امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29226 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دكتر جعفر توفيقی در مراسم آغاز سال نو اعلام کرد؛

تولید فناوری بومی، تجلی شعار حمایت از کالای ایرانی در پژوهشگاه صنعت نفت است

خبرایران: جشن ميلاد امير مومنان علي (ع)، مبعث حضرت رسول اكرم (ص) و آغاز سال نو با حضور رييس، معاونان، روساي پرديس‌ها و جمعي از كاركنان پژوهشگاه صنعت نفت، روز شنبه 18 فروردين ماه در مركز همايش‌هاي بين‌المللي اين مجموعه برگزار شد.
تولید فناوری بومی، تجلی شعار حمایت از کالای ایرانی در پژوهشگاه صنعت نفت است

به گزارش خبرایران از روابط‌عمومي پژوهشگاه صنعت نفت در اين مراسم دكتر جعفر توفيقي رييس پژوهشگاه، ضمن تبريک اين ايام فرخنده و قدرداني از زحمات كاركنان اين مجموعه در سال گذشته گفت: همه كاركنان سازمان بايد بدون در نظر گرفتن سلسله مراتب ، شاخص های فعالیت خود را نسبت به سال گذشته ارتقاء بخشند چرا که هر یک از آنها مي‌توانند مانند حلقه ای از زنجیره موفقیت و بهبود سازمان منشاء اثر باشند.

وی با اشاره به شعار سال 97 در زمینه حمایت از کالای ایرانی افزود: برای پژوهشگاه صنعت نفت، حمایت از کالای ایرانی به معنی تولید فناوری بومی است تا در این مسیر بتوانیم صنعت نفت را به یک صنعت دانش بنیان و فناور محور تبدیل کنیم و در بازارهای جهانی علم و فناوری نقش موثری داشته باشیم.

رييس پژوهشگاه بر ضرورت اشتراك‌گذاري همه انديشه‌ها و تجربيات سازمانی نيز تاكيد كرد و گفت: تبادل نظر‌ با ظرفیت های داخلی و بیرونی پژوهشگاه مي‌تواند الگوهای مناسبی برای تدوین برنامه های راهبردي پژوهشگاه در سال جدید ارائه کند و برای ایجاد بستر مناسب در این زمینه مطالعات جامعی در حال انجام است.

ايشان توجه به عناصر رقابت در فعالیت های تحقیقاتی در عرصه های ملی و بین المللی را حائز اهمیت فراوان دانست و تصریح کرد: فرآیندهای پژوهشگاه در حال بازبینی و مهندسی مجدد است و حذف موانع و بروکراسی زدایی که در اكثر شركت‌هاي پيشرو در دنيا اجرا مي‌شود، در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد چرا که پژوهشگاه تنها بازیگر در حوزه تحقیق و توسعه نیست و این امر مستلزم تعامل گسترده با همه مراکز پژوهشی و دانشگاهی دنیا ست.

وي در خاتمه تصريح كرد: تعالي، مسيري بي انتها و تمام نشدني است و پژوهشگاه با فعالیت در سه حوزهء ارتباط با صنعت و ارايه راهکارهای فناورانه، رصد تكنولوژي و آينده‌نگري نسبت به نیازهای صنعت و جذب گرنت از برخي از نهادها و مجامع ملی و بین المللی می تواند در این مسیر گامهای گسترده ای بردارد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب