امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2847 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در تماس تلفنی با پوتین؛

اوباما: هواداران روسیه در اوکراین سلاح‌های خود را زمین بگذارند

خبرایران: رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی، از رئیس‌جمهور روسیه خواست با استفاده از اعمال نفوذ خود، نیروهای حامی روسیه در اوکراین را وادار کند ساختمان‌هایی را که تصرف کرده‌اند، ترک کنند.
اوباما: هواداران روسیه در اوکراین سلاح‌های خود را زمین بگذارند
به گزارش  خبرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی فشرده با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از وی خواست تا با استفاده از اعمال نفوذ خود از جدایی‌طلبان حامی روسیه بخواهد تا ساختمان‌هایی را که در اوکراین در کنترل خود گرفتند، رها کنند.

روز گذشته در اخبار اعلام شد که حدود یکصد نفر از جدایی‌طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین، دفاتر پلیس را به تصرف خود درآورند.

اوباما و پوتین در این تماس تلفنی درباره این جدایی‌‌طلبان حامی روسیه در اوکراین جدال کردند.

دولت اوباما و همپیمانان اروپایی این کشور، روسیه را عامل ناآرامی‌های اوکراین می‌دانند و این ادعایی است که مسکو آن را رد کرده است.

دولت اوباما با همپیمانان اروپایی خود مشورت کرده است تا تحریم‌های بیشتری را که اقتصاد روسیه را هدف می‌گیرد، وضع کنند و از طریق مسکو را بیشتر منزوی کنند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که این تماس تلفنی به درخواست روسیه صورت گرفته است و اوباما مسکو را به حمایت از جدایی‌طلبان مسلح حامی روسیه که تهدید کرده اند دولت اوکراین را تضعیف و بی‌ثبات کنند، متهم کرد.

اوباما به پوتین اعلام کرد که نیروهای غیرقانونی در اوکراین باید سلاح‌های خود را زمین بگذارند و از پوتین خواست تا از نفوذ خود استفاده کند تا این گروههای حامی روسیه را متقاعد کند ساختمان‌هایی را که تصرف کرده‌اند، ترک کنند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب