امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2817 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد؛

جشنواره پیامک ادبی خلیج فارس برگزار می شود

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره پیامک ادبی خلیج فارس به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس خبرداد و گفت: این جشنواره در رشته های مختلف برگزار می شود.
جشنواره پیامک ادبی خلیج فارس برگزار می شود
به گزارش خبرایران، بابک دربیکی مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامیروز یکشنبه گفت: در دور دوم بخش پیامک ادبی با محوریت آذربایجان شرقی و به صورت سراسری برپا می شود و  همزمان با جشنواره تاریخ پرحماسه ی خلیج نیلگون فارس در سپهر لاجوردی طبع سخنوران انعکاس پیدا می کند.

دربیکی با اشاره به اینکه یکی از روش های موثر درانتقال مفاهیم شاخص و مهم، بهره جستن از زبان تاثیرگذار شعر و ادب است، اظهار داشت: متون ادبی و شعر و به عبارت کلی ادبیات، همواره از تاثیرگذاری بیشتری بر اذهان عمومی برخوردار بوده است.

وی افزود: انعکاس مسئله مهمی چون عزت و اقتدار ایران اسلامی و تبیین شکوه خلیج همیشه فارس در قالب شعر و ادب، در سرزمین سخن سرایان پرآوازه، نشان دهنده ی درک عمیق اصحاب فرهنگ و ادب از رسالت خویش است.

دربیکی گفت: در ارتباط با خلیج فارس که در برهه های مختلف تاریخ همواره مورد هجمه های فراوانی از سوی دشمنان این خاک، قرار گرفته از زوایای مختلفی سخن گفته شده بهره گیری از پدیده های تکنولوژیکی همچون پیامک که از سرعت و پویایی فراوانی در دنیای پرهیاهوی امروز برخوردار است، مسئله ای بااهمیت برشمرده می شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد، دفاع از هویت ملی را رسالتی همگانی برشمرد و گفت: اصحاب قلم در بیان حماسه های خلیج فارس نقش ارزنده ای داشته اند و جلوه های عشق و ارادت خود را به آب و خاک ایران اسلامی در کلام متجلی ساخته اند اما باید در این زمینه اهتمام افزون تری به کار بسته شود.

وی برگزاری جشنواره ی سراسری خلیج فارس را حرکتی شاخص و درخور تقدیر عنوان کرد و گفت: پرداختن بسیاری از سخنوران و اصحاب فرهنگ به مسئله ی خلیج فارس و قدم نهادن این قشر در وادی دفاع از خلیج فارس به عنوان هویت ایران اسلامی نشان از اهمیت وافر و حقانیت آن داشته و این جشنواره حرکتی مناسب و درخور در دفاع از هویت ملی و اسلامی ایران است.

محورهای این جشنواره شامل تک بیت ها و جملات ادبی با موضوع خلیج فارس، رویاپردازی ها و صور خیال و سایر آرایه های ادبی در شعر و نثر با محوریت خلیج فارس و تاریخ و جغرافیای خلیج فارس و جملات کوتاه با الهام از اشعار و نوشته های بزرگان شعر و ادب درباره خلیج فارس با ذکر منبع است .

متن پیامک ارسال شده باید تک بیت، مصرع یا جمله ای زیبا و تاثیرگذار باشد که برای نخستین بار آفریده شده و متن پیام باید در حد 25 تا 150 کاراکتر باشد.

علاقمندان می توانند متن پیـامک های خـود را تا پنجم اردیبهشت ماه جاری به شمـاره 30002828208208 ارسال نمایند.

همچنین آدرس اینترنتی www.news.ershad-as.ir اطلاعات بیشتر را ارایه می کند.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب