امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29371 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی:

اعمال قوانین غیر کارشناسانه مخل توازن بین منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی است

خبرایران: همزمان با هفته کارگر، جامعه کارگری و بازنشستگی استان آذربایجان شرقی با اهدای لوح تقدیری از تلاش ها و حمایتهای مدیران تأمین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجلیل نمودند.
اعمال قوانین غیر کارشناسانه مخل توازن بین منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی است

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، رحیم اردلان، معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی، در این مراسم با قدردانی از تلاش های جامعه کارگری آذربایجان شرقی در پیگیری مسایل کارگران و بازنشستگان اذعان داشت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به تبریز آقای صادق زاده و نمایندگان تشکلهای کارگری و بازنشستگی همچون گذشته در دفاع از این قشر تلاش وافری داشتند، که جای تقدیر دارد.
معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی، با تشریح شرایط مالی سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در زمان آغاز به کار خود، سازمان تامین اجتماعی را در شرایطی تحویل گرفت که هزینه های زیادی به انحاء مختلف بر آن تحمیل شده بود.
وی با بیان اینکه قوانین غیرکارشناسانه از جمله بازنشستگی های پیش از موعد در سالهای اخیر به سازمان تحمیل و موجب بر هم زدن تعادل منابع و مصارف آن شده است،  اظهار داشت: با این وجود سازمان تأمین اجتماعی در طول این سالها علی رغم چالشهای پیش رو در تأمین منابع، به توسعه خدمات خود پرداخته، به طوری در حوزه درمان مستقیم اجرای ٢٥  واحد درمانی در سطح شهرستان های کشور که ٤ مورد آن در استان آذربایجان شرقی و شهرهای ملکان، هشترود، عجبشیر و بستان آباد است را دستور کار قرار داده است.
اردلان با اشاره  به عزم جدی سازمان تآمین اجتماعی برای احداث بیمارستان جدید ٣٢٧ تختخوابی این سازمان در تبریز، اظهار داشت: اجرای این پروژه در برنامه سازمان قرار دارد و  با طی مراحل قانونی واگذاری زمین، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی، با اعلام اینکه بالغ بر سه میلیون و پانصد هزار نفر مستمری بگیر و بازنشسته اصلی تحت پوشش سازمان هستند، افزود: ارایه خدمات به این حجم گسترده از مشمولین، بودجه بسیار زیادی را می طلبد .
اردلان از پیش بینی پرداخت حدود ٥٠ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی در قانون بودجه سال ۹۷ خبر داد و گفت: در صورت تخصیص این اعتبار می توانیم بسیاری از مشکلات سازمان تأمین اجتماعی را در ارایه خدمات رفع کنیم.

وی از اهتمام در توسعه خدمات امکانات رفاهی به کارگران بازنشسته خبر داد و افزود: ظرف سه سال گذشته بالغ بر ٧٠ هزار نفر از کارگران بازنشسته و مستمری بگیران از خدمات عزیمتی به مشهد مقدس که تلاش شده با بهترین هتل ها عقد قرارداد شود، استفاده کرده اند که ضمن تداوم در تلاش هستیم نسبت به افزایش آن نیز اقدام شود.
اردلان همچنین به موضوع افزایش حقوق کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سال ٩٧ نیز اشاره کرد و گفت: پیشنهاداتی در این خصوص به دولت ارایه که با تصویب هیأت وزیران اعلام می شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در این مراسم، در سخنانی با قدردانی از تلاش ها و حمایت های مدیران تأمین اجتماعی و تعاون و کار و رفاه اجتماعی اذعان داشت: این مدیران در طول فعالیت خود نشان داده اند که از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات کارگران و بازنشستگان کوتاهی نمی کنند و بر همین اساس بر خود وظیفه می دانیم از فعالیت های خالصانه آنان قدردانی کند .
رییس ستاد بزرگداشت هفته کارگر استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات کارگران بازنشسته اشاره کرد و با ذکر شعار سال ٩٧ مبنی بر حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: اگر در پاره ای موارد با مشکل بیکاری کارگران روبرو می شویم ناشی از عدم استقبال از تولیدات داخلی است البته در کنار اهمیت دادن به کیفیت تولیدات مردم نیز باید با استقبال ازمصرف تولیدات داخلی زمینه اشتغال پایدار برای کارگران را فراهم کنند.
کریم صادق زاده،رییس کانون بازنشستگان تبریز، خواستار توسعه امکانات رفاهی و درمانی برای کارگران بازنشسته شد و گفت: کارگران بازنشسته به لحاظ شرایط سنی نیازمند برخورداری بیشتر از امکانات درمانی هستند و در این راستا باید توجه بیشتری لحاظ گردد.
در این آیین که در مراسم جشن هفته کارگر استان برگزار شد از رحیم اردلان معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی، میراحد حسینی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جعفر سمساری مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی، تجلیل شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب