امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29423 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

توسعه صنایع کوچک و متوسط از راهکارهای کلیدی رفع معضل بیکاری در کشور است

خبرایران: عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن جوانان و نائب رئیس انجمن علوم فناوری و غلات گفت: توجه به صنایع کوچک و متوسط از نمونه راهکارهایست که با اتکای به این حوزه می توان اقتصاد کشور را متحول کرد.
توسعه صنایع کوچک و متوسط از راهکارهای کلیدی رفع معضل بیکاری در کشور است

مهدی کریمی تفرشی در برنامه «خانه تا کارخانه» رادیو اقتصاد افزود: اقتصاد ایران در سال های اخیر با فراز و فرود های فراوانی مواجه بوده است و شرایط نامناسب اقتصادی بر فضای تولید و صنعت کشور بی تاثیر نبوده است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن جوانان و نائب رئیس انجمن علوم فناوری و غلات گفت: وضعیت تولید و صنعت کشور بسته به شرایط و نوسانات اقتصادی همواره متغیر بوده است.

وی در ادامه افزود: بیش از پنج هزار و ۴۰۰ واحد مستقر در شهرک های صنعتی کشور در فاصله سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ به دلائل مختلف منجمله کمبود نقدینگی، عدم تامین به موقع مواد اولیه و اختلاف با شرکا ورشکسته یا تعطیل شدند.

کریمی تفرشی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد صنایع ایران در حوزه صنایع کوچک و متوسط جای می گیرد، اظهارداشت: سهم عمده اقتصاد کشور به صنایع مزبور اختصاص دارد که اهمیت این بخش از صنعت در دستیابی به رشد اقتصادی دو چندان می شود.

وی به رادیو اقتصاد گفت: توسعه صنایع کوچک و متوسط از راهکارهای کلیدی رفع معضل بیکاری در کشور است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن جوانان و نائب رئیس انجمن علوم فناوری و غلات افزود: صنایع کوچک و متوسط در ایران بر خلاف سایر ممالک پیشرفته جهان از حمایت کمتری برخوردارند.

وی تصریح کرد: در قانون حمایت های زیادی در راستای توسعه و تقویت صنایع کوچک و متوسط تعریف شده ولی در مرحله اجرا جای این حمایت ها به شدت خالی است.

کریمی تفرشی گفت: صنایع کوچک و متوسط امروز با چالش های مختلفی از قبیل رکود اقتصادی، افت و خیزهای نرخ ارز، کمبود نقدینگی، تورم، موانع واردات و صادرات، استهلاک ماشین آلات خطوط تولید، شرایط متغیر آب و هوایی و کمبود زیر ساخت های کشاورزی، بالابودن قیمت مواد اولیه و غیره مواجهند.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی و سیاست گذاری در مملکت باید به نحوی باشد که چرخ صنایع کوچک و متوسط روان تر از هر زمان دیگری بچرخد چرا که این نوع صنایع موتور محرک و اساس رشد و توسعه اقتصادی و توسعه پایدار در هر کشوری هستند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن جوانان و نائب رئیس انجمن علوم فناوری و غلات یادآورشد: کشورهای پیشرفته جهان به دلیل مزیت ها و قابلیت‌های بسیار زیاد صنایع کوچک و متوسط و همینطور نقش آفرینی برجسته در اقتصاد همواره از این نوع صنایع به معنای واقعی کلمه حمایت بعمل می آورند.

برنامه «خانه تا کارخانه» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای فرد هر هفته ساعت ۱۵ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه» با هدف عارضه یابی و شناسایی مشکلات، موانع و اشکالات صنایع مختلف اعم ازمتوسط و بزرگ و ارائه راهکارهای عملیاتی رفع آن‌ها، شناسایی گلوگاه‌های صنعتی کشور و کمک به بهبود وضع موجود صنایع از طریق برقراری ارتباط سه جانبه صنعت، دانشگاه و رسانه بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد بنابراین علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب