امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27769 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۴:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عباس خواجه اورسجی درنشست خبری مطرح کرد؛

اتوبوس تیم ملی کبدی ایران در گرگان چپ کرد/ بعد ازانتخاب کمیته فنی کبدی انتخاب بازیکنان در دستور کار است/ درتربیت مربی داخلی ضعیف عمل کردیم/ دربخش بانوان مجبوریم از مربی هندی استفاده کنیم / با 400 میلیون تومان بدهی فدراسیون کبدی را تحویل گرفتیم

خبرایران: رئیس فدراسیون کبدی کشورمان گفت: با 400 میلیون تومان بدهی فدراسیون را تحویل گرفتیم که بخشی از آن به مسابقات گرگان و بلیط و خرید البسه بر می‌گردد.
اتوبوس تیم ملی کبدی ایران در گرگان چپ کرد/ بعد ازانتخاب کمیته فنی کبدی انتخاب بازیکنان در دستور کار است/ درتربیت مربی داخلی ضعیف عمل کردیم/ دربخش بانوان مجبوریم از مربی هندی استفاده کنیم / با 400 میلیون تومان بدهی فدراسیون کبدی را تحویل گرفتیم

به گزارش خبرنگارخبرایران،«نشست خبری مشترک دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا و فدراسیون کبدی کشورمان»عصرامروز16 بهمن ماه 1396 با حضور«عباس خواجه اورسجی» رئیس فدراسیون کبدی کشورمان ، «محمد سرور» دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا ،«سعید مقدم بقا»  نایب رییس فدراسیون کبدی کشورمان و اصحاب رسانه در ساختمان فدراسیون کبدی کشورمان برگزارودراین نشست خبری«عباس خواجه اورسجی» رئیس فدراسیون کبدی کشورمان اظهارداشت: حضورسرور دبیر کنفدراسیون کبدی آسیای در ایران چیزی جز حمایت از کبدی ایران برای رسیدن به اهدافش نیست.

رئیس فدراسیون کبدی کشورمان تصریح کرد: 6 استراتژی داریم و در آن مسیر گام برداشتیم و با تیم توانمندی که داریم کار را شروع کردیم. به تمام استان‌ها نامه زدم تا توانمندی‌ها و علاقه خود را در کمیته‌های تخصصی اعلام کنند تا تیم کاری خوبی داشته باشیم و با برون سپاری کارها را با عدالت پیش ببریم.

وی درمورد فعالیت‌های کبدی کشورمان عنوان داشت: دو لیگ زنان و مردان با کیفیت مناسب به پایان رسید.بلافاصله بعد از لیگ اردوی بانوان در دو قسمت جوانان و بزرگسالان آغاز شد. اردوی تیم ملی زنان دو بخش است و با توجه به اینکه اردو در مشهد است تیم با نام کاروان امام رضا آغاز به کار کرد.

خواجه اورسجی خاطرنشان کرد: بعد از انتخاب کمیته فنی، انتخاب بازیکنان در دستور کار است. شایلا جین برای هدایت تیم ملی بانوان انتخاب شد و به ایران آمد. همچنین جلسات خوبی را با ارگان‌های مختلف در جهت توسعه همگانی کبدی داشتیم.

وی درمورد بازگشت جین به تیم ملی کبدی بانوان تاکید کرد: با توجه به شناخت نقاط ضعف و قوت از کبدی اعتقادی به مربی هندی ندارم. چون رقبای ما پراکندگی زیادی ندارند و تنها رقیب سخت ما هندوستان است، احساس می‌کنم مربی نباید از کشور هند باشد و ممکن از عرق وطن دوستی در کارش تاثیر بگذارد.

رئیس فدراسیون کبدی کشورمان ابرازداشت: خیلی احساس خوبی برای استفاده از مربی هندی ندارم. هندی‌ها برای مباحث پایه و آموزشی خوب هستند ولی برای کوچ نه. از مربی هندی برای مردان استفاده نمی‌کنیم وبرای بازی‌های آسیایی جاکارتا فرصت کافی نداریم تا مربی داخلی تربیت کنیم. تا‌کنون در تربیت مربی داخلی ضعیف عمل کردیم و بابد در این بخش کار کنیم. تقویت دانش، نحوه به کار گیری مربی از بازیکنان و مسائل روانشناسی مباحثی است که باید روی مربیان کار شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در بخش بانوان دست‌مان بسته بود و مجبور شدیم از مربی هندی استفاده کنیم. شایلا جین معتقد بود مجالی به او داده نشده تا روی ایران کار کند و توجه به دانش وی نشد و بازخوردی هم که از بازیکنان گرفتیم گویای همین مطلب بود.جین خواست تا دوباره به او فرصت بدهیم و ما هم به وی اعتماد کردیم.

خواجه اورسجی عنوان داشت: حضور سرور بعد از انتخابات به خاطر حمایت از این رشته است. وی نقش اصلی را در توسعه کبدی در آسیا و جهان داشته و پیگیر المپیکی شدن این رشته است. می‌خواهیم میزبانی بین المللی بگیریم و کرسی جهانی کسب کنیم. وی پیش از این بارها در این مورد به ایران کمک کرده است. ما کرسی‌های خوبی داریم ولی به دنبال ارتقا و افزایش آن هستیم و خبرهای خوبی در راه است.

وی درمورد مسابقات دهه فجرافزود: 2 تا 5 اسفند دومین دوره مسابقات جام فجر را در آبادان داریم و عراق و گرجستان و آذربایجان و 3 تیم از ایران حضور دارند. تیم منطقه آزاد اروند، تیم ملی ب و تیم مناطق آزاد کشور نیز نماینده ایران هستند.

رئیس فدراسیون کبدی کشورمان ابرازداشت: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های من اتفاقاتی است که در گرگان رخ داد. تعبیر من این بود که اتوبوس تیم ملی کبدی ایران در گرگان چپ کرد و ما نمی‌توانیم از واژه نتیجه برای تیم ایران در این مسابقات استفاده کنیم. در این روزها سریلانکا، تایلند و کره جنوبی هم در کبدی پیشرفت کردند و دیدیم که کره تیم بانوان را در گرگان شکست داد و تیم مردان هم به سختی این تیم را شکست داد.

وی یاداورشد: پاکستان و هند هم در صدر رقبای ایران هستند اما هدف و برنامه ریزی ما کسب مدال طلا در بخش زنان و مردان در جاکارتا است و 9 بازیکن ایران در لیگ کبدی هند بازی می‌کنند و بلافاصله بعد از پایان لیگ هند به ایران آمدند. وقتی بازیکن 50 تا 350 میلیون تومان در هند گرفته اشباع است بعلاوه با سختی لیگ هند هم نمی‌توان توقع بیشتری از بازیکن داشت.

خواجه اورسجی افزود:حضور پرشور تماشاگران گرگانی عامل انگیزشی بود اما بدن بازیکنان تخلیه شده بود و نمی‌توانستند در زمین با تمام توان حاضر شوند. من معتقدم در مباحث مدیریتی زمان برگزاری این مسابقان اشتباه بود و با 400 میلیون تومان بدهی فدراسیون را تحویل گرفتیم که بخشی از آن به مسابقات گرگان و بلیط و خرید البسه بر می‌گردد. البته ما نمی‌خواهیم به گذشته نگاه کنیم و به خاطر بودجه برنامه‌ها را به تاخیربیندازیم.برای برگزاری اردوها هم تفاهم نامه‌های خوبی با برخی ارگان‌ها داریم.

وی درپایان سخنان خود گفت: تا کنون 56 درصد از بودجه فدراسیون واریز شده و شاید تا پایان سال به 65 درصد برسد. سال گذشته 67 درصد بودجه فدراسبون پرداخت شده و اگر امسال هم همین میزان پرداخت شود بارقه های امید زیادی برای اجرای برنامه‌ها را خواهیم داشت.

 

مقدم بقا : هدف گذاری ما کسب مدال طلای جاکارتا است

سعید مقدم بقا  نایب رییس فدراسیون کبدی کشورمان نیزدرادامه این نشست خبری اظهارداشت: هدف گذاری ما کسب مدال طلای جاکارتا است و با توجه به مسابقات گرگان اشکالات تیم شناسایی شد و قرار شد جوانان به تیم اضافه شود و ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها در جاکارتا حضور داشته باشند.

نایب رییس فدراسیون کبدی کشورمان ابرازداشت: استارت اردو ها از 21 بهمن با حضور 40 بازیکن برگزار می‌شود. هندوستان رقیب جدی ماست و اردو برگزاز نمی‌کند. اواخر فروردین در تورنمنت چهار جانبه در پاکستان شرکت می‌کنیم سپس اردوی 10 روزه در این کشور داریم. نزدیک مسابقات جاکارتا نیز اردویی را در مالزی برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: 9 بازیکن ما در پرو کبدی هندوستان هستند و هندی‌ها شناخت خوبی از این بازیکنان دارند و امیدواریم با حضور بازیکنان جوان با بازیکنان جدیدی راهی جاکارتا شویم.

 

دبیرکل کنفدراسیون آسیا: پروسه عضو شدن فدراسیون کبدی در جهان در حال انجام است

محمد سروردبیرکل کنفدراسیون آسیا نیز درادامه این نشست خبری در خصوص قدمت تاریخی ورزش کبدی اظهارداشت: نام کبدی از ایران گرفته شده و به صورت رسمی به نام ایران ثبت شده و من اولین مربی‌ای بودم که در ایران و در زابل برای تیم ملی فعالیت کردم.

وی تصریح کرد: آن موقع مقدم بازیکن من بود. کبدی در شهرهای ایران با گویش‌های مختلفی تلفظ می‌شود. کلمه کبدی از کی بودی گرفته شده و اساسا فارسی است.

دبیرکل کنفدراسیون آسیا همچنین به نایب رییسی اورسجی در آسیا اشاره کرد و افزود: طبق مکاتباتی که با کنفدراسیون کبدی آسیا داشتیم، اورسجی به عنوان نایب رییس انتخاب شد.

وی ادامه داد: پروسه عضو شدن فدراسیون کبدی در جهان در حال انجام است و منتظر هستیم میزبانی رقابت‌های کبدی ساحلی را برای ایران بگیریم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب