امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2904 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هشت اردیبهشت:

شاهنامه شاه طهماسبی رونمایی می شود

آيين رونمايي از كتاب «شاهنامه شاه طهماسبی» ۸ارديبهشت ماه در فرهنگستان هنر برگزار مي‌شود.
شاهنامه شاه طهماسبی رونمایی می شود
 
به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومي فرهنگستان هنر، مراسم رونمايي از «شاهنامه شاه طهماسبي»، با حضور و سخنراني علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، علي معلم دامغاني، رييس فرهنگستان هنر، مهدي حسيني و ديگر هنرمندان فرهيخته و پژوهشگران روز دوشنبه،‌ ۸ ارديبهشت ۹۳ در سالن ايران فرهنگستان هنر برگزار مي‌شود.

شاهنامه شاه طهماسبی حاوی تصاویر ۱۱۶ نگاره، جلد، آستر بدرقه، سرلوح و دیگر تذهیب‌های موجود در موزه هنرهای معاصر، به همراه ۳۳ نگاره از موزه متروپولیتن، ۱۰ نگاره از مجموعه خلیلی در لندن، ۹ نگاره از بنیاد آقاخان، ۳ نگاره از موزه هنرهای ‌اسلامی قطر، ۱۳ تصویر متن شاهنامه (نمونه خط و جدول بندی) و یک نگاره از موزه رضا عباسی تهران است که هر کدام از این نگاره‌ها، شرحی به دو زبان فارسی و لاتین دارد.

مقدمه اين اثر را «علی معلم دامغانی»، «محمود فرشچیان» و «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاشته اند. اين كتاب در قطع سلطانی و با صحافی نفیس و قاب در ۴۲۰ صفحه توسط انتشارات فرهنگستان هنر به چاپ رسیده ست.

انتشار اين اثر ارزشمند تاريخي پس از سال‌ها پژوهش وتحقيق با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران و حمایت بانک پاسارگاد محقق شد.

رونمايي از اين اثر نفيس، دوشنبه ۸ ارديبهشت ماه، ساعت ۱۶ در سالن ايران فرهنگستان هنر به نشاني خيابان ولي عصر(عج)، پايين‌تر از طالقاني، شماره ۱۵۵۲ برگزار مي‌شود. حضور براي علاقه‌مندان آزاد است.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب