امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2872 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بازتاب گذشت خانواده «حسین زاده»در پای چوبه دار از قاتل فرزندشان در رسانه های بین المللی؛

سیلیِ بخششِ مادر به صورت «انتقام»جهانی شد

خبر لغو اجرای حکم اعدام «بلال» در رسانه های بین المللی بازتاب داشته است. از جمله رسانه هایی که به این موضوع پرداخته اند می توان به گزارش در روزنامه "گاردین" اشاره کرد.
سیلیِ بخششِ مادر به صورت «انتقام»جهانی شد
 

به گزارش خبر ایران ، خبرنگار این روزنامه با اشاره به صحنه بخشایش قاتل توسط مادر مقتول می نویسد:"مادر مقتول با نزدیک شدن به قاتل و نواختن سیلی بر گوش او اعلام کرد که قاتل فرزندش را بخشیده است و زندگی او در از این پس در امان خواهد ماند."خبرنگار "گاردین" در ادامه می افزاید:"زمانی که جمعیت گسترده ای برای تماشای اعدام او جمع شده بودند و طناب به دور گردن او انداخته شده بود بلال به آخرین نفس های خود فکر می کرد. با این حال اقدام مادر مقتول یکی از اتفاقات نادری بود که باعث نجات جان "بلال" شد."
خبرنگار "گاردین" با اشاره به فضای رمانتیکی که پس از بخشش متهم پای چوبه اعدام جاری بود می نویسد:"پس از بخشش قاتل مادر "عبدالله" مادر "بلال" را در آغوش کشید چرا که فرزندش را از مرگ حتمی نجات داده بود. پدر "عبدالله" در مورد اقدام "بلال" گفته که در زمان وقوع حادثه او فردی "بی تجربه" بوده است. "بلال" پس از وقوع این حادثه از صحنه جرم فرار کرده بود اما بعدا توسط ماموران پلیس بازداشت شد. صدور حکم او چندین بار و به مدت شش سال به تعویق افتاد."
روزنامه "گاردین" در بخش دیگری از گزارش خود اشاره می کند که تلاش های فراوانی برای انصراف خانواده مقتول از اعدام "بلال" صورت گرفته بود. شخصیت های محبوب ایرانی از جمله "عادل فردوسی پور" مجری تلویزیونی برنامه 90 نیز خواستار بخشش قاتل شده بودند.
شبکه جهانی خبری "بی بی سی" با اشاره به بحث های مطرح شده در "شبکه های اجتماعی" درباره خبر بخشش قاتل از سوی مادر مقتول می نویسد:"پیش از اجرای حکم اعدام متهم، کاربران شبکه های اجتماعی خواستار بخشش قاتل از طرف خانواده مقتول شده بودند. پس از تصمیم مادر مقتول بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی این اقدام را قابل تحسین و تقدیر دانستند."

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب