امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28791 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

خبرگزاری آناتولی اعلام کرد؛

ترامپ دستور استقرار نیرو در مرز آمریکا – مکزیک را امضا کرد

خبرایران: مقامات اعلام کردند، رئیس‌جمهور آمریکا دستور استقرار نیرو در مرز آمریکا – مکزیک را به منظور مبارزه با مهاجرت غیرقانونی امضا کرد.
ترامپ دستور استقرار نیرو در مرز آمریکا – مکزیک را امضا کرد

به گزارش خبرایران به نقل از خبرگزاری آناتولی، کریستین نیلسن، وزیر امنیت ملی آمریکا پیش از امضای این دستور به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دستور داده که وزارت دفاع و وزارت امنیت ملی با فرمانداران برای استقرار گارد ملی در مرز جنوب غربی کشورمان به منظور کمک به گشت‌زنی‌های مرزی همکاری کنند.

وی گفت که مقامات مربوطه در حال بررسی جزئیات این مساله هستند، اما او هیچگونه جزئیاتی درخصوص اینکه چه تعداد نیرو در مرز آمریکا – مکزیک مستقر خواهند شد، ارائه نکرد.

اما وزارت خارجه مکزیک اعلام کرده که نیلسن به لوئیس ویدگارای، وزیر امور خارجه مکزیک گفته که این نیروها نه مسلح هستند و نه وظایف گشت‌زنی متداول را انجام می‌دهند، بلکه تنها از اقدامات وزارت امنیت ملی حمایت می‌کنند.

داگ دیوسی، فرماندار آریزونا در حمایت از این تصمیم دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: آریزونا از استقرار گارد ملی در این مرز استقبال می‌کند. واشنگتن مدت‌ها این مساله را نادیده گرفته بود در حالی که حمایت و کمک در این زمینه کاملا لازم و ضروری بود. برای آریزونا تمامی این مساله به امنیت عمومی مربوط می‌شود.

این در حالی است که دونالد ترامپ در اطلاعیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرد آمریکا تا زمان ساخت دیوار در مرز آمریکا – مکزیک از ارتش برای تضمین امنیت این مرز استفاده خواهد کرد.

وی در کاخ سفید گفته بود: ما با استفاده از ارتش از مرزمان حفاظت خواهیم کرد و این یک گام بزرگ است. ما در گذشته چنین کاری انجام ندادیم و خیلی به این مساله توجه نکرده بودیم

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب