امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28278 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترمحمد خدایاری فرد در نشست خبری اعلام کرد؛

سومین کنگره ملی روان‌شناسی ایران یک گردهمایی بزرگ روان‌شناسان است/ بحران‌هایی جامعه را می‌توان پیشی‌بینی و پیشگیری کرد/ یکی از اهداف سومین کنگره ملی روان‌شناسی ایران اعتماد به دانشگاه و روان‌شناسان است

خبرایران: رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی گفت: یکی از اهداف سومین کنگره ملی روان‌شناسی ایران اعتماد به دانشگاه و روان‌شناسان است. باید از دانشگاه‌ها درخواست شود تا در حل مسائل و بحران‌های اجتماعی کمک کنند. برای حل معضلات و مشکلات راه‌کار‌های علمی وجود دارد.
سومین کنگره ملی روان‌شناسی ایران یک گردهمایی بزرگ روان‌شناسان است/ بحران‌هایی جامعه را می‌توان پیشی‌بینی و پیشگیری کرد/ یکی از اهداف سومین کنگره ملی روان‌شناسی ایران اعتماد به دانشگاه و روان‌شناسان است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری « سومین روان‌شناسی ایران کنگره ملی » صبح امروز شنبه 5 اسفندماه 1396 باحضور« دکترمحمد خدایاری فرد» رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی» ،«دکتر هادی بهرامی» دبیر علمی سومین کنگره ملی روان‌شناسان ایران ،« دکتر محمد جوادی‌پور» مدیر اجرایی سومین کنگره ملی روان‌شناسی ایران و اصحاب رسانه در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار و در این نشست خبری «دکتر محمد خدایاری فرد» رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی گفت: سومین روان‌شناسی ایران کنگره ملی یک گردهمایی بزرگ روان‌شناسان است. برای برگزاری این کنگره محورهای زیادی مطرح شده که انتخاب این محورها بر اساس مشورت‌هایی است که با رؤسای دانشکده‌های روان‌شناسی سراسر کشور، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران و روان‌شناسان صاحب نظر صورت گرفته است .

  رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی تصریح کرد: اولین محور این کنگره بحث روان‌شناسی اجتماعی است، ما معتقدیم فردی که متولد می‌شود آینده و بحران‌هایی که برای این فرد به وجود می‌آید را می‌توان پیش‌بینی کرد. هم‌چنین خانواده‌ای که تشکیل می‌شود را می‌توان پیش‌بینی کرد که آیا دچار بحران می‌شود یا خیر و به همین خاطر مشاوره ازدواج را گذاشته‌اند که اگر دو نفر با ازدواج دچار مشکل می‌شوند از این اتفاق پیشگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای جامعه هم به همین صورت است بحران‌هایی که در جامعه به وجود می‌آید را می‌توان پیشی‌بینی و پیشگیری کرد. بنابراین وقتی بحث روان‌شناسی اجتماعی در رأس قرار می‌گیرد، مدیریت رفتارهای تهاجمی و ارتقای امنیت اجتماعی تم این کنفرانس و در رأس قرار داده می‌شود و البته این بر اساس بررسی روان‌شناسان در زمینه‌های اجتماعی است .

رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف سومین کنگره ملی روان‌شناسی ایران اعتماد به دانشگاه و روان‌شناسان است. باید از دانشگاه‌ها درخواست شود تا در حل مسائل و بحران‌های اجتماعی کمک کنند. برای حل معضلات و مشکلات راه‌کار‌های علمی وجود دارد.

 

دکتربهرامی: ما با خشونت در همه مناسبات مواجهیم

دکترهادی بهرامی، دبیر علمی سومین کنگره ملی روان‌شناسان ایران، نیزدراین نشست خبری اظهارداشت: پرخاشگری، رفتار تهاجمی و مناسبات ناسالم در سطح اجتماعی از آسیب‌های اجتماعی است که با آنها درگیر هستیم. متأسفانه آمارها در این زمینه جدی است .

دبیر علمی سومین کنگره ملی روان‌شناسان ایران ابرازداشت: اگر ما داعیه این را داریم که یک جامعه پاکیزه و جامعه‌ای مبتنی بر تعاون و همکاری داشته باشیم، باید تربیت اجتماعی آدم‌ها و یادگیری زمینه‌های لازم برای مدیریت رفتارهای خشونت‌آمیز را هم یاد بگیریم. به‌همین دلیل تم اصلی این کنگره مدیریت رفتارهای تهاجمی و ارتقای امنیت اجتماعی است.

وی ادامه داد: ما با خشونت در همه مناسبات مواجهیم و بنابراین فراگیر است و شامل همه رفتارهای اجتماعی می‌شود و این کنگره یک نشست دانشگاهی بین همه کسانی است که احساس مسئولیت می‌کنند و از روز ۹ تا ۱۱ اسفند برگزار می‌شود. فراخوان کنگره در ۱۰ محور منتشر شده است و ۶۰ داور از همه دانشگاه‌های کشور مسئولیت داوری مقالات این کنگره را برعهده گرفته‌اند. افتتاحیه از ساعت ۸:۳۰ صبح روز ۹ اسفند آغاز می‌شود .

دبیر علمی کنگره افزود:چندین برنامه ویژه و پنل تخصصی با حضور رؤسای سابق و فعلی سازمان نظام روان‌شناسی، استادان دانشگاهی و صاحبنظران این حوزه نیز تدارک دیده شده که برگزار خواهد شد».

 

دکترجوادی‌پور: برای پیشگیری و مدیریت رفتارهای تهاجمی، دانشگاه‌ها حرف دارند

دکتر محمد جوادی‌پور، مدیر اجرایی کنگره نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: فراخوان سومین کنگره ملی روان‌شناسی ایران به همه نهادها و سازمان‌های اجرایی کشور ارسال شده و سعی کرده‌ایم تا تنوع دانشگاهی در این کنگره افزایش یابد و یک خروجی حاصل آید که بتواند نیازهای جامعه را برطرف و مشکلی از مشکلات سازمان‌ها و نهادها را حل کند .

دکتر جوادی‌پور عنوان داشت:برای پیشگیری و مدیریت رفتارهای تهاجمی، دانشگاه‌ها حرف دارند و باید سازمان‌ها و دستگاه‌ها نیز همکاری لازم را داشته باشند. هدف اصلی ما افزایش مشارکت در سطح استادان، دانشجویان و بهره‌برداری از نتایج این فعالیت‌هاست. ما به دنبال یک بحث علمی مؤثر نتیجه‌دار هستیم که بتواند مشکلی را حل کند و امیدواریم این کنگره چنین نتیجه‌ای را به‌همراه آورد .

بنابراین گزارش، سومین کنگره ملی روان‌شناسی ایران با همکاری گروه‌های آموزشی روان‌شناسی دانشگاه‌های سراسر کشور از ۹ تا ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ در دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب