امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28232 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اثر حجمی محمد بیک زاده نصب شد؛

نقوش اسلامی که به فضای شهری زیبایی می بخشند

خبرایران: استفاده از نقوش، خطوط و رنگ های مختص هنر اسلامی در فضای شهر می تواند تاثیرات خوبی در شهربه جا بگذارد. اینکه هنگام عبور از یک خیابان با رنگ های فیروزه ای و خطوط اسلیمی خستگی یک روز از تنتان در برود و بتوانید کمی ذهن آشفته از زندگی شهر را آرام کنید.
نقوش اسلامی که به فضای شهری زیبایی می بخشند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، هنر سنتی طی سده های متمادی با تکیه بر غنای تحسین برانگیز در فرم و معنا در عرصه های گوناگون توانسته است حامل ارزش های معنوی برای مخاطبان باشد از این رو این سازمان در کارهای خود تلاش کرده تا این موضوع را در نظر داشته باشد و به این سمت حرکت کند، اثر محمد بیک زاده با همین هدف یکی از بخش های مهم فضای شهری را به خود اختصاص داده است.

این اثر که الهام گرفته از نقوش اسلامی است تلاش کرده تا ضمن تزریق ارزش های معنوی به فضای شهری، حال شهر را بهتر کند، خود او در این مورد گفت: این اثر عنوان خاصی ندارد و با استفاده از پروفیل های آهنی نازک درست شده است.

او درمورد ابعاد اثر گفت: ارتفاع کار 6 متر و کل کار 5/2 در 5/2 متر ساخته شده است و استفاده از نقوش اسلامی در آن تلاش دارد تا هنر اسلامی را در معرض دید عموم قرار دهد.

اثر حجمی ابوسعید ابوالخیر یکی دیگر از کارهای این هنرمند بود که به آن اشاره کرد و گفت: این اثر یک کار فیگوراتیو است که در میدان منیریه نصب شده و جنس کار از بتون است.

گفتنی است اثر محمد بیک زاده، شنبه (5 اسفند ماه) در اتوبان چمران ابتدای فاطمی نصب شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب