امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28688 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۴:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گزارش مسئولیت اجتماعی شرکت بیمه ایران معین در سال 1396

خبرایران:مسئولیت اجتماعی شرکتی رویکردی است که به همه شرکت‌ها با هر موضوع فعالیتی، ماهیت اجتماعی و انسانی می‌بخشد تا همچون یک شهروند نسبت به مسائل و مشکلات انسان‌ها حساس باشند؛ برای رفع آن نقش‌آفرینی کنند و برای تداوم زندگی و پایداریِ زیستن در این کره خاکی تلاش نمایند.
گزارش مسئولیت اجتماعی شرکت بیمه ایران معین در سال 1396

شامگاه 21 آبان 96 زمین چنان لرزید که دنیا در مقابل دیدگان هموطنانمان در استان کرمانشاه تیره و تار شد. در پی این واقعه، هم‌میهنان‌مان در سراسر ایران عزیز دست یاری از آستین برآوردند تا التیام بخش آلام بازماندگان باشند.

شرکت بیمه ایران معین در راستای مسئولیت‌اجتماعی شرکتی خود تلاش کرد در حد توان گامی در جهت یاری هموطنان حادثه‌دیده بردارد. در این راستا بخشی از بودجه تولید سررسید و اقلام تبلیغاتی سال 97 به این مهم اختصاص یافت. خداوند را شاکریم که توانستیم در اولین روز پس از زلزله کاروان‌های حمایتی در قالب مواد غذایی و اقلام بهداشتی را راهی مناطق زلزله‌زده نماییم.

اگر چه این آزمون الهی تلخ بود اما فرصتی شد برای شگفتی‌آفرینی خیرخواهان و نیکوکاران این سرزمین تا مهربانی بیافرینند. پس از آن نیز فراموش نکرده‌ایم که مشکلات هم‌میهنان زلزله‌زده تمام نشده و آنها همچنان نیازمند مساعدتهای ما هستند. حل مشکل اسکان و نیز ادامه تحصیل دانش‌آموزان از جمله مشکلات حادثه‌دیدگان این منطقه است که بیمه ایران معین با همکاری موسسه دارالاکرام در قالب طرح "به مهربانی"  تلاش می‌کند گامی هر چند کوچک در جهت رفع آن بردارد.

به همین سبب نتوانستیم همچون سالهای گذشته با ارسال سررسید و اقلام تبلیغاتی سال جدید را به دوستان و همراهان همیشگی تبریک عرض نماییم؛ و بدین ترتیب هریک از شما همراهان همیشگی سهمی در این امر انسانی و خداپسندانه داشته‌اید و حداقل در حد تامین یک روز هزینه تحصیل دانش آموزان مناطق زلزله‌زده یار و همراه ما بوده‌اید.

همچنین در سایر ابعاد مسئولیت اجتماعی، بیمه ایران معین همواره تلاش نموده است برای حفظ محیط‌زیست نیز گام بردارد؛ و در این راستا یکی از اقداماتی که از سال 95 شروع کرده، استفاده از کیسه‌های تبلیغاتی با الیاف طبیعی است که به صورت مکرر قابل استفاده است و منجر به تولید زباله پلاستیکی در طبیعت نمی‌شود. از آنجایی که این کیسه‌های پارچه‌ای توسط زنان سرپرست خانوار در گروه "مانیز" تولید می‌شود، این اقدام فرصت اشتغال را برای این زنان که عموماً از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند فراهم کرده است.

 به لطف خدا بسیاری از موسسات، نهادها و شرکت‌های اقتصادی در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکتی فعال بوده‌اند و اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام داده‌اند؛ امید است سال 97 سالی سرشار از شادی، آرامش و امنیت برای مردم عزیزمان باشد و در سال جدید نیز با مشارکت یکدیگر و طراحی برنامه‌های خلاقانه بتوانیم گامی بلند در جهت تداوم و اثر‌بخشی مسئولیت اجتماعی شرکتی برداریم. 

 

ابراهیم حمیدی

مدیرعامل شرکت بیمه ایران‌معین

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب