امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29048 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شجاعی طباطبایی اعلام کرد؛

بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب، رویش جوانان مستعد، مومن و انقلابی در عرصه فرهنگ و هنر است

خبرایران: مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره دستاورد انقلاب طی ۴ دهه گفت: انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر دستاوردهای بسیاری داشته است اما مهم‌ترین آن رویش و پرورش جوانان مستعد، مومن و انقلابی است که در عرصه فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند.
بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب، رویش جوانان مستعد، مومن و انقلابی در عرصه فرهنگ و هنر است
مسعودشجاعی طباطبایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری، درباره بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی طی 4 دهه، گفت: انقلاب اسلامی یک تحول بزرگ فرهنگی و هنری بود که تمامی لایه‌های اجتماعی ایران را تحت تاثیر قرار داد و بزرگ‌ترین دستاورد آن هم رویش همین جوانان مستعد و انقلابی است.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالیم که حوزه هنری به عنوان یکی از مراکز اصلی هنر انقلاب سالروز شهادت سید مرتضی آوینی را به عنوان هفته هنر انقلاب نام‌گذاری کرده است؛ زیرا برنامه‌ها و رخدادهای فرهنگی این هفته هم جوانان علاقه‌مند را مشتاق‌تر می‌کند و هم با شخصیت والای سید مرتضی آوینی بیشتر آشنا می‌شوند.

معاون هنری حوزه هنری با بیان اینکه رهبر انقلاب جوانان را در اولویت قرار می‌دهند، گفت: باید قدر جوانان و رویش‌های این انقلاب را دانست، رهبر انقلاب همیشه با یک نگاه زیبا، عاشقانه و امیدوارانه به این عزیزان توجه دارند و همین مسئله وظیفه ما را در قبال جوانان سنگین‌تر می‌کند زیرا باید این رویش را ببنیم و در معرض دید قرار دهیم، با حمایت کردن باید روحیه آنان را نسبت به آینده ارتقا دهیم تا بتوانند ادامه دهنده الگوهایی همچون سید مرتضی آوینی باشند.

شجاعی طباطبایی با بیان اینکه من با سید مرتضی آوینی در برنامه «روایت فتح» آشنا شدم، تصریح کرد: من توفیق داشتم در گروه روایت فتح مدتی به عنوان عکاس حاضر شوم. پس از راه‌اندازی نشریه سوره به عنوان سردبیر در کنار شهید آوینی بودم. ایشان دارای شخصیتی والا، وارسته و وجوه فکری، هنری و استدلالی بی‌مانندی بودند.

وی در ادامه، گفت: برنامه «روایت فتح» در سال‌های جنگ به یکی از درخشان‌ترین کارهای رسانه‌ای انقلاب اسلامی بدل شد. آوینی با شجاعت تمام به ثبت خاطرات شفاهی و تاریخ دفاع مقدس پرداخت و توانست یادگاری بزرگی را از خود به جای بگذارد، قبل از آن به مناطق محروم رفت و کارهای جهادی را ترویج کرد.

مدیر دفتر هنرهای تجسمی با بیان اینکه آوینی دل از دنیا شسته بود، خاطرنشان کرد: آوینی می توانست از فرصت های مادی بسیاری استفاده کند اما او با همه چیز وداع کرد و تنها به سراغ ارزش‌ها و اعتقادات خودش رفت. او فرصت داشت در شرایطی که وجود داشت از نظر جایگاه و درآمدی رشد قابل توجهی بکند اما او خاکریزها و مناطق محروم را انتخاب کرد و ثمره این انتخاب هم رسیدن به مقام رفیع شهادت بود.

شجاعی طباطبایی در پایان تاکید کرد: هفته هنر انقلاب و شهادت مرتضی آوینی یک فرصت برای بازخوانی آنچه در گذشته کاشته ایم و آنچه امروز داریم است، مسئله ای که مورد تاکید رهبر انقلاب و حضرت امام (ره) بود را در تفکر آوینی به خوبی می بینیم. امیدوارم نسل جدید و رویش‌های انقلاب با افکار آوینی بیش از پیش آشنا شوند و بتوانند این نوع نگاه را در آثار خود جاری و ساری کنند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب