امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2914 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰:۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معاون رییس جمهوری ؛

گلستان سعدی زیباترین اثر فارسی در زمینه مسایل اجتماعی و اخلاقی است

معاون رِییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گلستان سعدی زیباترین اثر منثور فارسی در زمینه مسایل اجتماعی و اخلاقی است؛ این کتاب تصویری از دنیای واقعیت هاست که ماهرانه نگارگری شده است.
گلستان سعدی زیباترین اثر فارسی در زمینه مسایل اجتماعی و اخلاقی است
به گزارش خبرایران مسعود سلطانی فر یکشنبه شب در آیین ویژه بزرگداشت یادروز سعدی در جوار آرامگاه این شاعر بلند آوازه افزود: بوستان سعدی نیز زاده خیال و جهان آرمانی و مطلوب سعدی است که آکنده از نیکی و پاکی و ایمان و صفاست.

وی بیان کرد: در این کتاب حقیقت و معنی انسان آن گونه که باید باشد،بیان شده است و مدینه فاضله را به خوبی به انسان معرفی می کند.

سلطانی فر با بیان این که تجلیل از سعدی تجلیل از اخلاق، حکمت و معرفت است ، اظهار کرد:سعدی نه تنها شاعر و نویسنده توانا و کم نظیر است بلکه فرزانه ای خردمند در علوم دینی، اخلاقی، حکمت عملی وعرفان، سیاست و شناخت اجتماع است که آثار سعدی بهترین گواه این موضوع است.

وی اضافه کرد: سعدی از تمام اطلاعات وسیع و متنوع در بیان مواعظ و نگارش داستان ها و تمثیل های آموزنده و سرودن غزلیات پرشور و مثنوی ها استفاده کرده و آنها را به زبانی ساده، شیرین و قابل استفاده برای همگان بیان کرده است.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حفظ و احیا بناها و آثار تاریخی در کشور افتخار بزرگی برای میراث فرهنگی است، ادامه داد: تلاش می کنیم با تکمیل مجتمع فرهنگی و مرکز سعدی شناسی در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ، اندکی از دین خود را به این شاعر بزرگ و مردم شیراز ادا کنیم.

در این آیین از دفتر هفدهم سعدی رونمایی شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب