امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 28908 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۸:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نشست کمیسیون حمایت از تولید ملی برگزار شد؛

فاضلی: بازار کشور وضعیت مناسبی ندارد /کارآفرینان نیز در وضعیت مطلوبی بسر نمی برند /// لاریجانی: جلوی واردات کالاهایی که مورد نیاز نیست،گرفته شود/ باید امضاهای طلایی حذف و مجلس فهرست کالاهای غیرمجاز را سالانه اعلام کند

خبرایران: رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بازار کشور وضعیت مناسبی ندارد، خواستار برگزاری نشست فوری روسای سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور طرح مسایل و مشکلات اقتصادی و یافتن راهکارها شد.
فاضلی: بازار کشور وضعیت مناسبی ندارد /کارآفرینان نیز در وضعیت مطلوبی بسر نمی برند /// لاریجانی: جلوی واردات کالاهایی که مورد نیاز نیست،گرفته شود/ باید امضاهای طلایی حذف و مجلس فهرست کالاهای غیرمجاز را سالانه اعلام کند

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی روز دوشنبه در نشست کمیسیون حمایت از تولید ملی که با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: واقعیت هایی وجود دارد که در این نشست و در زمان کوتاه امکان طرح آن به صورت مشروح نیست لذا در نشست روسای سه اتاق می توان مسایل روز اقتصاد کشور را مطرح کرد.

وی در این نشست که شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، زنگنه وزیر نفت، نمایندگان کمیسیون های مختلف و فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی حضور داشتند، ادامه داد: برگزاری جلسات مربوط به حمایت از تولید باید منجر به نتایج ملموسی شود که مردم و کارآفرینان آن را احساس کنند.

فاضلی اظهار کرد: در نشست روسای سه اتاق که امیدوارم در آینده نزدیک با حضور رئیس مجلس و رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی که برگزاری آن را تقاضا کردم، مشکلات و واقعیت های اقتصاد و بازار را در میان خواهم گذاشت تا برای رفع آنها چاره اندیشی کنیم.

وی گفت: کمیسیون حمایت از تولید ملی، تمام مشکلات و مسایل و موانع تولید و اشتغال را احصاء کرده و نمایندگان مجلس آنها را می دانند و نمی توان در این فرصت کوتاه همه مسایل را بیان کرد اما در یک جمله کوتاه اینکه باید بپذیریم بازار کشور وضعیت مناسبی ندارد.

فاضلی افزود: کارآفرینان نیز در وضعیت مطلوبی بسر نمی برند لذا انتظار این است که برگزاری این جلسات منجر به خروجی و نتایجی شود که همه احساس کنند شعارها و دستوراتی که مقام معظم رهبری می فرمایند، بر زمین نمانده است.

 

* لاریجانی: جلوی واردات کالاهایی مورد نیاز نیست گرفته شود

 

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه سخنان آقای فاضلی مهم است و باید در شرایط فعلی درباره اقتصاد کشور تصمیم گیری شود ، خواستار برگزاری جلسات مستمر و ویژه روسای سه اتاق به عنوان نمایندگان بخش غیردولتی اقتصاد برای دستیابی به نتایج مطلوب شد و گفت: در این جلسات بخش خصوصی حرف های خود را بیان کند ضمن اینکه باید وظایف و مسئولیت های مجلس، دولت، اتاق ها و کلا ساختار حاکمیت مشخص و شفاف باشد.

علی لاریجانی افزود: باید امضاهای طلایی حذف و مجلس فهرست کالاهای غیرمجاز را سالانه اعلام کند و برای این موضوع ، مسئول واحدی در دولت این مسئولیت را برعهده بگیرد. همچنین باید برای واردات کالاهایی که مورد نیاز نیست، مجوز داده نشود.

لاریجانی تاکید کرد که وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز ماموریت دارد تا پیشرفت کارها را به صورت ماهانه به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

بر اساس این گزارش، اتاق اصناف ایران به عنوان بزرگترین تشکل غیردولتی اقتصاد در حال حاضر بیش از ۱۷.۵ درصد در تولید ناخالص داخلی سهم دارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب