امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28162 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حمید قبادی در نشست خبری اعلام کرد؛

هفتمین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجرهمزمان با 15 نمایشگاه استانی برگزارمی شود/ 6113 اثر دربخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره مد و لباس فجرارسال شده/ عرضه محصولات با شعار «با افتخار ساخت ایران»/ اهدا جایزه طاووس طلایی به یک فعال عرصه مد و لباس

خبرایران: دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشوربه بخش بین‌الملل جشنواره اشاره و گفت: در هفتمین دوره، هنرمندان، اساتید و صاحبان برند ازکشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، قطر، روسیه، ترکیه، دانمارک، قزاقستان، هند و افغانستان حضور خواهند داشت و برای نخستین جایزه طاووس طلایی به یک فعال عرصه مد و لباس درسطح بین‌الملل اهدا خواهد شد.
هفتمین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجرهمزمان با 15 نمایشگاه استانی برگزارمی شود/ 6113 اثر دربخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره مد و لباس فجرارسال شده/ عرضه محصولات با شعار «با افتخار ساخت ایران»/ اهدا جایزه طاووس طلایی به یک فعال عرصه مد و لباس

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر» صبح امروز چهارشنبه 2 اسفندماه 1396 با حضور «حمید قبادی» دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، «صدیقه پاک‌بین» دبیر جشنواره و مسئولان کارگروه‌های مختلف هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر واصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار ودراین نشست خبری «حمید قبادی» دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با معرفی دبیر و شرح وظایف کارگروه‌های مختلف این جشنواره اظهار داشت: جشنواره هفتم مد و لباس به میزبانی تالار وحدت شامل بخش نمایش، مسابقه زنده، معرفی آثار برگزیده، بین‌الملل و بخشی از ویترین ملی، برج میلاد شامل نمایش آثار برندهای ایرانی و ویترین ملی و سالن مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شامل بخش علمی دانشگاهی و مؤسسات فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به ایجاد زمینه مؤثر در به کارگیری نماد و مؤلفه‌های هویت اسلامی ایرانی اشاره وتصریح کرد: ورود به مفاهیم علمی پژوهشی، تقدیر از پیشکسوتان و معرفی ظرفیت‌های گسترده مد و لباس اسلامی ایرانی از اهم موضوعات مورد توجه در این زمینه است.

وی با اشاره به ارسال 6113 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر اظهار داشت: 446 اثر در بخش زیورآلات، 391 اثر در بخش کیف و کفش، 174 اثر در بخش پارچه، 2225 اثر در بخش کاربردی بانوان، 1698 اثر در بخش لباس اجتماع، 65 اثر در بخش چادر، 57 اثر در بخش سرپوش و 53 اثر در بخش لباس آقایان به تفکیک دریافت و داوری این آثار آغاز شده است.

قبادی به افزودن ظرفیت‌های جدید در شورای برنامه‌ریزی و بازنگری در نحوه انتخاب داوران این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: اساتید در حوزه‌های تخصصی طراحی، تولید و صنعت به داوری می‌پردازند و در کنار این موارد، 54 تیم 3 نفره نیز در 6 روز به مسابقه زنده طراحی پارچه و لباس خواهند پرداخت که از سراسر کشور در این رقابت حضور به هم می‌رسانند.

وی به بخش خارج از مسابقه جشنواره فجر با هدف مدسازی با موضوع کاخ گلستان اشاره کرد و ابرازداشت: 10 طراح پیشرو به ارائه 10 مجموعه خواهند پرداخت و همزمانی برپایی 15 نمایشگاه استانی باهفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، برپایی نمایشگاه‌های استانی و عرضه محصولات با شعار «با افتخار ساخت ایران» و حضور 12 صنعتگر فعال در بخش صنعت جشنواره از دیگر موارد مطرح توسط دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و رئیس جشنواره بود.

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور یادآورشد : در بخش علمی دانشگاهی، 1250 طرح تصویری را شاهد بودیم که به دبیرخانه واصل شد؛ در این بین 48 مقاله به دست ما رسید، 70 پایان‌نامه و 5 پژوهش هنری را نیز در این بخش شاهد بودیم.

وی با ابراز گله‌مندی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بحث حمایت از پایان‌نامه‌های برگزیده جشنواره مد و لباس فجر اذعان داشت: طبق ماده 10 قانون ساماندهی مد و لباس کشور، این وزارتخانه مکلف است که از پایان‌نامه‌های برتر این حوزه حمایت کند اما تاکنون البته به‌جز فعالیت دانشگاه‌های دارای مدیریت گروه طراحی پارچه و لباس، نگاه حمایتی را از این وزارتخانه شاهد نبوده‌ایم.

قبادی به بخش بین‌الملل جشنواره اشاره و عنوان داشت: در هفتمین دوره، هنرمندان، اساتید و صاحبان برند از کشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، قطر، روسیه، ترکیه، دانمارک، قزاقستان، هند و افغانستان حضور خواهند داشت و برای نخستین، جایزه طاووس طلایی به یک فعال عرصه مد و لباس در سطح بین‌الملل اهدا خواهد شد.

وی افزود: انتشار ویژه‌نامه، معرقی مؤسسات برتر مد و لباس از مجموع 250 مؤسسه فعال، فروش محصولات مد و لباس اسلامی ایرانی به‌طور غیرمتمرکز و کاربردی در مراکز فروش کشور به‌عنوان دیگر رخدادهای این رویداد است.

قبادی به ادامه برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌ها در امر مبارزه با قاچاق پوشاک و فعالیت غیر مجاز برندهای خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف ما، توجه به جایگاه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری عرضه مد و لباس کشور بوده و معتقدیم این حوزه یکی از نقاط اتکای کشور در قطع وابستگی به دیگر کشورها در سال اقتصاد مقاومتی است.

وی درپایان سخنان خود گفت: جشنواره مد و لباس فجر و تمامی فعالیت‌های انجام‌شده طی سال‌های اخیر فعال و معرفی استعدادها و ظرفیت‌های گسترده هنر صنعت مد و لباس را همواره در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

پاک‌بین: مسابقه زنده طراحی سه روزمخصوص بانوان، دو روز آقایان و دو روزبه حوزه محصولت عفاف و حجاب اختصاص دارد  

صدیقه پاک‌بین، دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر نیز در توضیح کوتاه به معرفی بخش مسابقه زنده طراحی پرداخت و اظعارداشت: سه روز به مسابقه زنده طراحی لباس اجتماع بانوان، دو روز به بالاپوش آقایان و دو روز دیگر به حوزه محصولت عفاف و حجاب اختصاص دارد که در خاتمه آثار برگزیده تجلیل و بسته به میزان کاربردی بودن وارد چرخه تولید خواهند شد.

وی افزود: وجوه آسیب‌شناسی مسابقه زنده طراحی لباس در جشنواره فجر حائز اهمیت است و طی ادوار گذشته، دستاوردهای مطلوبی در این زمینه داشته‌ایم.

رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، پایان‌بخش این نشست خبری بود.

بنابراین گزارش، هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ششم تا سیزدهم اسفندماه در تهران و به‌طور همزمان در ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب