امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28623 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همزمان با 24 اسفند ماه 1396؛

بانک ایران زمین 7 ساله شد + تاریخچه تاسیس و سابقه فعالیت بانک ایران زمین

خبرایران: امروز24 اسفند 1396 مصادف با هفتمین سال تاسیس بانک ایران زمین است.
بانک ایران زمین 7 ساله شد + تاریخچه تاسیس و سابقه فعالیت بانک ایران زمین

به گزارش خبرنگارخبرایران، امروز24  اسفند 1396 مصادف با هفتمین سال تاسیس بانک ایران زمین است. بانک ایران زمین تاکنون توانسته خدمات ارزی و ریالی متنوعی را به مشتریان خود با توجه بانک های کشور ارائه کند.

تاریخچه تاسیس و سابقه فعالیت  بانک ایران زمین؛

بانک ایران زمین ( سهامی عام) به موجب مجوز شماره 283592/89 مورخ 1389/12/21 صادره توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 1389/12/24 تحت شماره 399279 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در تهران به ثبت رسیده است. سهام بانک در تاریخ 1389/12/25در فرابورس ایران پذیرفته شده است و از تاریخ 1390/7/5 درفهرست تابلوی قیمت های بورس قرار گرفته است.

مرکز اصلی بانک درتهران- بلوار میرداماد- نبش خیابان شمس تبریزی شمالی - پلاک 187 واقع شده است.

بانک ایران زمین در یک نگاه:

نام بانک: ایران زمین- (شرکت سهامی عام)

سرمایه بانک: مبلغ 4000 میلیارد ریال (چهارصد میلیارد تومان)

تعداد سهام بانک: 4 میلیارد سهم عادی و با نام

ارزش اسمی هر سهم:1000 ریال

مؤسسان: مؤسسان بانک ایران زمین را گروهی از افراد متخصص و خوشنام از اقشار مختلف جامعه شامل فعالان بخش های مختلف اقتصادی اعم از تولیدی و خدماتی، متخصصان اموربانکی، جامعه پزشکی، جامعه مهندسی، دانشگاهیان، فرهنگیان وتعاونگران تشکیل می دهند

 

فلسفه فعالیت بانک ایران زمین؛

«بانک ایران زمین»، پدیده ای از کارآفرینی در بخش های مختلف اقتصادی خواهد بود. این بانک در پی آن است تا با ارائه خدمات با کیفیت و تأکید بر مشتری مداری، بانکی پیشرو در اقتصاد آینده ایران باشد.

این بانک بر آن است که با رعایت کامل قوانین و مقررات پولی و مالی کشور، تجربیات برتر بین المللی را به کار بندد و خدمات خود را در بالاترین استانداردهای کیفی ارائه نماید و با استفاده از نوآوری ها و فن آوری های روز دنیا به لحاظ عملیات و کارآیی، پیشرو بانکهای خصوصی کشور باشد و راهکارهای بانکی و مالی کامل را به همه مشتریان ارزشمند «ایران زمین» ارائه کند.

ویژگی متمایز «بانک ایران زمین» رویکرد دانش محوری خواهد بود که فراتر از قلمرو سنتی بانکداری است و کمک میکند تا بانک ،ضمن حفظ حقوق صاحبان سهام و سپرده گذاران، نسبت به تحولات محیطی، به بهترین نحو و هوشمندانه عمل کند و بهترین ساختاربندی را درباره محصولات و خدمات خود ارائه دهد.

ما در« بانک ایران زمین» متعهدیم که به رشد پایدار اقتصاد ایران حساس باشیم و از بانکداری مسئولانه در ایران پشتیبانی کنیم و ما  متعهدیم تا ادب، تواضع، فروتنی و نوآوری را سرلوحه فعالیت خود قرار دهیم و سرمایه بان امین مردم ایران زمین باشیم.

 

منشور اخلاقی بانک ایران زمین؛

 

اخلاق اداری نزد امام علی (ع) از چنان جایگاهی برخوردار بود که آن حضرت در نخستین خطبه حکومتی خود، آن را اساس امور، معرفی نمود. آن حضرت همچنین، صداقت و صراحت درکار را از جمله مهمترین مسائل اخلاقی در چنین عرصه ای مطرح کرده است .چنانچه حضرتش فرموده است :

((مردم ، به خدا سوگند، شما را به هیچ طاعتی وادار نمی کنم مگر اینکه پیش از شما خودم به آن عمل کنم و شما ،را از معصیتی نهی نمی کنم مگر اینکه پیش از شما ،خود از آن کناره گیری نمایم )).

در راستای تحقق عدالت اقتصادی ، اجتماعی و رعایت اخلاق حرفه ای بانکداری در محیط کار که مقدمه آن، پایبندی به ارزش های اخلاقی و اسلامی است ،کارکنان بانک ایران زمین به منظور ارج نهادن به مشتریان و حفظ کرامت و ارزش های والای انسانی ، خود را مقید به رعایت اصول زیر می دانند .

ما بر این اعتقادیم که دنیا محضر خدا است پس در پیشگاه خداوند، مراقب جزئی ترین رفتار خود هستیم .

  ما بر این اعتقادیم که نظم، وقت شناسی و آمادگی برای ارائه خدمات، از اصول مسلم و قطعی برای موفقیت بانک می باشد.

ما بر این اعتقادیم که در گردش کار بانک، مشتری "اصل " است و از همین رو ،انجام خواسته های به حق و جلب رضایت او را بر خود فرض می دانیم .

ما بر این اعتقادیم که شفافیت، شرط لازم جهت ایجاد اعتماد و حفظ وفاداری مشتریان است و در این بانک ،به این مهم به عنوان یک ارزش نگریسته  و به آن عمل می شود.

ما بر این اعتقادیم که سود اقتصادی، تنها در سایه تولید ارزش افزوده به دست می آید و به همان میزان نیز قابل توجیه است وما هرگز آن را تنها یا مهمترین انگیزه خویش قرار نمی دهیم.

ما بر این اعتقادیم که باید دانش خود را در زمینه فعالیت های سازمانی، به روز نگه داریم و مطلوب ترین خدمات را به مشتریان ارائه دهیم .

 

چشم انداز آینده بانک ایران زمین؛

 بانک ایران زمین ،سرآمد و بر جسته شدن در صنعت بانکداری، پیشتازی در ارائه خدمات و محصولات متنوع مورد نیاز مشتریان و پاسخگویی به انتظارات آنان (تعمیق در روش های اسلامی در فردای بانکداری)

ورود به بازار و توسعه کسب وکار برای گسترش فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از طریق ایجاد پیوند مستمر و پایدار با ذینفعان (مشتریان، سهامداران، کارکنان) و تقویت بنیه مالی و رشد واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی با تکیه بر بانکداری اسلامی را در چشم انداز آینده خود تحقق پذیر می داند .

 

اهداف بانک ایران زمین؛

 

توسعه فرهنگ کسب و کار خصوصی.

بسط و گسترش بازار هدف و افزایش روزمره فعالیتهای تجاری، تولیدی و خدماتی، از طریق انجام فعالیتهای اعتباری و اعطای تسهیلات.

تجهیز منابع و هدایت آنها به جانب فعالیتهای مولد در بخشهای مختلف بازرگانی، تولیدی و خدماتی و مسکن و ساختمان.

ارائه خدمات پولی کارآمد به دارندگان منابع مالی ، کارآفرینان و متقاضیان ذیصلاح (واجد شرایط).

توسعه، عرضه و خلق ابزارهای نوین بانکی و شناسایی و اجرای شیوه های جدید تجهیز و تخصیص منابع.

بهره برداری و استفاده بهینه از فرصتهای محیطی، جهت حفظ و افزایش سرمایه های مشتریان و سهامداران.

فراهم آوردن سود بالاتر برای سپرده گذاران و سهامداران.

کسب اعتبار و حسن شهرت برای بانک در کلیه فعالیتها و ایجاد زمینه های لازم جهت رشد کمی و کیفی بانک.

سبقت از رقبا در بازار پول و سرمایه از طریق شناسایی فرصتها و تهدیدها و بهره برداری مناسب و بهینه فرصتها.

جلب اعتماد مردم و رضایتمندی مشتریان.

 

سهامداران بانک ایران زمین؛

تاریخچه:

در تاریخ 1389/11/24 پذیره نویسی عمومی سهام بانک ایران زمین از طریق کلیه شعب بانک ملت در سراسر کشور و بازار فرابورس ایران انجام شد. سرمایه اولیه بانک مبلغ دو هزار میلیارد ریال که سهم مؤسسین 51.75 درصد (به ارزش 1035 میلیارد ریال) و سهم پذیره نویسان عمومی 48.25 درصد (به ارزش 965 میلیارد ریال) درنظر گرفته شد. بانک ایران زمین پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ 1390/03/25 بعنوان سی وپنجمین نماد معاملاتی درفهرست نرخ های بازار دوم فرابورس ایران درج گردید و در تاریخ 1390/07/05 معاملات بانک در نماد وزمین آغاز شد .

سهام بانک در یک نگاه:

معاملاتی: وزمین

بازار: بازار عادی فرابورس

صنعت: بانک ها و مؤسسات اعتباری

سرمایه ثبت شده فعلی: چهار هزار میلیارد ریال

تعداد، نوع و ارزش اسمی هر سهم: چهار میلیارد سهم عادی با نام.ارزش اسمی هر سهم، 1000 ریال می باشد.

جهت اطلاع از آخرین قیمت سهام بانک ایران زمین و وضعیت معاملات به   تابلوی قیمت ها در پایگاه اطلاع رسانی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مراجعه فرمائید.

 

سپرده های بانکی؛

 

 

کارت های بانکی؛

 

 

دارنده این کارت می تواند از کلیه دستگاه های پایانه ای فروش در سراسر ایران نسبت به خرید کالا و کلیه خدمات موجود استفاده کند این کارت می تواند قابل استفاده برای کلیه پرسنل ادارات و ...

 
دارنده این کارت می تواند از کلیه عملیات بانکی در سیستم های سایر بانکها استفاده نماید.
 

 

 

خدمات چک بانک ایران زمین؛

 

چک بانک ایران زمین

مشتریان می توانند با واگذاری چک بانک ایران زمین به سایر شعب بانک، نسبت به وصول آن اقدام نمایند.

 چک سایر بانک ها

مشتریانی که در بانک ایران زمین حساب دارند، قادر خواهند بود نسبت به واگذاری چک های سایر بانک ها در تهران و شهرستان ها برای وصول اقدام نمایند.

 
 

انواع تسهیلات و تعهدات ریالی؛

بانک ایران زمین برآن است که بارعایت کامل قوانین ومقررات پولی و مالی کشور، تجربیات برتر بین المللی را به کاربندد، خدمات در بالاترین استانداردهای کیفی ارایه شود و با استفاده از نوآوری ها و فن آوری های روز دنیا به لحاظ عملیات وکارایی ، جزو بانک های خصوصی پیشرو کشور باشد و راهکارهای بانکی و مالی کامل به همه مشتریان ارزشمند ایران زمین ارائه نماید.
یکی از اهداف اساسی و مهم بانک ایران زمین ، اعطای تسهیلات اعتباری در چارچوب نظام بانکداری اسلامی و براساس مقررات قانون عملیات بانکداری بدون ربا می باشد.

 

برای مشاهده انواع تسهیلات بر روی اینجا کلیک نمایید.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب