امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29031 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

برف بهاری در البرز و زاگرس ادامه دارد/ بارندگی در اکثر شهرهای ایران

خبرایران: سازمان هواشناسی با اعلام تداوم فعالیت سامانه بارشی مستقر روی کشور هشدار داد در بسیاری از نقاط کشور شاهد بارش برف و باران و همچنین آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهیم بود.
برف بهاری در البرز و زاگرس ادامه دارد/ بارندگی در اکثر شهرهای ایران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر گفت: تداوم فعالیت سامانه بارشی مستقر بر روی کشور به صورت بارش باران، گاهی به شکل توفان تندری به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش تند باد لحظه ای و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش بینی می شود که می تواند موجب آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در این مناطق شود.

احد وظیفه تاکید کرد: با توجه به کاهش دما، فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف خواهد بود.

وی افزود: امروز یکشنبه  این وضعیت را در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، نیمه غربی لرستان،خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب سمنان، تهران (بویژه مناطق جنوبی)، قم و شمال کرمان  شاهدیم و همچنین بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی البرز در استانهای تهران، سمنان، مازندران،شرق گیلان، جنوب اردبیل و گلستان رخ خواهد داد.

وظیفه ادامه داد: فردا دوشنبه در جنوب کردستان، کرمانشاه، مرکزی، نیمه جنوبی همدان،تهران،البرز، خوزستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، برخی مناطق به ویژه نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، همین وضعیت را شاهد خواهیم بود و بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، تهران، سمنان، جنوب کردستان، شمال کرمانشاه، شمال و شرق لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت:  با توجه به شرایط جوی حاکم در منطقه، توصیه می‌شود از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها خودداری شود. همچنین با مشاهده سیلاب در مسیرهای عبوری از ورود با خودرو به درون سیلاب خودداری شود، زیرا غالبا به سبب گل آلود بودن عمق سیلاب مشخص نیست.

وی درباره وضعیت راه‌های کشور نیز گفت: امروز یکشنبه بارش برف در ارتفاعات البرز در مسیرهای ارتباطی شمال و جنوب این رشته کوه بین استانهای اردبیل-زنجان، رشت-قزوین، مازندران-تهران، سمنان-مازندرا ن، سمنان- گلستان و خراسان شمالی-خراسان رضوی و همچنین فردا دوشنبه در محورهای کوهستانی زاگرس در محورهای کردستان-کرمانشاه، همدان-لرستان، لرستان-چهارمحال و بختیاری-اصفهان-خوزستان پیش بینی می شود بر این اساس احتمال لغزندگی و اختلال در حمل و نقل در جاده ها و گردنه های کوهستانی نواحی ذکر شده وجود دارد. بنابراین ضمن بکارگیری تجهیزات زمستانی، با کسب اطلاع از وضعیت جاده نسبت به تردد در این مسیرها اقدام شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب