امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2809 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

گردش نقدینگی بورس تهران به مرز162 هزار میلیارد ریال رسید

ارزش کل معاملات (خرید و فروش) 94 کارگزار فعال بورس اوراق بهادار تهران در سال 92 از مرز 162 هزار و 865 میلیارد تومان گذشت.ین حجم از معاملات در قالب سهام ترجیحی، رد دیون دولت، جوایز صادراتی، سهام عدالت و معاملات خرد و بلوک انجام شد.
گردش نقدینگی بورس تهران به مرز162 هزار میلیارد ریال رسید

 

 

به گزارش خبر ایران ، اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: ارزش معاملات خرد و بلوک عادی کارگزاران 81 هزار میلیارد تومان، معاملات بر خط (آنلاین) 16 هزار میلیارد تومان و ارزش معاملات عمده و انتقالی 64 هزار میلیارد تومان در سال گذشته بود.

بیش از 53 درصد ارزش معاملات در اختیار 5 کارگزار

در گزارش اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس آمده است: پنج شرکت کارگزاری در سال 92 بیش از 53 درصد کل ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. کارگزاری بانک رفاه کارگران با 21.37 درصد، صبا تامین با 11.87 درصد، بهگزین با 10.26 درصد، مهر اقتصاد ایرانیان با 5.45 درصد و حافظ با 4.86 درصد در رتبه های اول تا پنجم ایستادند. شرکت های کارگزاری آگاه، مفید، اردیبهشت ایرانیان، بانک سپه، بانک ملت، بانک صادرات، بانک پاسارگاد، بانک صنعت و معدن و خبرگان سهام نیز در مکان های ششم تا پانزدهم فهرست بیشترین درصد ارزش خرید و فروش معاملات کارگزاران قرار گرفتند. بنابراین گزارش، شرکت های کارگزاری شاخص سهام، دنیای نوین و آثل هر کدام با 5 صدم درصد و آبتین استاک با 4 صدم درصد در انتهای این جدول قرار دارند.

24 درصد معاملات بر خط در اختیار یک کارگزار

اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس اعلام کرد : کارگزاری مفید با در اختیار داشتن 24.89 درصد کل معاملات برخط ، در صدر این معاملات قرار دارد. کارگزاری آگاه با 7.74 درصد، بانک کشاورزی با 3.58 درصد، بانک ملی ایران با 2.43 درصد، امین آوید با 2.12 درصد و بانک ملت با 2.11 درصد در رتبه های دوم تا پنجم بیشترین معاملات بر خط جای دارند. در مجموع 94 کارگزار فعال در بورس اوراق بهادار تهران، 91 کارگزار در سال 92 با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار معاملات بر خط انجام دادند.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب