امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28253 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۸:۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

فیلم «نابودی روان» نیشتری بر معضل اجتماعی خاموش

خبرایران: نابودی روان عنوان فیلم کوتاهی است که به اعتیاد از نوع مشروبات الکلی، تلنگر زده است.
فیلم «نابودی روان» نیشتری بر معضل اجتماعی خاموش

به گزارش اخبرایران از موررسانه ای فیلم کوتاه نابودی روان، این فیلم چهارمین کار کوتاه شایان سجادی، کارگردان 19 ساله است. او پیرامون ساخت این اثر کوتاه گفت: من سعی کردم در یک فضای ساده اشاره کوتاه و در عین حال مستقیمی به مقوله مصرف مشربات غیر مجاز داشته باشم چرا که مصرف مشروبات الکلی همواره در جوامع اسلامی نفی شده وعلمای دینی مصرف آن را برابر با مرگ خاموش دانسته اند.

وی با اشاره به اینکه علم پزشکی نیز طی سال ها تحقیق و بررسی مضرات اینگونه مواد را بر مغز، قلب و سایر اندام ها به اثبات رسانده است؛ افزود:طی سال های گذشته در حوزه بصری انواع اعتیاد ها به ویژه اعتیاد به مواد مخدر مورد توجه فیلمسازان و برنامه سازان بوده است اما به مقوله مصرف نوشیدنی های ناسالم کمتر پرداخته شده است.

شایان سجادی، که خود سال ها با بیماری دست و پنجه نرم کرده و بعد از جراحی های متوالی توانسته روی پاهایش بایستد؛ خاطر نشان کرد: من وقتی جوان یا نوجوانی را می بینم که به سراغ مواد و نوشیدنی های اعتیاد آور رفته افسوس می خورم که چرا جوانان قدر سلامتی خود را نمی دانند؛ بخصوص اینکه نوشیدنی های الکلی جدید که به شکل صنعتی تولید می شوند علاوه برآسیب های مغزی، قلبی و ایجاد توهم حتی موجب نابینایی مطلق فرد مصرف کننده هم می شود.

او همچنین تاکید کرد: تلاش من بر این بود که با امکانات و بودجه محدودی که داشتم حداقل تلنگری به این معضل اجتماعی بزنم تا شاید خانواده ها و مسوولان فرهنگی را به تامل در این مبحث وادارم.

دستیار افتخاری محمد مهدی عسگرپور و سید مسعود اطیابی، درباره پخش نابودی روان گفت: این فیلم کوتاه که با عوامل حرفه ای و با سرمایه خصوصی ساخته شده است به صورت آنلاین در آپارات و نماشا قابل دسترسی و مشاهده است.   

عوامل فیلم کوتاه نابودی روان؛ نویسنده و کارگردان: شایان سجادی/ تهیه کننده و مشاور پروژه: نادر طریقت/ مدیر فیلمبرداری: حافظ احمدی/ مدیر تولید: سید حسام الدین سجادی/ مدیر فنی:علی لطفی/ دستیاران کارگردان : محمد رضا دست فال و احسان طرخورانی/  تدوین و صداگذاری : زهرا السادات میرجهان/ صدابردار:علیرضا نوین نژاد/ دستیاران فیلمبردار:علی محمد پور و مصطفی معمار/ برنامه ریز و مشاور رسانه ای: ندا حسنی/ عکاس: علیرضا مرزبان/  تدارکات:نرگس زارعی/ چهره پرداز:اهورا قاسمی/ سرمایه گذاران:مظلومه سلطان محمدی و سید حسام الدین سجادی/ مجری طرح: موسسه شکوفا فیلم و داریوش بابائیان

بازیگران: غلامعلی جلالیه. مظلومه سلطان محمدی. علی عبدالله پور. محمد رضا دست فال

خلاصه داستان: مردی به دلیل اعتیاد به مشروبات الکلی و بیکاری موجب آزار همسر و مشاجره دایمی با اوست که همین مساله پسر جوان خانواده را تحت تاثیر قرار میدهد ...

گفتنی است: شایان سجادی به دلیل اختلالات اندامی سال ها برروی ویلچر بود و با همه سختی ها تاکنون توانسته دستیاری افتخاری برخی از ساخته های کارگردانانی چون بهرام بهرامیان، محمد مهدی عسگر پور و سید مسعود اطیابی را برعهده بگیرد. او همچنین یکی از گروه نویسندگان مجموعه مهران مدیری بوده است.   

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب