امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29253 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۳:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جشنواره بادبادک ها در برج آزادی برگزار شد

خبرایران: نخستین زنگ تحرک و جشنواره بادبادک ها امروز( چهارشنبه) با حضور بیش از سه هزارنفر از شهروند تهران درمحوطه برج آزادی برگزار شد.
جشنواره بادبادک ها در برج آزادی برگزار شد

به گزارش خبرایران،نخستین زنگ تحرک و جشنواره بادبادک ها با همکاری شهرداری منطقه 9 و سازمان ورزش شهرداری تهران با حضور خانواده ها و کودکان و پرواز بیش از 100 بادبادک در محوطه برج آزادی برگزار شد.
شهردار منطقه 9 تهران در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه ورزش همگانی و خانوادگی بی تحرکی و هزینه درمان را کاهش می دهد گفت: برگزاری برنامه های ورزشی و خانوادگی روزانه در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد چرا که این رویکرد تحرک، نشاط ، حس باهم بودن خانواده ها را در کنار یکدیگر ترغیب می کند.
سید علی مفاخریان با بیان اینکه در پژوهش های پزشکی یکی از 10عامل مرگ و میر در جامعه کم تحرکی و نداشتن فعالیت های ورزشی عنوان شده ، خاطر نشان کرد: توسعه ورزش های همگانی در سبد روزانه خانواده ها می تواند مرگ و میر هایی ناشی از کم تحرکی و بیمار هایی از جمله فشار خون، قلبی و ریوی را کاهش دهد.
به گفته وی در جهت توسعه ورزش خانوادگی فردا (پنجشنبه ) همایش و زنگ تحرک خانوادگی در بوستان شمشیری برگزار می شود.
همچنین سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران به خبرنگار ایرنا گفت : زنگ تحرک و جشنواره بادبادک ها با حضور بیش از 3هزار شهروند تهرانی امروز در میدان آزادی تهران برگزار شد.
محمد صادق حسنی با اشاره به اینکه ورزش همگانی یک اصل مهم در برنامه های این سازمان خدماتی در شهر تهران به شمار می رود خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این بوده تا با برنامه ریزی مشارکت مردم را در جشنواره و رویداد های ورزشی خانوادگی و شهروندی افزایش دهیم.
وی بیان کرد: امسال رویکرد مهم سازمان ورزش تشویق مردم به خروج از فضای بسته و ورود به بوستان ها می باشد تا زندگی ماشینی را به زندگی انسان محور تبدیل کنیم.
به گفته وی با برنامه ریزی های مدون ورزش همگانی و خانوادگی امسال در سطح بیش از 2300بوستان افزایش خواهد یافت.
حسنی افزود: در تلاشیم حضور بانوان را برای ورزش همگانی به بوستان ها بیشتر کنیم چرا که این قشر مهم ترین عامل برای توسعه ورزش همگانی در خانواده ها محسوب می شوند.
وی گفت: در حال حاضر، زنان 70 درصد شرکت کنندگان در ایستگاهها وخانه ورزشی بوستان های تهران می باشند که صبح ها به ورزش می پردازند.
براساس این گزارش مراسم نواختن زنگ تحرک و جشنواره بادبادک ها در برج آزادی تهران به قید قرعه یک دستگاه دوچرخه و هدایای ورزشی به شرکت کنندگان همرا ه بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب