امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27790 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه 17 اعلام کرد؛

برگزاری مسابقه استیکرهای انقلابی

خبرایران:محسنی شهردار منطقه 17 برگزاری مسابقه طراحی استیکرهای انقلابی را گامی در جهت تشویق دانش آموزان به فراگیری علوم جدید نامید.
برگزاری مسابقه استیکرهای انقلابی

شهردار منطقه 17 با اعلام حمایت از پژوهشگران و نوآوران علمی گفت: مدیریت شهری این منطقه می کوشد تا با بهره گیری از امکانات فرهنگی و آموزشی، فرهنگ جستجوگری و پژوهش را در میان نوجوانان و جوانان خصوصا دانش آموزان تسری داده و از استارت آپها در تمامی حوزه ها حمایت کند. دهه فجر انقلاب اسلامی نیز فرصت خوبی ست تا این حمایتها، رنگ و بوی انقلابی گرفته و از نوجوانانی که برای طراحی استیکر و برچسب های مفهومی در شبکه های اجتماعی تلاش می کنند، حمایت شود.
محسنی برگزاری مسابقه طراحی استیکرهای انقلابی را گامی در جهت تشویق دانش آموزان به فراگیری علوم جدید نامید و افزود: در مسابقه طراحی استیکرهای انقلابی کوشیده ایم تا دانش آموزان را به فراگیری علوم جدید و تسلط بر نرم افزارهای روز ترغیب کنیم تا با استفاده از همین نرم افزارها، مفاهیم انقلابی در میان شهروندان گسترش یابد.
محسنی اعلام کرد که به بهترین استیکرهای ساخته شده که قابلیت انتشار در پیام رسان های موبایلی را داشته باشد، هدایای نفیسی ارائه خواهد شد.

** تهیه بهترینها از دورریختنی ها
شهردار منطقه 17 استفاده از مواد دورریختنی را یکی از معیارهای اصلاح سبک زندگی خواند و تصریح کرد: در طول سال دوره های آموزشی متعدد در قالب کارگاه های عملی و جلسات آموزشی در سرای محلات و مدارس با محوریت اصلاح سبک زندگی برگزار شده که یکی از مهمترین بخشهای آن، استفاده از مواد دورریختنی و پسماند خشک است که معمولا کارهای دستی و هنری از این پسماندها تهیه می شود. در دهه فجر تلاش شده تا با استفاده از همین مواد دورریختنی، برای تهیه عروسکهایی استفاده شود که در روز راهپیمایی 22بهمن، در بین کودکان توزیع شود.
وی تهیه عروسک از مواد دورریختنی را  گامی در جهت اصلاح سبک مصرف دانست و افزود: این عروسکها که عمدتاً به عنوان عروسکهای استکباری شناخته می شوند پس از روز راهپیمایی دیگر قابلیت استفاده نداشته و معمولا از بین می روند. به همین دلیل فعالین فرهنگی در سرای محلات این عروسکها و نمادها را با استفاده از مواد بازیافتی تهیه می کنند تا علاوه بر آموزش شهروندان ، در اصلاح سبک  و الگوی مصرف موثر باشند.


**اجرای برنامه های فرهنگی در مسیر شماره 2 راهپیمایی 22بهمن
شهردار منطقه 17 تهران اجرای غرفه های فرهنگی در مسیر راهپیمایی 22بهمن را از دیگر اقدامات این منطقه نامید و افزود: خیابان ابوذر مبداء حرکت راهپیمایان از جنوب غرب تهران است که به مسیر شماره 2 راهپیمایی شکوهمند22بهمن مشهور است. سالهاست که در طول این مسیر و خیاباهای منتهی به میدان آزادی، غرفه هایی با اهداف فرهنگی برپا می شده و امسال نیز این غرفه ها با تغییری در محل برپایی، به ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان محترم می پردازد.
توزیع بسته های فرهنگی، پرچم جمهوری اسلامی و سایر اقلام فرهنگی و انقلابی در این غرف توزیع خواهد شد.

گفتنی ست بیش از 150برنامه متنوع فرهنگی، سلامت محور، علمی و شهری در سطح مدارس، مساجد و سرای محلات 14گانه منطقه 17 برگزار می شود که دانش آموزان و جوانان مخاطبان ویژه آن خواهند بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب