امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28052 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس مرکز طرح، برنامه و ارزیابی سیما؛

جشنواره جام جم شاخصی در ارزیابی عملکرد برنامه های سیما است

خبرایران: دکتر خیامی رئیس مرکز طرح، برنامه و ارزیابی سیما، چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم را مروری بر عملکرد آثار پخش شده در چند سال اخیر توصیف کرد و آن را تجربه و میثاقی دانست که به برنامه ریزی های آینده در تلویزیون یاری می دهد.
جشنواره جام جم شاخصی در ارزیابی عملکرد برنامه های سیما است

دکتر خیامی در گفتگو با ستاد خبری جشنواره تلویزیونی جام جم؛ از رقابتی بودن این دوره از جشنواره سخن گفت و تاکید کرد: اصولا شبکه ها در ذات خود با یکدیگر رقابتی پنهان دارند، حتی در شبکه ها مشاهده می کنیم برنامه های متعدد در رقابت با یکدیگر هستند و تلاش می کنند مخاطبان بیشتری را مجذوب کنند.

وی افزود: در جشنوارهای تخصصی که در سیما برگزار می شود مانند مستند، پویانمایی و غیره هر کسی می تواند آثار خود را به این جشنواره ها ارسال و پس از قبولی اثر در بخش مسابقه شرکت می کند اما در جشنواره جام جم هر یک از شبکه ها تعدادی از آثار خود را برای شرکت در جشنواره انتخاب کرده اند.

درباره شباهت محتوایی بعضی از آثار با هم گفت: با هدف جلوگیری از مشابهت در تولید آثار نمایشی برنامه ای مدون شده است. براساس این برنامه هر یک از شبکه ها به فراخور رسالتشان تفکیک کاری و تولیدی خواهند داشت.

رئیس مرکز طرح، برنامه و ارزیابی سیما در تشریح سازوکار جدید تصویب طرح برنامه ها اضافه کرد: در آینده ای نزدیک تلاش خواهیم کرد به استانداردهای لازم در زمینه تصویب طرح ها برسیم.

دکتر خیامی از انتظاری که از جشنواره جام جم دارد گفت: یک مکث تامل برانگیز همه دست اندرکاران تلویزیون باید باشد، یک مشارکت جمعی در آن دیده شود ارزیابی گذشته و درس آموزی برای آینده و مهم تر آن که برنامه سازان زحمت کش در شبکه های سیما باید یک بار در تلویزیون دیده شوند.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب