امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28497 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ستاری درحاشیه برگزاری بزرگترین مصاحبه شغلی ایران مطرح کرد؛

استخدام دولتی واقتصاد نفتی با توسعه بخش خصوصی از بین می‌رود/ رشد 3 برابری اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان توسط بانک‌ها / باید استارت آپهای داخلی درحوزه امنیت توسعه یابد/ سال ۹۷درحوزه پسماند مواد غذایی سالم و بهداشت استارت آپ‌هایی برگزار می کنیم

خبرایران: معاون علمی و فناوری رئیس جمهورهمکاری با کسب و کار‌های نو و استارت آپ ها کاریابی را فعالیتی چند ساله و نوپا دانست وگفت: همکاری با این شرکت‌ها به منظور توسعه اشتغال در فضای دانش بنیان ادامه خواهد یافت و امروز کاریابی واستخدام در بخش خصوصی و بدون حضور دولت است که موجب خرسندی است.
استخدام دولتی واقتصاد نفتی با توسعه بخش خصوصی از بین می‌رود/ رشد 3 برابری اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان توسط بانک‌ها / باید استارت آپهای داخلی درحوزه امنیت توسعه یابد/ سال ۹۷درحوزه پسماند مواد غذایی سالم و بهداشت استارت آپ‌هایی برگزار می کنیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، «آزمون استخدامی شرکت‌های دانش‌بنیان »امروزچهارشنبه 16 اسفندماه 1396 در دانشگاه تهران با حضور «معصومه ابتکار»معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ،«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار ومعاونان رییس جمهور از روند برگزاری این آزمون بازدید کردند.

دکترسورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درحاشیه آزمون استخدامی شرکت‌های دانش بنیان در جمع خبرنگاران گفت: استخدام دولتی و اقتصاد نفتی که از سال‌ها پیش به آن انتقاد داشتیم خوشحالیم که اکنون با توسعه بخش خصوصی از بین می‌رود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهورتصریح کرد: خوشبختانه اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان توسط بانک‌ها رشد سه برابری داشته به طوری که از ۱۵۰ میلیارد تومان به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده ایم و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز به شرکت‌های کوچک تسهیلاتی اعطا می‌کند.

وی همکاری با کسب و کار‌های نو و استارت آپ ها کاریابی را فعالیتی چند ساله و نوپا دانست و خاطرنشان کرد: همکاری با این شرکت‌ها به منظور توسعه اشتغال در فضای دانش بنیان ادامه خواهد یافت و امروز کاریابی واستخدام در بخش خصوصی و بدون حضور دولت است که موجب خرسندی است و هر کس در این فضا ابتکار بیشتری داشته باشد موفق‌تر خواهد بود.

دکترستاری درپاسخ  به سئوالی  درزمینه مقابله با جاسوسی‌های فناوری اطلاعات عنوان داشت: هر چند این حوزه بیشترمرتبط با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اما هیچ کس منکر این جاسوسی نیست و باید هوشیاری و توانمندی خود را در این زمینه افزایش دهیم.

وی ابرازداشت: باید کسب و کار نو و استارت آپهای داخلی در حوزه امنیت توسعه یابد و با اینگونه جاسوسی‌ها مقابله شود و خوشحالم که برگزاری چنین آزمون بزرگی به بخش خصوصی واگذار شده چرا که اشتغال سنجی و پتانسیل زیادی در شرکت‌های خصوصی دانش بنیان هست که از این پتانسیل می‌توان استفاده کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهورتاکید کرد: تا پیش از این آزمون‌هایی به این شکل در بدنه دولت برگزار می‌شد، اما یک شرکت دانش بنیان توانسته متولی برگزاری این آزمون شود که البته نواقصی در برگزاری آزمون وجود دارد که مسلما در دوره‌های بعد برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: استارت آپ‌ها می‌توانند در این حوزه بیشتر از قبل وارد شوند و نوآوری و ابتکار بهتری داشته باشند و با این کار در بازار موفق شوند و البته ما هنوز با حد ایده آل خود فاصله زیادی داریم و سال ۹۷ برنامه داریم که در حوزه پسماند مواد غذایی سالم و بهداشت استارت آپ‌هایی را برگزار کنیم.

دکترستاری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا معاونت علمی نظارتی را برای برگزاری این آزمون در نظر گرفته اضافه کرد: این برنامه توسط یک شرکت دانش بنیان برگزار می‌شود که معاونت علمی و وزارت کار برای برگزاری آن از این شرکت حمایت کرده اند اصل مهم این است که شرکت‌ها در بخش خصوصی توسعه پیدا کنند لذا باید اکوسیستمی درست کنیم که استارت آپ‌ها فعالتر باشند و نوآوری بیشتری را از خود نشان دهیم.

وی درپایان درمورد تغییرات اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان داشت: تغییرات جزئی در این صندوق به خاطر مصوبات مجلس اتفاق افتاده که البته صندوق هیئت امنا دارد و این تغییرات باید در آنجا مطرح شود ما خوشحالیم که عدد قابل توجهی از حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در قالب تسهیلات بانکی صورت گرفته است.

بنابراین گزارش، اولین آزمون ملی استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان با تکیه بر تجارب موفق داخلی و بین‌المللی طراحی شده و سنجش دانش‌ها و مهارت‌ها متناسب با ارزیابی و تحلیل نیاز بیش از 1000 شرکت ارزیابی و بر اساس اعلام دبیرخانه اولین آزمون استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان، پس از این مرحله، فرآیند معرفی داوطلبان پذیرفته‌شده به شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان آغاز خواهد شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب