امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27965 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عیسی کلانتری اعلام کرد؛

باید صنعت خودرو سازی تجدید نظر جدی صورت گیرد/ تامین آب دریاچه ارومیه در گرو پر آب شدن آب حوضه دریاچه است/ مشکل اصلی ما گازوئیل است

خبرایران: ربیس سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه ۹۶ برنامه داریم، گفت: با کاهش ۶۸ درصدی بارشها، لازم است ابتدا حوضه دریاچه ارومیه آب کافی داشته باشد.
باید صنعت خودرو سازی تجدید نظر جدی صورت گیرد/ تامین آب دریاچه ارومیه در گرو پر آب شدن آب حوضه دریاچه است/ مشکل اصلی ما گازوئیل است

به گزارش خبرنگار خبرایران، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز 24 بهمن ماه 1396 در حاشیه دهمین همایش بین المللی موتورهای دورنسوز و نفت با اشاره به برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه اظهارداشت: در سال جاری میزان بارش‌ها در کل کشور و حوضه دریاچه ارومیه ۶۸ درصد کاهش یافته است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: وضعیت بارش‌ها در سال جاری مناسب نبوده و تامین آب دریاچه ارومیه در گرو پر آب شدن آب حوضه دریاچه است.این دریاچه ارومیه قابل احیا است ولی اجرای طرح‌های مربوط به آن نیاز به تامین سرمایه و اعتبارات دارد.

وی با اشاره به ضرورت تولید خودروهای برقی در کشور، خاطر نشان کرد: تعداد خودروهای برقی ساخته شده در کشور دو تا سه دستگاه است و هنوز ما به تولید ۱۰۰ دستگاه از این خودروها نرسیده‌ایم.

کلانتری خاطرنشان کرد: باید صنعت خودرو سازی تجدید نظر جدی صورت گیرد، ادامه این روند در صنعت خودروسازی آسیب جدی برای سلامت مردم در پی خواهد داشت. ما باید به سرعت از ساختارهای کنونی در صنعت خودروسازی بیرون بیاییم و خودروهای سالم‌تر، کم‌مصرف تر و با راندمان بالاتر تولید کنیم.

وی در خصوص آلودگی سوخت خودروها ابرازداشت: میزان گوگرد موجود در بنزین باید ۵۰ ppm باشد که در برخی موارد میزان گوگرد بیشتر از این میزان است و بنزن موجود در بنزین مناسب است و مشکل اصلی ما گازوئیل است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب