امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28277 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۴:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

باهنر در نشست خبری اعلام کرد؛

متاسفانه در کشور برخی جریانات سیاسی علاقه مندند همیشه دوقطبی و درگیری‌های انتخاباتی ادامه یابد /سیاست خارجی ما در استراتژی، ثابت، روشن و شفاف است و پرده پوشی هم نداریم/ حکومت‌های پادشاهی و قبیله ای در دوران امروز استمراری ندارد

خبرایران: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه هرکدام از ما یک زمانی مسئولیت‌هایی داشتیم و از این رو فرافکنی خوب نیست، گفت: احمدی نژاد هشت سال رئیس‌جمهور بوده که اگر اپوزیسیون شود و بحث رفراندوم را مطرح کند جای تعجب و گلایه است.
متاسفانه در کشور برخی جریانات سیاسی علاقه مندند همیشه دوقطبی و درگیری‌های انتخاباتی ادامه یابد /سیاست خارجی ما در استراتژی، ثابت، روشن و شفاف است و پرده پوشی هم نداریم/ حکومت‌های پادشاهی و قبیله ای در دوران امروز استمراری ندارد

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «جامعه اسلامی مهندسین»بعدازظهر امروز8 اسفندماه 1396 با حضور«محمدرضا باهنر» دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین  و اصحاب رسانه در محل دفتر مرکزی جام برگزارو دراین نشست خبری «محمدرضا باهنر» دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: موضوع احمدی‌نژاد هر از چند گاهی سر زبان‌ها می‌آید و شاید یکی از موضوعات ایشان این است که همواره در آنتن باشد.

باهنر با بیان اینکه احمدی‌نژاد در گذشته هم توهم‌هایی داشت که متوجه نمی‌شدیم و وقتی سوال می‌کردیم ما را به آینده حواله می‌داد تصریح کرد: هرکسی در جامعه نقطه اوج و افولی دارد و باید به این سنت های الهی تن دهیم و در آنتن ماندن به هرقیتی جای گلایه است و ایشان باید در رفتارهایش تجدید نظر کند.

وی در پاسخ به اظهارات عده‌ای که طرفداران و مخالفان رئیس جمهور پیشین را مطرح می‌کنند گفت: این هم فرار به جلو و مقصر را تکثیر کردن است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی پیرامون تلاش رئیس جمهور برای فرافکنی و ایجاد دوقطبی تصریح کرد: متاسفانه در کشور برخی جریانات سیاسی علاقه مندند همیشه دوقطبی و درگیری‌های انتخاباتی ادامه یابد و این خسارت هایی است که برخی می‌خواهند بر کشور تحمیل کنند و انتخابات یک اوج و افتخار است و کمتر نظامی می‌توان یافت که در این حد به آرای عمومی مراجعه کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تصمیم مجمع تشخیص مصلحت برای انطباق انتخابات برای خروج کشور از فضای انتخاباتی گفت: عده‌ای می خواهند فضای انتخاباتی را ادامه دهند و بعضاً سعی می‌کنند متن را به حاشیه و حاشیه را به متن بیاورند و  بعد از انتخاب رییس‌جمهور، فرد منتخب لازم است از نیروهای رقیب استفاده کند تا نیروهای رقیب احساس کنند که از آنان استفاده می‌شود.

باهنر با تاکید بر اینکه مطالبات مردم بعد از انتخابات کاملا روشن است گفت: مهم‌ترین مشکل مملکت اشتغال, تولید و محیط زیست است و اگر کسی بخواهد مسائل حاشیه‌ای را به متن بکشاند و مسئله رفراندوم را مطرح کند درست نیست چراکه اساسا مشکل مملکت رفراندوم نیست و  رییس جمهور بحث هایی که اولویت ندارد را مطرح می کنند که بسیاری از آنها باید در مراکز آکادمیک بحث شود و در 22بهمن که نماد وحدت ملی است مسائل حاشیه‌ای را مطرح می‌کنند.

باهنر درپاسخ به پرسشی درمورد بار حقوقی اظهارات رئیس جمهور سابق گفت: برخی گفتارهای احمدی‌نژاد در فضای آزاد و تریبون های مجازی گفتار مجرمانه است و هم افراد حقیقی و هم حقوقی می‌توانند شکایت کنند و  برای برخورد با یک مقام باید استدلال‌ها قوی و افکار عمومی آماده باشد و در برخورد باید مواظب سرمایه اجتماعی هم باشیم چون ممکن است برخورد خشن و یا بدون در نظر گرفتن افکار عمومی سرمایه اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد

باهنر در پاسخ به سوالی در مورد رفتار نامناسب احمدی‌نژاد و ایجاد جرم برای سران نظام، گفت: اینکه کسی تریبون داشته باشد و هرگاه چیزی بخواهد در مورد سران نظام بگوید درست نیست و کسی حقی برای این کار ندارد و تا زمانی که جرمی علیه کسی در دادگاه مشخص نشده باشد امکان بیان آن وجود ندارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد انتقاد بسیاری از اصلاح‌طلبان به رییس‌جمهور در انتخاب وزراء  عنوان داشت: برخی از اصلاح طلبان تصورشان بر این است که برای انتخاب وزراء رییس جمهور دید درستی نداشته که باید خود این حزب پاسخگو باشد زیرا رییس‌جمهور از میان اصول‌گراها کسی را انتخاب نکرده است.

باهنر پیرامون وضعیت امروز حکومت‌های پادشاهی اعراب نیز گفت: حکومت‌های پادشاهی و قبیله ای در دوران امروز استمراری ندارد و دیر یا زود این موضوع جمع خواهد شد و بسیاری از حکومت ها تلاش خواهند کرد که این سرنوشت را به تعویق بیاندازند.

وی افزود: تا مدتی قبل برخی خاندان‌های حکومتی محافظ کار بودند ولی در زمان ولیعهد جدید عربستان محمد سلمان که جوانی ناپخته است یکسری رفتارهای بی باکانه انجام می دهد.

باهنر در پاسخ به سوالی در خصوص نقش دیپلماسی خارجی ایران در وتوی پیش نویس پیشنهادی بریتانیا برای صدور قطعنامه علیه یمن و ایران و مذاکرات سیدعباس عراقچی در این ارتباط گفت: سیاست خارجی ما در استراتژی، ثابت، روشن و شفاف است و پرده پوشی هم نداریم.

«مدت‌های مدیدی است که سلاح های آمریکایی، پول ها و ریال های سعودی و همکاری های رژیم صهیونیستی جمع شده و مردم مظلوم یمن را تحت شدیدترین فجایع قرار داده است و بحران گرسنگی و کشته شدن کودکان و انسان های بیگناه ‌بارها گفته شده و سازمان ملل هم این بحث ها را مطرح می کند.

وی ادامه داد: محل تامین سلاح‌ها و حمایت‌ها و آموزش‌ها مشخص است و چند سال است که می گوییم می خواهیم نان، شیر خشک و دارو به مردم یمن برسانیم چرا که محاصره سختی برای ممانعت از کمک های دوستانه به وجود آورده اند.

باهنر با طرح این سوال که کشوری که در محاصره کامل دریایی است چگونه ادعا می‌کنند که موشکی به یمن ارسال و از آنجا به جای دیگری شلیک شده است؟ گفت: برخی همچون ترامپ و نتانیاهو برخوردهای دوگانه و مضحک را به وجود می آورند تا بحث های خود را توجیه کنند؛ بحث ما نه تنها در مورد یمن که فلسطین و رژیم صهیونیستی هم اینگونه است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: در یمن باید گفت‌وگوی یمنی – یمنی و در سوریه ، گفت‌و‌گوی سوری – سوری انجام شود؛ تئوری ما در مسائل سیاست خارجی بر مبنای گفت و گو است و به اندازه کافی کشورهای اسلامی تجزیه شده اند و از این رو اجازه نمی دهیم کشورهای همسایه ما تجزیه شوند.

باهنر درپایات گفت: اولین شرط برای حضور در هر کشوری، کسب رضایت حکومت مستقر این کشورها است و اگر ما کمک مستشاری می‌دهیم به دعوت دولت‌های قانونی این کشورهاست.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب