امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28889 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۶:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای خبرداد:

تدوین سند مهارت آموزی بر اساس تقاضای آموزشی هر منطقه‌

خبرایران: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: طراحی سند مهارت استان ها بر اساس نیاز و تقاضای آموزشی منطقه ای با نگاه محلی به مدیریت عرضه و تقاضای آموزشی، صورت می پذیرد.
تدوین سند مهارت آموزی بر اساس تقاضای آموزشی هر منطقه‌

به گزارش خبرایران به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس این سازمان در دیدار علی ربیعی  با مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به مسأله فقر فرهنگ مهارت آموزی در کشور، عدم آگاهی مردم از اهمیت آموزش های مهارتی و جایگاه واقعی این آموزش ها و چالش های ناشی از آموزش های مدرک محور در جامعه اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به نقش تشکل‌های بخش خصوصی در ارتقای اثربخشی آموزش های فنی و حرفه ای باید برنامه ریزی لازم در تعامل با شرکای اجتماعی در اجرا و ارزیابی آموزش های مهارتی انجام شود. 

پاک سرشت در ادامه افزود: مهارت آموزی دانشجویان حین تحصیل در راستای اشتغال پذیری آن ها در راستای تفاهم نامه منعقده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش سربازارن وظیفه با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و اجرای طرح ایران مهارت با همکاری آموزش و پرورش از جمله برنامه های  مهم این سازمان است که در سال ۱۳۹۷با جدیت دنبال خواهد شد. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال حمایت از کالای ایرانی در راستای حمایت از تولید و مهارت ایرانی نقش خود را مسؤولانه ایفا می کند.

پاک سرشت گفت: تصویب قانون نظام جامع آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی از مهم ترین رویدادهای سال ۱۳۹۶ در حوزه مهارت آموزی کشور بود.

وی تصریح کرد: همواره یکی از خلاء های کشور فقدان وجود یک نظام و قانون هماهنگ کننده که هماهنگی لازم را بین ارائه کنندگان آموزش های مهارتی و همچنین متقاضیان وعرضه کنندگان این آموزش ها  برعهده بگیرد بوده که امیدواریم با تصویب این قانون و آئین نامه های مناسب این خلاء ها را پوشش دهیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب