امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2900 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۴:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور خبر داد؛

تخصیص 40 هزار میلیارد تومان اعتبار و 35 میلیارد دلار فاینانس برای اجرای پروژه‌های عمرانی

محمد باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور از تعیین نحوه تأمین مالی تکمیل آزادراه قزوین-رشت تا هفته آینده خبر داد و گفت: دولت برای سرعت بخشی به ساخت پروژه‌های عمرانی 40 هزار میلیارد تومان و 35 میلیارد دلار فاینانس تخصیص داده است.
تخصیص 40 هزار میلیارد تومان اعتبار و 35 میلیارد دلار فاینانس برای اجرای پروژه‌های عمرانی
به گزارش  خبرایران به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و‌ نقل کشور، محمد باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در حاشیه بازدید از آزادراه قزوین-رشت، اظهار داشت: استان گیلان به لحاظ گردشگری یکی از مهمترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

وی اد‌امه داد: جاده فعلی قزوین-رشت در ایام غیرتعطیل کشش ترافیک‌ مسیر را دارد، اما در هنگام تعطیلات و پیک سفرها به این استان هموطنان با ترافیک‌های طولانی مدت و سنگین مواجه می‌شوند و از نظر ایمنی، مصرف سوخت و زمان سفر  مشکلات متعددی برای مسافران و گردشگران ایجاد می‌شود، بنابراین ساخت این آزاد راه از اولویت‌های پروژه‌های عمرانی است.

نوبخت برنامه‌ریزی مناسب و دقیق برای اتمام 11 کیلومتر باقیمانده این آزاد راه را بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: بهره‌برداری از این مسیر، گام مهمی در تکمیل کریدور آزاد راهی شمال- جنوب کشور خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور‌ افزود: دولت برای سرعت بخشیدن به ساخت پروژه‌های عمرانی 40 هزار میلیارد تومان و 35 میلیارد دلار فاینانس تخصیص داده است که امیدواریم بتوانیم جهشی در توسعه زیرساخت‌های کشور  را شاهد باشیم.

‌نوبخت ‌تأکید کرد: هفته آینده جلسه‌ای به منظور بررسی مسایل فنی و اجرایی و بالاخص نحوه تامین منابع مورد نیاز برای اتمام این طرح که یکی از مهمترین دلایل به تاخیر افتادن پروژه است، با حضور مسئولان شرکت ساخت و توسعه برگزار می‌‌شود و در آن برنامه اجرایی جهت چگونگی تکمیل این محور تدوین خواهد شد.

بنابراین گزارش آزادراه قزوین- رشت به طول 137 کیلومتر از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور و بخشی از کریدور بین‌المللی شمال- جنوب است که کوتاه‌ترین، ارزان‌ترین و ایمن‌ترین مسیر آزادراهی شمال به جنوب است که 11 کیلومتر آن هنوز تکمیل نشده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب