امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29114 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر مداحی در نشست رتبه های برتر در دانشگاه اعلام کرد؛

دانشگاه فرهنگیان به سبب تربیت معلمان بدنه اصلی قطار توسعه کشور است

خبرایران: رئیس کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همیشه ترجیح و اولویت با دانش و علم است اما علمی که علاوه بر آموزش، با بصیرت به رفاه جامعه کمک کند که اگر این سه همراه نباشند، دانش قدرت ساز نخواهد بود.
دانشگاه فرهنگیان به سبب تربیت معلمان بدنه اصلی قطار توسعه کشور است

دکتر محمد ابراهیم مداحی رئیس کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش صبحگاهی نشست آموزشی، فرهنگی رتبه های برتر کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اهمیت توجه به دانش همراه بینش، گفت: همیشه ترجیح و اولویت با دانش و علم است اما علمی که علاوه بر آموزش، با بصیرت به  رفاه جامعه کمک کند که اگر این سه همراه نباشند، دانش قدرت ساز نخواهد بود.

وی با بیان اینکه دانشی سودمند است که به کشف روابط پدیده ها و قوانین حاکم  منجر شود خاطر نشان کرد: آموزش برای آموزش و صرف انتقال دانش سودمند نیست چنانکه در نظام آموزش عالی سه هدف برای ارتقاء در نظر گرفته شده است که از انتقال دانش(آموزش) به تولید علم(پژوهش) و در نهایت تجاری سازی علم (کمک به سلامت و رفاه جامعه) رسید.

دکتر محمد ابراهیم مداحی توانش را عامل اصلی تولید ثروت و کارآفرینی برشمرد و افزود: اگر در سیکل معیوب آموزش ذخیره ای و انتقال دانش صرف بیفتیم موفق نخواهیم بود، برای رفاه و داشتن آینده مطلوب برای جامعه، باید به این پرداخت که چه چشم انداز و چه ساز وکار و چه فرهنگی برای توسعه  و تبدیل دانش به قدرت نیاز است.

وی وجود نخبگان دانشجویی به ویژه دانشجومعلمان را از خاستگاه های توسعه و رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: هر کشور برای توسعه یافتگی نیازمند نسخه ویژه ای  متناسب با تاریخ و فرهنگ آن کشور است و در ایران خاستگاه توسعه یافتگی نخبگان آن هستند.

رئیس کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعریف رابطه حاکمیت با نخبگان و بالعکس را برای توسعه و ارتقای جامعه ضروری برشمرد و اظهار کرد: تعامل با نخبگان و شناسایی انتظارات آنان، زمینه را برای حضور نخبگان در آینده کشور فراهم می کند.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای مشارکت نخبگان در فرایند های تصمیم گیری و تصمیم سازی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان به سبب رسالت خود در تربیت معلمان به عنوان بدنه اصلی قطار توسعه کشور می تواند این فضا را ایجاد کند.

دکتر مداحی با بیان اینکه ایده نخبگان باید به پدیده و سپس تولید انبوه تبدیل شود اظهار کرد: معلمان زمانی می توانند تاثیر گذار باشند که خود را به چالش کشیده و به دنبال تقویت مهارت ها و توانمندی های مورد نیاز معلمی در خود باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تصمیم گیری ها بر مبنای دانش و براساس شعور نخبگی به شرایط معقول و متناسب با نیاز جامعه برسیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب