امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29428 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دستورالعمل جدید سازمان جهانی بهداشت برای کنترل بیماری قلبی

خبرایران: سازمان جهانی بهداشت (WHO) در دستورالعملی به منظور کنترل بیماری قلبی به کاهش مصرف چربی‌های ترانس و اشباع شده توصیه کرد.
دستورالعمل جدید سازمان جهانی بهداشت برای کنترل بیماری قلبی

به گزارش خبرایران، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: بزرگسالان و کودکان برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی باید حداکثر ۱۰ درصد کالری روزانه خود را به شکل چربی اشباع شده از قبیل گوشت و کره و یک درصد را از طریق چربی‌های ترانس دریافت کنند.

این دستورالعمل با هدف کاهش بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری‌های قلبی – عروقی تدوین شده است. سالانه از ۵۴.۷ میلیون مورد فوت ناشی از این بیماری‌های غیرواگیر که در سراسر جهان رخ می‌دهد ۷۲ درصد بر اثر بیماری‌های قلبی – عروقی است و بیشتر قربانیان این بیماری‌ها کمتر از ۷۰ سال سن دارند.

اسیدهای چرب اشباع شده و اسیدهای چرب ترانس بیشتر در این زمینه نگران کننده هستند زیرا مصرف سطح بالایی از آنها با افزایش خطر بیماری‌های قلبی – عروقی مرتبط است.

چربی‌های اشباع شده در مواد غذایی بدست آمده از منابع حیوانی از قبیل کره، شیر، گاو، گوشت و ماهی سالمون و برخی محصولات گیاهی همچون شکلات نارگیل و پالم وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاهش مصرف اسیدهای چرب اشباع شده با کاهش چشمگیر خطر ابتلا به بیماری سرخرگ قلبی همراه است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب