امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2840 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی اصغر فانی؛

توسعه و تقویت فرهنگی از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست توسعه فرهنگی با توجه به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب به ویژه در قالب شعار امسال از جمله اولویتهای این وزارتخانه در سال 93 است.
توسعه و تقویت فرهنگی از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش است
به گزارش خبرایران، علی اصغر فانیˈ روز دوشنبه در حاشیه گردهمایی سراسری روسای ادارات حقوقی وزارت آموزش و پرورش در مشهد طی گفتگو با خبرنگاران افزود: برای امسال چهار سیاست مدیریتی تعیین شده که شامل توسعه مدیریت آموزشگاهی، توسعه مشارکتها، عملیاتی کردن بودجه و ساماندهی نیروی انسانی است.

وی گفت: در این میان با توجه تاکید رهبر معظم انقلاب در قالب شعار سال با عنوان ˈ اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملیˈ باید به چهار سیاست و اولویت وزارت آموزش و پرورش ˈسیاست توسعه فرهنگیˈ را نیز افزود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بدین منظور کمیته ای را فعال کرده ایم که مقرر شده تا دهم اردیبهشت ماه برنامه های پیشنهادی را برای تقویت و توسعه فرهنگی در سال 93 ارائه نماید.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در زمینه استخدام نیروها و نحوه فعالیت دانشگاه فرهنگیان گفت: بر اساس مصوبه دولت بکارگیری هر نوع نیروی انسانی برای آموزش و پرورش ممنوع شده است.
 
فانی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان امسال همانند سالهای قبل پذیرش دارد.

وی افزود: در این چارچوب هر چند منطقه را یک بوم تعریف کرده ایم و نیروی انسانی را از آن بوم برای همان بوم در دانشگاه فرهنگیان پذیرش کرده و آموزش می دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ساماندهی نیروی انسانی نیز گفت: تدوین بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش از چهار ماه قبل آغاز و تقریبا نهایی شده است.

وی افزود: تدوین اولیه این بخشنامه به انجام رسیده اما نقایصی دارد که در حال رفع است و امیدواریم تا آخر هفته جاری نهایی و ابلاغ شود.

گردهمایی سراسری رووسای ادارات حقوقی وزارت آموزش و پرورش از 24 فروردین ماه به مدت چهار روز در مشهد ادامه دارد.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب