امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2909 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۴:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

220 هزار نفر متقاضی بن کتاب/ تحويل غرفه‌هاي ناشران دانشگاهي از سوم ارديبهشت

ثبت‌نام 220 هزار نفر برای دریافت بن کارت اعتباری، تحويل غرفه‌هاي ناشران دانشگاهي از 3 ارديبهشت و تمهیدات حفظ ایمنی نمایشگاه کتاب از آخرین اقدام‌های انجام شده در آستانه بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران است.
220 هزار نفر متقاضی بن کتاب/ تحويل غرفه‌هاي ناشران دانشگاهي از سوم ارديبهشت
به گزارش خبرایران به نقل از ستاد خبری نمایشگاه کتاب همایون امیرزاده مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف معاونت امور فرهنگی از اختصاص یارانه‌ها افزایش سرانه مطالعه در کشور، ایجاد عدالت در حمایت‌های فرهنگی، توجه به گروه‌های هدف اعم از دانشجویان، طلاب، اساتید و... بوده که در این راستا شاهد افزایش 20 تا 25 درصدی ثبت‌نام کنندگان در مقایسه با سال گذشته بوده ایم. تا تاریخ 31 فروردین نزدیک به 220 هزار نفر از دانشجویان و طلاب برای دریافت بن کارت یارانه‌ای ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود:‌ این تعداد متقاضی در مرحله اول ثبت نام مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند. در این مرحله 50 درصد از اعتبار بن کارت‌ها را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌کند. دانشجویان و طلابی که در این مرحله موفق به ثبت نام در سایت tibf.net شده‌اند، می‌توانند بن کارت‌های 60 هزار تومانی خود را در زمان برگزاری نمایشگاه دریافت کنند.این حمایت برای هدفمند ساختن یارانه فرهنگی انجام شده است و در مقایسه با سال گذشته از نظر میران اعتبار و تعداد ثبت‌نام کنندگان 20 تا 25 درصد افزایش داشته‌ است. هدف معاونت امور فرهنگی از اختصاص این یارانه‌ها افزایش سرانه مطالعه در کشور، ایجاد عدالت در حمایت‌های فرهنگی، توجه به گروه‌های هدف اعم از دانشجویان، طلاب، اساتید و... بوده است.

او گفت: با توجه به اینکه ظرفیت اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرحله اول به سقف تعیین شده رسیده است، دیگر امکان ثبت نام وجود ندارد. البته در صورت مشارکت دیگر نهادها امکان ثبت نام از دانشجویان و طلاب فراهم می‌شود. انتظار داریم سایر نهادها و ارگان‌ها با مشارکت خود در افزایش تعداد دریافت کنندگان بن کارت‌های اعتباری کمک کنند. اگر چه این بن کارت‌های اعتباری در ایام نمایشگاه صادر می‌شوند اما خارج از ایام نمایشگاه نیز اعتبار خواهند داشت.

تحويل غرفه‌هاي ناشران دانشگاهي از 3 ارديبهشت

بنابر اعلام كميته ناشران دانشگاهي اين رويداد، ناشران حاضر در اين بخش از امروز يك‌شنبه 31 فروردين مي‌توانند با مراجعه حضوري فيش اجاره‌بهاي غرفه خود را دريافت كنند.در این دوره بیش از 500 ناشر در بخش دانشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند که قرار است در بیش از 450 غرفه در فضای هفت هزار متر مربع و در 9 سالن (از سالن 12 تا 21) نمایشگاه کتاب مستقر شوند.

برپايي 2 مانور ستاد مديريت بحران پيش از نمايشگاه كتاب

ستاد مديريت بحران بيست‌وهفتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران،‌ هفته آينده 2 مانور آمادگي در برابر حوادث احتمالي با حضور ارگان‌هايي چون هلال احمر، اورژانس،‌ آتش‌نشاني و امداد و نجات در محوطه مصلي امام خميني (ره) برگزار مي‌شود. هم‌چنين يكي ديگر از جلسات ستاد بحران بيست‌وهفتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران نيز روز گذشته با حضور اعضا شامل اتوبوسراني،‌ تاكسيراني، اداره برق، پخش فرآورده‌هاي نفتي، اورژانس، هلال احمر و ... با حضور مسئولان اجرايي نمايشگاه،‌ برگزار شد.

استقرار اولين ايستگاه آتش‌نشاني در نمايشگاه كتاب 

اولين استگاه آتش‌نشاني با رسيدن اولين محموله‌هاي گمركي به نمايشگاه،‌ در محوطه مصلي امام خميني (ره) مستقر شد و با نزديك شدن به ايام برپايي اين رويداد، تعداد ايستگاه‌هاي افزايش خواهد يافت.اعضاي ستاد مديريت بحران نمايشگاه،‌ هر كدام بر اساس وظيفه خود و با توجه به آماده شدن غرفه‌ها و رسيدن كتاب‌ها به نمايشگاه،‌ در مصلي مستقر خواهند شد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب