امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2832 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون امور زنان رئیس جمهور خبر داد؛

مرخصی زایمان 9 ماهه هدیه رئیس‌جمهور به مادران / دیدار زنان فعال، نخبه و فرهیخته با مقام معظم رهبری / برگزاری همایش بین‌المللی «بانوی مهر ـ ام‌ابیها» با حضور2000 میهمان

خبرایران «شهین‌دخت مولاوردی» رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادرگفت: تأمین اعتبار برای 9 ماه مرخصی زایمان مادران و ارائه لایحه بیمه زنان خانه‌دار به دولت دو موردی هستند که به عنوان هدیه رئیس‌جمهور و دولت خواهد بود.
مرخصی زایمان 9 ماهه هدیه رئیس‌جمهور به مادران / دیدار زنان فعال، نخبه و فرهیخته با مقام معظم رهبری / برگزاری همایش بین‌المللی «بانوی مهر ـ ام‌ابیها» با حضور2000 میهمان

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر امروز دوشنبه 25 فروردین ماه با حضور «شهین‌دخت مولاوردی» معاون امور زنان رئیس جمهور و رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر و اصحاب رسانه برگزارشد.

دراین نشست خبری «شهین‌دخت مولاوردی» رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادراظهارداشت:26 استان و 23 دستگاه تاکنون برنامه‌های مربوط به هفته زن خود را اعلام کرده‌اند و: برنامه‌ها در دو محور فرهنگی و اجتماعی ارائه شده است که شامل هفت هزار و 416 برنامه دستگاه‌های اجرایی و 62 هزار و 772 برنامه استانی است.  

مولاوردی در خصوص اولین برنامه هفته زن تصریح کرد: دیدار زنان فعال، نخبه و فرهیخته با مقام معظم رهبری اولین برنامه هفته زن است و این دیدار روز 30 فروردین ماه برگزار می‌شود و در همین روز نیز نمایشگاه «نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار» با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت معدن و تجارت، در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: دیدار جمعی از مسئولان از موسسه خیریه «سرای احسان» که مؤسسه‌ای برای حمایت از بانوان آسیب دیده اجتماعی است و برگزاری مراسم بزرگ‌داشت روز زن و مقام مادر از سوی دفتر همسر رئیس‌جمهور در حافظیه سعد‌آباد و با حضور همسران وزرا و سفرا را از دیگر برنامه‌های اولین روز هفته زن خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ابرازداشت: همایش «زنان، نقش‌آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ» طی روز یک‌شنبه 31 فروردین ماه با سخنرانی رئیس‌جمهور و حضور 700 نفر از بانوان کشور در سالن اجلاس سران  برگزار می شود و این اولین نشست رئیس‌جمهور با بانوان است و پس از این همایش نیز رئیس‌جمهور از نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار بازدید می‌کند.

وی در خصوص سومین هفته روز زن هم تاکید کرد: برپایی همایش اسوه‌های ایثار و مقاومت از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، برپایی نشست تخصصی «آگاهی‌بخشی به ضرورت و اهمیت تحقق عدالت جنسیتی و ارتقای وضعیت زنان در صنعت نفت» از سوی وزارت نفت و برپایی مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی تقویت حمایت از پناهندگان به همت انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده و آواره و ... از جمله برنامه‌های این روز است.

مولاوردی از برگزاری همایش بزرگداشت مقام زن و روز مادر توسط سازمان ملی استاندارد، برپایی نشست «صیانت و توانمندسازی زنان و خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد» در روز سه‌‌شنبه دوم اردیبهشت ماه نیز خبر داد و گفت: روز چهارشنبه نیز از دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی بازدید به عمل خواهد آمد و همایش بین‌المللی «بانوی مهر ـ ام‌ابیها» با حضور دو هزار نفر میهمان داخلی و خارجی در برج میلاد که در روز 31 فروردین ماه برگزار می‌شود نیز از دیگربرنامه های ما خواهد بود.

وی همچنین از پیشنهاد معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برای بازدید از بند زنان یکی از زندان‌ها سخن گفت و اظهار امیدواری کرد این بازدید محقق شود و ادامه داد: پیشنهاد عفو بانوان محکوم و زندانی را در این روز مطرح کرده‌ایم که در حال پیگیری این مسئله نیز هستیم و سومین سفر کاروان تدبیر و امید نیز از فردا به استان سیستان و بلوچستان برای دیدار با بانوان این استان آغازمی شود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر در خصوص برنامه‌های شهرداری تهران نیز گفت: برنامه‌های شهرداری تهران در سه پهنه: بوستان ولایت، بوستان بهشت مادران و بوستان شهربانو برپا می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال در هفته زن و روز مادر چه هدیه‌ و خبر خوبی برای بانوان کشور دارید یادآورشد: اعلام تأمین اعتبار برای 9 ماه مرخصی زایمان مادران و ارائه لایحه بیمه زنان خانه‌دار به دولت دو موردی هستند که به عنوان هدیه رئیس‌جمهور و دولت عنوان خواهد شد و یکی از چالش‌های تمامی دولت‌های گذشته و کنونی این است که زنان به فرصت‌های عادلانه در حوزه اقتصاد و سیاست دسترسی ندارند و همت ما بر توان‌افزایی زنان در حوزه‌های اقتصاد و سیاست خواهد بود و در تلاش برای حضور بیشتر بانوان در مجلس هستیم تا صدای بانوان در خانه ملت شنیده شود.

مولاوردی در خصوص لغو سهمیه‌بندی جنسیتی رشته‌های دانشگاهی نیز گفت: وزیر علوم و وزیر بهداشت اعلام‌کرده بودند که در سال جاری این مسئله مانند گذشته اجرا نخواهد شد، اما اخیراً مطلبی منتشر شده و عنوان شده بود که در این خصوص اقدام به متعادل‌سازی حضور بانوان و آقایان در رشته‌های دانشگاهی می‌شود؛ ما پیگیر این مسئله هستیم که منظور از متعادل سازی چیست و آیا این مسئله تغییر عنوانی برای سهمیه‌بندی جنسیتی است؟

وی در پایان از تلاش برای یافتن راه‌های جایگزین برای مرخصی‌ زایمان و کاهش ساعات کاری بانوان که موجب عدم اشتیاق کارفرمایان به استخدام بانوان می‌شود خبر داد و گفت: طراحی ساعات کاری منعطف و شناور، برگرداندن مهد‌های کودک به داخل اداره‌ها، ارائه تسهیلات به کارفرمایانی که به استخدام بانوان اقدام می‌کنند و ... از جمله طرح‌های در دست بررسی است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب