امروز: پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/02]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28147 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهندس داود كشاورزيان اعلام کرد؛

25 پاسگاه پلیس پیش‌ساخته در16 استان کشور پاسگاه آماده تحويل شده اند/ پروژه احداث پاسگاه‌های پیش‌ساخته از حدود٤ سال پيش درسازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كليد خورد/ساختمان 25 پاسگاه پلیس پیش‌ساخته نماد نظامی و انتظامی دارند

خبرایران: رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با تاكيد برتكميل بودن ساختمانهای 25 پاسگاه مورد بهره برداری قرار گرفته، گفت: بخشي از ساختمانها و محوطه كه نياز است نيروهاي محترم پليس راه مستقر شوند تكميل است ممكن از مقداري از عمليات در پشت ساختمانها و اطراف مانده باشد كه انشاالله با سرعت به اتمام مي رسد .
25 پاسگاه پلیس پیش‌ساخته در16 استان کشور پاسگاه آماده تحويل شده اند/ پروژه احداث پاسگاه‌های پیش‌ساخته از حدود٤ سال پيش درسازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كليد خورد/ساختمان 25 پاسگاه پلیس پیش‌ساخته نماد نظامی و انتظامی دارند

به گزارش خبرنگارخبرایران، «مراسم افتتاح هم‌زمان 25 پاسگاه پلیس پیش‌ساخته در 16 استان کشور» بعدازظهر امروز دوشنبه 30 بهمن ماه 1396 با حضور«مهندس داود كشاورزيان» معاون وزير راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، «سردار تقی مهری» رئيس پليس راهور نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران، «سردارمحمدحسین حمیدی» فرمانده پلیس راه راهور ناجا،‌ «بابک طالبی» مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، معاونين، مديران و كارشناسان سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌ای  کشور و اصحاب رسانه به‌طور هم‌زمان از طريق ويدئو كنفرانس در ساختمان مرکزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشوربرگزار و درا ین مراسم«مهندس داود كشاورزيان» معاون وزير راه و شهرسازي و رئیس اين سازمان با اشاره به اینکه امروز ملت ايران مضاعف عزادار است و ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) همچنين جان باختن تعدادي از هم‌وطنان در پي سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج در روز گذشته و طلب آمرزش الهي براي حادثه ديدگان و صبر و اجر براي بازماندگان، اظهارداشت: پروژه احداث پاسگاه‌های پیش‌ساخته از حدود٤ سال پيش در سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كليد خورده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: ساختار نظام اجرايي كشور مبتني بر ساخت درجااست ، شما صدها پيمانكار مي توانيد پيدا كنيد كه ساختمانهاي مختلف را به صورت درجا اجرا مي كنند مثل سازه هاي فلزي و بتني ، ولي متاسفانه شركتهايي كه ساختمانهاي پيش ساخته اجرا مي كنند در كشور حداقل از ٤ و يا ٢ سال پيش كه سازمان دنبال مي كرد خيلي محدود و كم بوده است .

وی خاطرنشان کرد: چندين نوبت مناقصه برای پروژه های پاسگاه پلیس پیش‌ساخته برگزار شد و در هر بار برگزاري مناقصه تعداي از شركتها ، شركت مي كردند ولي سابقه ساخت ساختمانهاي پيش ساخته رانداشتند ، قطعات بتني را توليد می كردند و همين باعث شد كه انتخاب پيمانكار به درازا بكشد.

مهندس كشاورزيان عنوان داشت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در تابستان سال ٩٤ موفق به عقد قرداد با شركت مهندسي خونه شد و در نهایت احداث پاسگاه ها به عنوان پيمانكارتوسط این شرکتآغاز شد .

وی با اشاره به مشكلات پس از قراداد تاکید کرد: از برخي از دوستان انتظار مي رفت براي تسريع كار به دست اندركاران پروژه كمک كنند ، كه باعث شد بخشي از وقت دست اندركاران به اين امر اختصاص يابد و طبق توافق قرار بود 2 دستگاه از پاسگاه ها ساخته شود كه چنانچه ضعفي در پروژه وجود دارد مشاهده شود و اين ضعف در ٥٠ پاسگاه ديگر تكرار نشود .

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ابرازداشت: دو پاسگاه در تابستان سال 1395 اجرايی و در اصفهان و شریف‌آباد مورد بهره برداری قرار گرفتند ، بعد از اصلاحات مختصري كه حتما نياز بود انجام شد و ساخت مابقي پاسگاه ها كليد خورده و آغاز شدند  و امروز شاهد هستيم كه ٢٥ پاسگاه آماده تحويل شده اند.

مهندس كشاورزيان با تاكيد برتكميل بودن ساختمانهای 25 پاسگاه مورد بهره برداری قرار گرفته اضافه کرد: بخشي از ساختمانها و محوطه كه نياز است نيروهاي محترم پليس راه مستقر شوند تكميل است ممكن از مقداري از عمليات در پشت ساختمانها و اطراف مانده باشد كه انشاالله با سرعت به اتمام مي رسد .

وی ادامه داد:علاوه بر اين ٢٥ پاسگاه ٦ تا ٧ پاسگاه ديگر پيمانكار قول داده تا پايان سال ٩٦ آماده بهره برداری نمايد كه مجموعا ٣٠ تا ٣٢ پاسگاه خواهد شد و مابقی نيز اميدواريم تا پايان نيمه اول سال 1397 به پایان برسند .

رئيس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در صورت توافق قرادادهاي جديد هم براي ادامه كار مي توانيم داشته باشيم بلكه براي ساخت ساختمانهاي راهدارخانه ها به شكل پيش ساخته ، اين بناها هم نماد نظامي و انتظامي دارند و هم نماد معماري ايراني ، اگر چه پيش ساخته بنا شده است ولي از نظر معماري هم معماري زيبا و قابل قبولي بايد داشته باشد و هم قابل رويت باشند .

وی در پايان سخنان خود از تلاش شركت خونه ، مهندسين مشاور مهباد كه عمليات طراحي و ساخت پروژه پاسگاه ها را عهده دار بودند ، فرماندهي پليس راه كشور و دست اندركاران اين نهاد در همکاری شايسته ، همچنين تمام همكاران خود در ستاد و ادارات كل استاني سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در پيشبرد اين پروژه مهم تقدير و تشكر نمودند.

 

طالبی : ساختمان‌های پاسگاه‌های پلیس پیش‌ساخته بتنی بالا ٥٠ سال عمر مفید هستند

بابک طالبی مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور نیز درادامه این مراسم با اشاره به مزایا و اهمیت احداث پاسگاه‌های پیش‌ساخته بتنی اظهارداشت: این سازه‌ها دارای نظارت دقیق و آزمایشگاهی بر مصالح اولیه و افزایش کیفیت سازه‌ای ناشی از ساخت است.

 طالبی افزود: اين تعداد پاسگاه‌های پیش‌ساخته بتنی در ١٦ استان کشور مکان‌یابی و احداث‌شده كه به‌طور هم‌زمان افتتاح می‌شود و اين نوع ساختمان‌های پیش‌ساخته بتنی از عمر بالا و حداقل ٥٠ سال برخوردار هستند.

وی درپایان سخنان خود گفت: ٢٥ پاسگاه پیش‌ساخته دارای ٦٥ هزار مترمربع محوطه و ١٤ هزار و ٤٠٠ مترمربع زیربنا ساخته‌شده و سهم هر استان به‌طور میانگین ٣٠٠ هزار مترمربع بوده است.

بنابراین گزارش ، در پایان این مراسم هم‌زمان 25 پاسگاه پلیس پیش‌ساخته در 16 استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس با ۱۶ استان کشورافتتاح شدند.  

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب