امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28331 تاریخ انتشار: جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۳:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور شهردار تهران صورت گرفت؛

ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر(عج)

خبرایران:طرح ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر(عج)، جمعه ۱۱ اسفند، با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران در خیابان ولیعصر(عج) برگزار شد.
ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر(عج)

به گزارش خبرایران از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران،محمدعلی نجفی در آیین ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) گفت: فضای سبز تهران و به ویژه پوشش گیاهی تهران از مواهب الهی شهر تهران است که در ساخت هویت و شخصیت تهران نقش بسزائی دارد.
وی افزود: در این میان درختان چنار نقش عمده‌ای داشته‌اند. به گونه‌ای که تهران را با عنوان چنارستان در گذشته یاد می‌کرده‌اند. وجود درختان چنار در خیابان ولیعصر (عج) به عنوان یکی از بزرگترین خیابان‌های منطقه برای شهر تهران ویژگی منحصر به فردی را ایجادکرده است. متأسفانه امروز در خیابان ولیعصر 16 هزار چنار وجود دارد که ظرف چند سال گذشته بر اثر برخی ندانم کاری‌ها به نوعی قارچ به نام سرطان رنگی مبتلا شده‌اند.
شهردار تهران ادامه داد: پیاده‌راه‌ سازی در خیابان ولیعصر موجب شد نفوذ آب به ریشه این درختان محدود شود همچنین در کنار آن مساله تعرض برخی ساختمان‌ها به پیاده‌راه ولیعصر همگی باعث شدند که حدود 750 اصله درخت از چنارهای این خیابان دچار قارچ سرطان رنگی شوند. لذا مقرر شد 750 اصله درخت با درختان 15 تا 19 سال قدمت جایگزین شوند.
وی با اشاره به اینکه جایگزینی درختان ولیعصر از دشواری و پیچیدگی منحصر به فردی برخوردار بود، گفت: شهرداری تهران برای این جایگزینی تلاش بسیاری کرده است به شکلی که مطالعات تحقیقات آن در سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران انجام شده و امیدواریم بدین ترتیب از سرمایه پوشش گیاهی شهر تهران حفاظت کنیم و این اقدام بر روی سایر شهرهای کشور که با مشکل قارچ سرطان رنگی مواجه هستند تاثیر مثبت داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد که همه شهروندان از مواهب درختانی که سمبل زیبایی و طراوت میان مردم هستند به نحو احسن  بهره مند شوند.
حفظ طبیعت؛ حفظ سلامت شهروندان
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در حاشیه مراسم یادشده به خبرنگار ما گفت: محیط زیست برای تمام اقشار جامعه حائز اهمیت است و به نظر من هیچ گونه مشکلی بین ارگان های مختلف برای رفع مشکلات زیست محیطی نباید وجود داشته باشد.
محمد رضایی اظهار کرد: روز درختکاری بهانه ‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام بگذاریم و آن را احیاکنیم تا هم خودمان هم نسل آینده در سلامت زندگی کنند.
وی در پایان سخنان خود افزود : امید است که با تلاش در این جهت، حتی با کاشتن یک نهال کوچک، کشوری زیبا و آباد را برای خویش مهیا کنیم که به طور قطع کاری پسندیده خواهد بود.
در مراسم یادشده  برخی پیشکسوتان و قهرمان ورزشی همچون آرش میراسماعیلی، حسن روشن، محسن کاوه، خواهران حیدری، آتوسا عباسی(قهرمان دوچرخه سواری) ، سمیه حیدری (قهرمان آلیش) و معاونان و مدیران سازمان ورزش، حضور داشتند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب