امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قائم‌مقام «ایران آوندفر» اعلام تولید مطرح کرد؛

خسارت سنگین قاچاق به صنایع آرایشی بهداشتی کشور

خبرایران:یک مقام مسئول در صنعت شوینده، آرایشی و بهداشتی با اشاره به خسارت سنگین محصولات قاچاق به صنایع داخلی از تولید ۶ قلم داروی جدید در شرکت ایران آوندفر تا پایان سال جاری خبر داد.
خسارت سنگین قاچاق به صنایع آرایشی بهداشتی کشور

به گزارش خبرایران ،جمشید فروزش با بیان اینکه شرکت «ایران آوند فر» در سال ۱۳۶۲با تولید دو نوع شامپو آغاز به کار کرد، اظهارکرد: این شرکت نام اولین برند خود را «بَس» انتخاب کرد که به معنی کفایت محصولات این شرکت برای مشتری است و به بیان روشن‌تر، مشتری با خرید «بَس» دیگر به هیچ محصول مشابهی نیاز یا تمایل پیدا نخواهد کرد.

قائم مقام شرکت «ایران آوند فر» افزود: در سال ۱۳۷۲ با توجه به توسعه فعالیت‌ها، محل کارخانه از تهران به سیمین دشت کرج منتقل و تجهیزات و خطوط تولید شرکت در راستای تنوع بخشی به تولید ، متحول شد.

فروزش با بیان اینکه این شرکت به تدریج در زمینه لوسیون‌ها، کرم‌های آرایشی و سایر شوینده‌ها نیز فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار کرد: در حال حاضر محصولات شرکت «ایران آوند فر» علاوه بر برند «بَس»، با برندهای دیگری شامل «ایروکس»، « دکتر ژیلا»، «آوند» ، «بس۲» و «پارتیس» نیز به بازار عرضه می‌شود.

عضو هیات‌مدیره و دبیر انجمن صنایع شوینده ، آرایشی و بهداشتی ادامه داد: از ۳ سال پیش شرکت «ایران آوندفر» فعالیت خود را در لاین دارویی با سرمایه‌گذاری قابل توجه استارت زد و از اواسط سال ۹۴ تولید آزمایشی واحد دارویی شرکت شامل ۱۸ قلم دارو آغاز شد که پس از کنترل‌های لازم در آزمایشگاه‌های شرکت و بررسی‌های نهایی توسط مراکز قانونی، این اقلام به تولید انبوه رسید.

قائم‌مقام شرکت «ایران آوند فر» افزود: طبق برنامه ۶ قلم داروی دیگر تا پایان سال ۹۶ و ۸ تا ۱۰ قلم داروی دیگر نیز طی سال ۹۷ در این شرکت تولید خواهد شد.

وی اظهارکرد: برندهای «آیروکس» و«دکتر ژیلا» برندهایی هستند که صرفا ویزیت علمی می‌شوند و پزشکان و متخصصان پوست و مو آنها را برای بیماران تجویز می‌کنند. طبعا بعد از مصرف اولیه توسط بیمار و رضایت از کیفیت، این داروها در قالب OTC نیز می‌تواند قرار بگیرد به این معنی که بیمار برای تهیه دارو از داروخانه نیاز به نسخه پزشک نخواهد داشت.

فروزش افزود: دو برند «آیروکس» و«دکتر ژیلا» در بسیاری از محصولات خود لیدر بازار تولیدات داخلی در ایران است و با استقبال خوب مصرف‌کنندگان روبه‌رو شده است.

وی بیان کرد: شرکت «ایران آوندفر» بیش از ۳۸۰ محصول به بازار عرضه می‌کند و دائما در مسیر نوآوری، ارتقای کیفیت، بهینه کردن فرمولاسیون و حرکت در مسیر تولید محصولات دانش‌بنیان است و سعی می کند همگام با پیشرفت‌های علمی روز دنیا، محصولات جدید و متنوعی را به متقاضیان ارائه کند.

دبیر شورای تولیدکنندگان پودر شوینده، مزیت اصلی که شرکت «ایران آوندفر» بر آن تاکید دارد را ارتقای کیفیت محصولات برشمرد و افزود: ما چه در اقلام دارویی و چه در محصولات آرایشی – بهداشتی به هیچ عنوان به کاهش کیفیت رضایت نمی‌دهیم حتی اگر این امر موجب از دست رفتن مزیت قیمت رقابتی محصولات ما در بازار شود.

قائم‌مقام شرکت «ایران آوند فر» تصریح کرد: برای تضمین کیفیت محصولات و تولیدات شرکت، سازوکارها و فرآیندهای تولید خود را به نحوی تدوین و اجرا کردیم که مطابق با استانداردها و رویه‌های پذیرفته شده و مورد قبول بین‌المللی باشد و دریافت استانداردهای ایزو ۹۰۰۱، OHSAS و ایزو ۱۴۰۰۱ نشان‌دهنده توفیق ما در این مسیر بوده است. ضمنا در برخی محصولات آزمایشگاه شرکت، گواهینامه ۱۷۰۲۵ را دریافت کرده و به دلیل بالا بودن کیفیت و به روز بودن تجهیزات این آزمایشگاه، آزمایشگاه شرکت «ایران آوندفر» به عنوان آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد شناخته شده و آزمایشگاه مرجع انجمن صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده نیز به شمار می رود. همچنین شرکت «ایران آوندفر» موفق شد در راستای رسالت کسب رضایت حداکثری مشتریان، گواهینامه  رسیدگی به شکایت مشتریان و رضایتمندی مشتریان را نیز دریافت کند.

دبیر انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی، با بیان اینکه بازار محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی یک بازار بسیار گسترده با بیش از ۸ هزار میلیارد تومان حجم است، گفت: در حوزه محصولات شوینده این بازار با قاچاق مواجه نیست ولی چالش اصلی این بازار کاهش کیفیت کالا است. آزمایشگاه انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی و مسئولان این انجمن، محصولات شوینده را در بازار به صورت فصلی رصد می‌کنند. اگر تخلف کیفی وجود داشته باشد در فاز اول به تولیدکننده اخطار داده می‌شود و در فاز دوم تولید کننده برای برخوردهای قانونی به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شود و این برخوردها می‌تواند تا تعلیق پروانه بهره‌برداری ادامه پیدا کند.

وی تصریح‌کرد: این برخورد به صورت جدی انجام می‌شود تا کاهش کیفیت موجب کاهش اعتماد مشتریان به محصولات داخلی نشده و عرصه برای ورود محصولات خارجی به صورت قاچاق یا رسمی باز نشود.

وی با بیان اینکه در محصولات آرایشی و بهداشتی صنایع کشور با چالش بسیار بزرگی تحت عنوان کالای قاچاق روبه‌رو هستند، اظهارکرد: در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی حدود ۳۰ درصد بازار در اختیار کالای داخلی است و این درحالی است که توان تامین ۱۰۰ درصدی نیاز داخل توسط تولیدکنندگان کشور وجود دارد.

دبیر انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توقف واردات کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، گفت: متاسفانه سودجویان به این تاکیدات بی توجهی کرده و با ترفندهای مختلف مجوز واردات کالای خارجی که مشابه داخلی دارد را دریافت می‌کنند . این درحالی است که واردات رسمی تنها ۱۰ درصد از ۷۰ درصد بازار که در اختیار کالاهای خارجی است را پوشش می‌دهد و ۶۰ درصد دیگر به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

فروزش بیان کرد: جولان اقلام آرایشی – بهداشتی قاچاق در بازار متاسفانه علاوه بر خسارت سنگین به صنایع داخلی، موجب صدمات جدی و گاه جبران‌ناپذیر برای مصرف‌کنندگان شده است.

دبیر انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی با بیان اینکه مبارزه با کالای قاچاق باید به جدیت توسط مسئولان انجام شود، گفت: اگر خواهان رشد صنایع داخلی، حل شدن مشکل اشتغال، خروج تولید از رکود و ارتقای سلامت مردم هستیم، باید با کالای قاچاق در تمام زنجیره ورود و عرضه – از مبادی ورودی و مرزها گرفته تا مراکز توزیع و فروش - قاطعانه‌تر برخورد کنیم

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب