امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28844 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

زاکربرگ: فیسبوک ازاین پس قوانین سخت گیرانه‌تری را بابت احراز هویت واقعی کاربران وانتشار اخبار جعلی و دروغین اعمال خواهد کرد

خبرایران: فیسبوک تاکنون برای خود شان سردبیری و ممیزی مطالب قایل نبود و تنها خود را«پلاتفرمی» برای انتشار مطالب و محتوای تولیدی کاربران می دانست.
زاکربرگ: فیسبوک ازاین پس قوانین سخت گیرانه‌تری را بابت احراز هویت واقعی کاربران وانتشار اخبار جعلی و دروغین اعمال خواهد کرد

مدیر شرکت «فیسبوک» اعلام کرد از این پس این شرکت قوانین سخت گیرانه‌تری را بابت احراز هویت واقعی کاربران و نیز انتشار اخبار جعلی و دروغین در این شبکه اجتماعی پر مخاطب اعمال خواهد کرد.

به گزارش خبرایران به نقل از رویترز همزمان با افشاگری اخیر درباره سوء‌استفاده از اطلاعات دهها میلیون کاربر فیسبوک از سوی یک شرکت مشاوره سیاسی به منظور تاثیرگذاری در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، "مارک زاکربرگ" مدیر فیسبوک دیروز (جمعه) اعلام کرد از این پس روی صفحات بزرگ و پرطرفدار فیسبوک ممیزی اعمال خواهد شد و شرکت فیسبوک تلاش خواهد کرد هویت صاحبان صفحات بزرگ و پرطرفدار را احراز کند.

این نخستین قدم جدی شرکت فیسبوک برای اصلاح و تغییراتی است که پس ازانتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در آمریکا که به پیروزی دونالد ترامپ منجر شد، صورت می‌گیرد.

برخی منتقدان از انتشار اخبار دروغین و جعلی به نفع ترامپ در شبکه فیسبوک در دوران کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان یکی از عوامل پیروزی او نام می‌برند.

همچنین در پی افشاگری اخیر درباره استفاده یک شرکت مشاوره سیاسی از اطلاعات شخصی 70 میلیون کاربر فیسبوک به  نفع کارزار انتخاباتی ترامپ، فشارها روی مدیران این شبکه اجتماعی افزایش یافته است.

بر همین اساس زاکربرگ قرار است هفته آینده برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، به کنگره آمریکا برود.

زاکربرگ: فیسبوک سخت‌گیر‌تر می‌شود/ آغاز اعمال ممیزی در بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان

او دیروز نیز اعلام کرد از این پس شرکت فیسبوک روی دو موضوع احراز هویت صفحات پرطرفدار و مطالب آنها ممیزی و نظارت بیشتری خواهد کرد.

به گفته مدیر عامل فیسبوک از این پس از همه صفحات بزرگ و پرطرفدار ممیزی و بازرسی خواهد شد و صفحاتی که از این ممیزی عبور نکنند اجازه انتشار محتوای جدید نخواهند داشت.

همچنین بنا به اعلام مدیر فیسبوک از این پس شرکت‌های سفارش‌دهنده آگهی باید پروانه‌های شناسایی صادره از دولت آمریکا ارایه کنند و به همراه آن یک آدرس پستی واقعی در برگه تقاضای خود درج کنند و این شرکت تنها با دو شرط  و پس از بررسی صحت مدارک ارایه شده، با انتشار آگهی‌ها موافقت خواهد کرد.

فیسبوک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در آمریکا محسوب می‌شود و درصد قابل توجهی از آمریکایی‌ها، علاوه بر اشتراک‌گذاری تصاویر و مطالب و استفاده از امکانات ارتباطی فیسبوک، حتی اخبار و اطلاعات روزانه خود را نیز از طریق این شبکه دریافت می‌کنند.

فیسبوک با داشتن نزدیک به 2 میلیارد کاربر، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی جهان است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب