امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2782 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بسته ویژه مشاور سلامت؛

آجیل های آلرژی زا/ ۶ زنگ خطر برای کلیه/ درمان بیماریهای تنفسی با غذا/علت فحاشی کودکان

مشاوران سلامت امروز در پاسخ به پرسش تلفنی شهروندان درباره آجیل های آلرژی زا، عوامل خطر بیماریهای کلیوی، درمان بیماریهای تنفسی با غذا و علت فحاشی کودکان و روش مدیریت آن توضیح دادند.
آجیل های آلرژی زا/ ۶ زنگ خطر برای کلیه/ درمان بیماریهای تنفسی با غذا/علت فحاشی کودکان
به گزارش خبر ایران،  برای ارتقای سطح سواد سلامت مردم و بالا بردن دانش مردم برای حفظ و مراقبت از سلامت جسمی و روانی خود مطالب آموزشی را منتشر می کند و در عین حال به پرسش‌های مطرح شده از سوی شهروندان در این زمینه پاسخ می دهد.

یادآوری می‌شود شهروندان ایرانی از هر جای ایران می توانند سئوالات مورد نظر خود را درباره مسائل مرتبط با سلامت جسم، سلامت روان،‌بیمارهای واگیر و غیر واگیر و راه‌های پیشگیری و درمان آنها طی تماس با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net مطرح کنند.

گردو، فندق، بادام و پسته آلرژی‌زا هستند

مریم محلوجی راد، فوق‌تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: گردو، فندق، بادام، پسته و بادام زمینی می‌تواند به عنوان ماده آلرژن در فرد آلرژی ایجاد کند حتی بادام زمینی می‌تواند در افراد حساس، به شوک آنافیلاکسی بینجامد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: آجیل‌ها یک دسته مهم از 6 گروه مواد غذایی هستند اما جزو آلرژن‌های غذایی شایع نیز محسوب می‌شوند.

فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: حساسیت به آجیل از کودکی آغاز می‌شود و سال‌ها ادامه پیدا می‌کند.

محلوجی راد تصریح کرد: گردو، فندق، بادام، پسته و بادام زمینی می‌تواند به عنوان یک ماده آلرژن در فرد آلرژی ایجاد کند حتی بادام زمینی می‌تواند در افرادی که حساسیت به این ماده داشته باشند به شوک آنافیلاکسی بینجامد.

وی علائم را به صورت پوستی شامل کهیر و اگزما دانست و گفت: به طور ناشایع‌تر ممکن است علائم تنفسی مثل خس‌خس سینه، تنگی‌نفس و آبریزش بینی نیز به دلیل مصرف آجیل‌ در افراد حساس دیده شود؛ علائم گوارشی چون دل‌درد، دل پیچه، اسهال و استفراغ نیز ممکن است، رخ دهد.

متن کامل خبر

غذاها و گیاهان درمان‌کننده بیماری‌های مزمن تنفسی

حسن اکبری، دانشیار پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای درمان برونشیت و بیماری‌های مزمن تنفسی بهتر است غذاها و گیاهان دارویی با طبع گرم مانند نخود، عسل، گوشت گوسفند و گیاهانی مانند زعفران، زنجبیل و ... مصرف ‌شود.

وی در گفت‌و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در تعریف برونشیت مزمن گفت: این بیماری شامل ترشح مزمن، مکرر و فراوان تنفسی است که با خلط فراوان همراه است.

وی ادامه داد: در آسیب شناسی سلولی این بیماری با افزایش میزان غددی که ترشح می کنند که شدت و مدت بیماری در افراد متفاوت است که در علم پزشکی نوین دلیل اصلی بروز برونشیت مزمن نامشخص است اما در طب سنتی قابل تفسیر است.

این مدرس طب اسلامی ایرانی گفت: در طب سنتی چهار خلط مختلف در انسان تعریف شده که شامل صفرا، خون (دم)، بلغم (موکوس) و سودا است که هر یک خواص خود را دارد به عنوان مثال خواص گرمی و خشکی برای صفرا، گرمی و تری برای خون، سردی و تری برای بلغم و سردی و خشکی برای سودا تعریف شده است.

اکبری ادامه داد: در همین زمینه برونشیت مزمن با افزایش بلغم در راه های تنفسی و با نشانه های تری و سردی در بیمار همراه است که برای درمان این بیماران لازم است از رژیم گرم و خشک استفاده کرد.

متن کامل خبر

6 زنگ خطر برای کلیه

داریوش آرمان، دبیر هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اعلام 6 زنگ خطر نارسایی کلیه گفت: 70 هزار بیمار کلیوی داریم و حدود 24 هزار نفر آنها نیازمند دیالیز هستند اما دستگاههای کافی و استاندارد برای همه آنها وجود ندارد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، به مناسبت روز جهانی کلیه که 22 اسفند است گفت: شعار امسال«سالمندان و بیماران کلیه» است چون همزمان با پیر شدن جامعه و مسن شدن افراد این بیماری خاموش بروز می‌کند.

وی ادامه داد: معمولاً افراد به موقع برای پشگیری از بیماری کلیه مراجعه نمی‌کنند و زمانی که 80 درصد کلیه‌ از کار می‌افتد آن موقع است که فرد متوجه بیماری خود می‌شود در حالی که اگر یک آزمایش ساده انجام می‌داد کارش به دیالیز نمی‌رسید.

دبیر هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی به افراد میانسال و سالمند توصیه کرد که حداقل سالانه یک بار قند و فشار خون خود را بررسی کنند چرا که این دو عامل از عوامل از کار افتادگی کلیه‌ها هستند.

متن کامل خبر

دلایل دشنام گویی کودکان چیست؟

فرامرز آسنجرانی، مشاور روانشناس، گفت:‌ دشنام گویی و استفاده از کلمات رکیک در کودکان چند دلیل عمده دارد. گاهی دشنام گویی فقط بخشی از فرایند زبان آموزی است که کودک طی آن به دلیل جذاب بودن نوع تلفظ کلمه از آن استفاده می‌کند. طی این فرایند کشفی، کودک کلمات جدید را می آزماید.

وی تصریح کرد:‌ یکی دیگر از دلایل عمده دشنام گویی در کودکان بیان احساس خشم و انزجار است. فراموش نکنید آنچه کودکان به عنوان راهکاری برای بیان خشم و عصبانیت خود به‌کار می گیرند، همانند زبان و لهجه‌ای خاص است که از والدین خود می‌آموزد.

این مشاور روانشناس اظهار داشت: در کنار زبان گفتاری، زبان بدن نیز که شامل اطلاعات غیر کلامی است که کودکان استفاده از آن را طی مشاهده والدین فرا می گیرند.

متن کامل خبر

شهروندان ایرانی از هر جای ایران می توانند سئوالات مورد نظر خود را درباره مسائل مرتبط با سلامت جسم، سلامت روان،‌بیمارهای واگیر و غیر واگیر و راه‌های پیشگیری و درمان آنها طی تماس با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net مطرح کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب