امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2787 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شش زن برای ستاره مشهور هالیوود بدون ازدواج! تصاویر

جانی دپ، بازیگر معروف هالیوود که سال‌ها از مخالفان سرسخت ازدواج محسوب می‌شد، در کنفرانس مطبوعاتی معرفی فیلم جدیدش، نامزدی خود با امبر هرد، هنرپیشه ۲۷ ساله آمریکایی را رسما اعلام کرد.
شش زن برای ستاره مشهور هالیوود بدون ازدواج! تصاویر
 

به گزارش خبر ایران ، وی پیش از این با 5 زن زندگی مشترک ناموفق داشته است و این بار قصد دارد با یک هنرپیشه 27 ساله آمریکایی نامزد کند نامزدی که حداقل 24 از او کوچکتر است!

زندگی مشترک جانی دپ با زنان

دپ هیچ گاه ازدواج رسمی و قانونی نداشته است. جانی دپ در سال ۱۹۸۳ با " لوری آن آلیسون" رابطه برقرار کرد اما دو سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۵ دپ او را بخاطر شریلین فن رها کرد. وی بعد از آن ۴ رابطهٔ ناموفق دیگر داشت: در سال ۱۹۸۵ با شریلین فن وارد رابطه شد و رابطه‌شان ۳ سال طول کشید. بعد با وینونا رایدر در نمایش توپ‌های بزرگ آتشین در ژوئیه ۱۹۸۹ آشنا شد و از ژوئیه ۱۹۹۰ به مدت ۳ سال با هم نامزد بودند. از سال ۱۹۹۴ به مدت ۴ سال با کیت ماس، سوپر مدل انگلیسی نامزد بود. کیت جانی را وادار کرد به زندگی اش با ویونا رایدر هم پایان دهد.جانی دپ که حالا ۵۱ سال دارد، در آخرین مورد تن به رابطه مشترک با وانسا پارادی، خواننده و هنرپیشه فرانسوی داد که نسبت به قبلی ها از دوام نسبی برخورار بود و 14 سال دوام داشت.حاصل آن نیز 4 فرزند نامشروع بود، دو دختر و دو پسر.

زندگی مشترک دیگر چه صیغه ای است

با بروز انقلاب صنعتی و به تبع آن انقلاب جنسی، شاهد تغییر تدریجی در شکل خانواده در غرب هستیم. پیش از آن، شکل معمول خانواده در غرب مشابه شکل متداول آن در شرق بود. پدر و مادر و فرزندان با یکدیگر زندگی می کردند و اطرافشان عمو، دایی و خاله و دیگران اعضای فامیل بودند. پدر، مسئول تأمین نیازهای همسر و اولاد بود و مادر، مسئول تربیت فرزندان و ساماندهی امور خانه. به تدریج ازدواج شد قراردادی کهنه، سنتی و دست و پاگیر!

مطالعات و پژوهش های اجتماعی در غرب حاکی از آن است که عدم وجود مسئولیت، به ویژه مسئولیت مالی، بی قید و بند بودن در زندگی بویژه در روابط جنسی، صرف پول و وقت برای رفاه و لذت خویش، انگیزه های مهم برای انتخاب این سبک از زندگی است.از ویژگی های این نوع زندگی، تعهد و مسئولیت کمتر نسبت به ازدواج و به تعبیر بهتر مسئولیت گریزی است. با آنکه غالب این افراد در آغاز از رابطه عاشقانه بین خود سخن می گویند اما با برخورد به اولین مشکل در زندگی، بدون فکر کردن برای یافتن راه حل، آسان ترین راه یعنی جدایی را بر می گزینند چرا که برای آنها هیچ منع قانونی و تعهد فردی و اجتماعی به عنوان سد راه وجود ندارد و به تعبیر عامیانه "این نشد یکی دیگر". به همین سادگی.

مشکلات روحی-روانی حاصل از این نوع زندگی برای زنان و فرزندان

نتایج تمامی مطالعات، بیانگر وضعیت نامطلوب زنان و کودکان در زندگی بدون ازدواج است. در کتاب « هفت سال زندگی خانواده های انگلیسی» آمده است که بیست درصد از کودکان در انگلیس و حدود چهل درصد از کودکان در آمریکا، از والدین ازدواج نکرده به دنیا می آیند.بر اساس آمار بخش سلامتی و انسان آمریکا که روی سایت های اینترنتی قرار داده شده است، در سال 1960 تعداد کودکانی که از والدین ازدواج نکرده به دنیا آمده و با یکی از آنان زندگی می کردند، 243 هزار نفر بوده است که این رقم در سال 93 به شش میلیون و سیصد هزار نفر افزایش یافته است.همین منبع اعلام کرده است در سال 94، یک سوم کودکان آمریکایی، از مادران ازدواج نکرده به دنیا آمده اند که در آن میان، یک سوم از این کودکان متعلق به مادران سیزده تا نوزده سال هستند.مطالعه روی 2999 زوج آمریکایی نشان می دهد که همزیست های بدون ازدواج، روابط عاطفی ضعیف تری با والدین خود دارند و احساس خوشبختی در میان آنان نسبت به کسانی که ازدواج کرده اند، کمتر است. با آنکه رسانه های غربی هرگاه بخواهند این نوع زندگی را تبلیغ کنند رابطه ستاره های جامعه را برجسته کرده و هرگاه آنان قصد آغاز چنین زندگی ای داشته باشند با کلماتی نظیر رابطه عاشقانه سعی در ایده آل نشان دادن آن می کنند.همچنین در این کتاب درباره وضعیت کودکان متولد شده از والدین بدون ازدواج، آمده است: این کودکان از خلاقیت و پیشرفت تحصیلی کمتری برخوردارند و حتی پس از تأمین زندگی این گونه کودکان و ایجاد شرایط زندگی برابر با کودکان متولد شده از مادران ازدواج کرده، نشانه ای از بهبود مشاهده نشده است.مطالعات نشان می دهد که با وجود شرایط ناپایدار در همزیستی بدون ازدواج، وضعیت مالی، روانی و حتی جسمی زنان و کودکان، در مقایسه با زنان و کودکان در خانواده های شکل گرفته با ازدواج، مطلوب نیست.با توجه به مجموعه مشکلات موجود در همزیستی بدون ازدواج، طی ده ها سال گذشته، در بسیاری از کشورهای غربی، وضع قوانین به سمت تشویق مردم برای ازدواج کردن پیش رفته است. جالب توجه اینکه نهایت تلاش ها آن است که شرایط این زندگی به مانند شرایط ازدواج گردد.

رنج از یک بیماری روانی در کودکی

اما برگردیم به سراغ جانی دپ، او در کودکی‌اش به خاطر استرس ناشی از رو به رو شدن با مشکلات خانوادگی دست به خودآزاری می‌زده، هفت یا هشت اثر زخم به جا مانده از آن زمان دارد. وی در مصاحبه‌ای که در سال ۱۹۹۳ داشت، عنوان کرد: «بدن من نوعی مجله‌ است که پر از خالکوبی است چه می‌خواهد توسط خودت با چاقو صورت گرفته باشد یا توسط یک هنرمند این رشته.

زندگی از فرانسه تا آمریکا

خانوادهٔ دپ قبل از جدایی دپ و پارادی در ویلایی در شهر کوچکی در ۲۰ کیلومتری سنت تروپز در جنوب فرانسه زندگی می‌کردند. او همچنین یک باغ انگور در همین شهر داشت که انگورهای آن را برای کارخانه مشروب سازی خود می فرستاد.سال ۲۰۱۱ از فرانسه به آمریکا بازگشت چون فرانسه از او خواسته بود که ساکن دائمی آن کشور شود و در این صورت او مجبور می‌شد به هر دو کشور (آمریکا و فرانسه) مالیات پرداخت کند.

یک نکته غیرعادی در خبر دویچه و جالب در نامزدی جانی دپ:

به گزارش دویچه وله، جانی دپ 51 ساله با خانم امبر هرد، هنرپیشه ۲۷ ساله آمریکایی نامزدی اش را اعلام کرد. این نامزدی به شکلی است که چندان رایج نبوده به همین خاطر غیرعادی است و آن اختلاف سنی فاحش بین آنهاست، حداقل 24 سال.چنین اتفاقی اگر در مورد یک فرد غیرمشهور در کشوری مانند عراق یا افغانستان رخ می داد به سوژه و جنجالی برای رسانه های غربی تبدیل می شد و طی آن زنان این کشورها متهم به ازدواج با اختلاف سنی، محکوم به ازدواج اجباری خوانده می شدند اما در موارد مشابه غربی، زنان آگاهانه و عاشقانه وارد زندگی می شوند.

افراد مشهور غربی با زندگی و وضعیتی مشابه یا حادتر از مورد جانی دپ:

البته آسمان زندگی مشترک غربی پر است از این ستاره های عاشق! که اشاره به چند تن از آنها تنها در حوصله این نوشتار می گنجد.

رابرت مرداک:

شاید مشهورترین این افراد کیث روپرت مرداک سرمایه‌دار آمریکایی-استرالیایی و غول رسانه ای است که در سال 2013 و در سن ۸۲ سالگی از سومین همسرش وِندی دِنگ جدا می شود

این دو در سال 1999 با یکدیگر ازدواج کردند. همسر ۴۴ ساله چینی تبار آقای مرداک ۳۸ سال از وی جوان تر بود.

نیکول اسمیت:

مورد دوم ازدواج نماد جنسی آمریکا، آنا نیکول با هوارد مارشال میلیاردر ۸۹ ساله و صاحب یکی از عظیم‌ترین کارتل های نفتی جهان بود. این اتفاق در حالی رخ داد که اختلاف سن آن دو به بیش از ۶۲ سال می‌رسید.

جالب اینکه نیکول اسمیت در جواب تعجب همگان از این ازدواج آن را عاشقانه توصیف می کرد و اختلاف سنی را امری نامربوط با آن می‌دانست.

وودی آلن:

وودی آلن کمدین، بازیگر، کارگردان، نویسنده و موسیقی‌دان یهودی آمریکایی است.وودی آلن با سون یی، خواهر دیلن فارو و دومین دخترخوانده سابقش که ۳۵ سال از خودش جوانتر است، رسما ازدواج کرده و با وی زندگی می کند! آلن در ۱۹۸۰ وارد رابطه با میا فارو به عنوان چهارمین زن شد. این دو هرگز ازدواج نکردند اما یک فرزند داشتند و دو کودک دیگر را هم به فرزندی پذیرفتند.

وودی آلن در کنار میا فارو همسرش و سون-یی پروین دختر خوانده اش که اکنون همسر اوست

آلن و فارو در سال ۱۹۹۲ از یکدیگر جدا شدند. آلن در سال ۱۹۹۲ وارد رابطه با سون-یی پروین شد که دخترخوانده میا فارو است.

وودی آلن و سون-یی پروین

آلن و سون-یی پروین یک پسر دارند و دو دختر را هم به فرزندی پذیرفته‌اند. دیلان فارو دختر خوانده وودی آلن که در نامه ای به نیویورک تایمز جزییات سواستفاده جنسی پدرخوانده اش از او را در هفت سالگی به طور کامل تشریح می کند.

دیلن فارو در آغوش پدرخوانده ای که متهم به تجاوز به وی است

سال گذشته دیلن فارو دیگر دخترخوانده وودی آلن و میا فارو و خواهر خوانده آلن و سون-یی پروین که اکنون همسر وودی آلن است علیه وودی دست به افشاگری زد و طی آن وی را متهم به تجاوز به خود در کودکی کرد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب