امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29101 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی مطرح کرد؛

عدالت مالیاتی و رفع تبعیض از رویکردهای مهم سازمان امور مالیاتی کشوراست/ روابط بین سازمان ها و مردم باید بر مدار اعتماد باشد

خبرایران:رئيس کل سازمان امور مالياتي : روابط بين سازمان ها و مردم بايد بر مدار اعتماد باشد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نخستین نشست مسئولان روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال 1397 گفت: روابط بین سازمان ها و مردم باید بر مدار اعتماد باشد و روابط عمومی ها نقش پررنگ و برجسته ای در ایفای نقش اعتمادآفرینی در جامعه دارند.
عدالت مالیاتی و رفع تبعیض از رویکردهای مهم سازمان امور مالیاتی کشوراست/ روابط بین سازمان ها و مردم باید بر مدار اعتماد باشد

به گزارش خبرایران از رسانه مالیاتی ایران، سید‏کامل تقوی نژاد روز چهارشنبه 29 فروردین ماه، در نخستین نشست مسئولان روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در سال 1397 که با حضور سید مالک حسینی، مشاور وزیر اقتصاد و رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی این وزارتخانه و به میزبانی سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، عنوان داشت: اعتماد بین مردم و مسئولان از معیارهای مهم توسعه یافتگی کشورهاست و روابط عمومی ها به عنوان پیوند دهنده اصلی سازمانها و مردم و پل ارتباطی این دو حوزه، باید با تکیه بر ابزارهای پیچیده و نوینی که در اختیار دارند، اعتماد را به میان مردم ببرند.
وی با اشاره به اینکه امروزه توسعه صرفا یک فرایند خطی و یکنواخت نیست، عنوان داشت: امروزه مدیران سازمان‏ها و دستگاه های دولتی با تکیه بر مهارت هایی که کسب کرده و به کار می گیرند خواهند توانست در محیط پیچیده امروزی، بقاء و حیات خود را تضمین کرده و سازمان خود را تعالی دهند.
تقوی نژاد، مهارت سیاسی را از مهمترین این مهارت ها عنوان کرد و گفت: مهارت سیاسی به معنای توانایی نفوذ در دیگران و همچنین توانایی ایجاد ارتباط موثر با دیگران است.
وی اضافه کرد: مدیرانی که مهارت سیاسی دارند به دیگران اعتماد و اطمینان را القا می کنند; لذا بهره گیری موثر از مهارت سیاسی برای عملکرد و بقاء سازمان های پیچیده و پویای امروزی بسیار ضروری است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نقش ارزشها و باورهایی که در مجموع فرهنگ سازمانی تلقی می گردند را در پیشرفت و رشد و توسعه سازمان ها بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید بپذیریم که مهمترین نقش را در رشد و بقای سازمان ها، نیروی انسانی و کارکنان سازمان ها دارند و خلاقیت این بخش ارزشمند سازمانی و مشارکت واقعی ایشان در تنظیم برنامه ها و اجرای آنها، راهگشای بسیاری از مشکلات و مسایل سازمان خواهد بود.
تقوی نژاد همچنین بر بهره گیری موثر از ظرفیت های شبکه های مجازی و فناوری های اطلاعاتی نوین تاکید و خاطرنشان کرد: امروز با رشد ناگهانی فضای مجازی مواجه هستیم و با پیچیده شدن دنیای امروز، ابزارهای ارتباطی نیز پیچیده شده اند که باید بتوانیم به درستی آنها را مدیریت کنیم.
وی تقویت ارتباطات درون و برون سازمانی را عاملی مهم در پیشرفت سازمان توصیف کرد و گفت: روابط عمومی‎ها در این میان باید نقش پیام رسان امین را ایفا کنند و پیام ها را بدون کم و کاست و با صداقت و درستی به مدیران ارشد سازمان انعکاس دهند.
وی در ادامه سخنان خود به مهمترین جهت گیریها، رویکردها و سیاست های نظام مالیاتی در سال 96 اشاره کرد و گفت: اعتمادآفرینی در جامعه و مودی مداری مهمترین رویکرد نظام مالیاتی در سال های اخیر بوده که با تکیه بر این رویکرد توانستیم در سال گذشته، درآمدهای پیش بینی شده را با بالاترین رضایت مردمی تحقق بخشیم.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین برقراری عدالت مالیاتی و رفع تبعیض را از دیگر رویکردهای مهم این سازمان برشمرد و گفت: بی تردید مهمترین ثمره انقلاب اسلامی، عدالت بوده است و ما مکلفیم که عدالت را به میان مردم ببریم و به گونه ای عمل کنیم که حتی تلقی فساد نیز در اذهان عمومی وجود نداشته باشد; چرا که تلقی وجود فساد در دستگاه های دولتی از خود فساد مخرب تر است.
وی همچنین مبارزه با فرار مالیاتی و ارتقای سلامت نظام اداری را دیگر رویکردها و سیاست های مهم این دستگاه برشمرد و گفت: پرونده مالیاتی در نزد ما همچون بیت المال است و ما نباید بیت المال را پایمال کنیم و در طی سال‎های اخیر با تغییر رفتاری که در کارکنان ایجاد کرده ایم، به سمت رعایت هر چه تمامتر حقوق مردم و اخذ مالیات براساس عدالت، انصاف و قانون حرکت کرده ایم.
تقوی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به نقش های جدیدی که روابط عمومی ها می باید آنها را ایفا کنند اشاره کرد و گفت: بحران ستیزی از مهمترین این نقش هاست و نقش روابط عمومی، فراهم کردن زمینه برای بکارگیری همه ظرفیت ها و توانمندی های موجود سازمان برای حل بحران است.
وی در ادامه به این نکته کلیدی اشاره کرد که امروز مدیریت بحران به معنای پیشگیری از بحران است و تاکید کرد: به دلیل پیچیدگی ماهیت بحران ها و غیرقابل پیش بینی بودن مسایل بیرونی، روابط عمومی ها باید تلاش کنند بحران‎شناسی و پیشگیری از آن را به عنوان یک وظیفه تخصصی در دستور کار خود قرار دهند.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین اعتبار سازی را دیگر نقش های مهم روابط عمومی ها برشمرد و گفت: یکی از عوامل جلب و جذب مخاطبان سازمان و ایجاد اعتماد در مخاطبان، ایجاد وجهه مثبت و اعتبار برای سازمان است و وجهه و نمود سازمان در ذهن مخاطبان و افکار عمومی، به میزان پویایی، بالندگی و روشنگری روابط عمومی آن سازمان بستگی دارد.
وی آگاه سازی عمومی را از دیگر نقش های کلیدی روابط عمومی های امروزی عنوان کرد و گفت: بی تردید، در سازمان هایی که با طیف وسیعی از مردم سر و کار داشته و توفیق ماموریت آنها منوط به نوع رفتار و کنش مخاطبان است، آگاه سازی و آموزش مخاطبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین هدف سازمان امور مالیاتی کشور این است که سازمان محبوب مردم باشد و بدین منظور، موضوع تغییر رفتار سازمانی در دستور کار قرار گرفته و در حال تزریق این دیدگاه و نگرش به بدنه سازمان هستیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب