امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29462 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۴:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

۱۰ فیلم مهم جشنواره کن از نگاه «گاردین»

خبرایران: نشریه‌ «گاردین» در آستانه آغاز هفتادویکمین جشنواره فیلم «کن» مهم‌ترین فیلم‌های حاضر در این رویداد سینمایی را معرفی کرد.
۱۰ فیلم مهم جشنواره کن از نگاه «گاردین»

به گزارش خبرایران، هفتادویکمین جشنواره فیلم «کن» از امشب ۸ می (۱۸ اردیبهشت) با نمایش فیلم «همه‌ می‌دانند» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی افتتاح می‌شود و تا ۱۹ می ( ۲۹ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. امسال «کیت بلانشت» ریاست هیات داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.

۱. جنگ سرد (پاول الیکوفسکی)

یک داستان عاشقانه گرم و رازآلود در دوران پس از جنگ جهانی در کشور لهستان میان موسیقی‌دان و یک خواننده جوان که به عضویت یک گروه موسیقی تحت حمایت کمونیست‌ها درآمده است. «پالیکوفسکی» در سال ۲۰۱۳ با درام سیاه و سفید «آیدا» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار شد.

جنگ سرد

۲. ردپایی از خود نگذار (دبرا گرانیک)

این فیلم که در بخش «دوهفته کارگردانان» جشنواره کن حضور دارد اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ساندنس آمریکا تجربه کرده است.

«گرانیک» که پیش از این فیلم «استخوان زمستان» را ساخته در فیلم جدیدش داستان زندگی مردی (با بازی بن فاستر) را روایت می‌کند که به صورت مخفیانه با دختر ۱۳ ساله‌اش در یک پارک عمومی زندگی می‌کند.

ردپایی از خود نگذار

۳. همه می‌دانند (اصغر فرهادی)

یک فیلم هیجانی و اسپانیولی زبان از اصغر فرهادی کارگردان ایرانی که فیلم افتتاحیه جشنواره کن نیز هست. «پنه لوپه کروز» در این فیلم در نقش زنی بازی می‌کند که به همراه همسرش «ریکاردو دارین» به زادگاهش بازمی‌گردد اما با رازهایی درباره زندگی گذشته‌اش رو به رو می‌شود. «خاویر باردم» نیز در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کند.

۴. لازاروی خوشحال (آلیس رورواچر)

این فیلم که جذاب به نظر می‌رسد از بازی بازیگر چون «سرژی لوپس» بهره می‌برد. این فیلم که اطلاعات کمی درباره آن در دسترس است، درباره سفر زمان است. «کالبد آسمانی» (۲۰۱۱) و «شگفتی‌ها» (۲۰۱۴) دو فیلم دیگر این کارگردان ایتالیایی نیز در جشنواره کن رونمایی شده‌اند.

لازاروی خوشحال

۵. دختران خورشید (اوا هوسون)

در این فیلم که در بخش رقابتی جشنواره کن یکی از نامزدهای نخل طلاست، گلشیفته فراهانی در نقش یک مبارز کُرد بازی کرده که رهبری یک گروه مبارزه‌گر متشکل از زنان به نام «دختران خورشید» را بر عهده دارد. «امانوئل برکو» نیز در این فیلم در نقش یک خبرنگار ایفای نقش می‌کند.

دختران خورشید

۶. بلک کلنزمن- نژادپرست سیاه (اسپایک لی)

داستان واقعی یک افسر پلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی به نام «ران استالورث» که توانست به گروه نژادپرست «کو کلاکس کلان» آمریکا نفوذ می‌کند.

وی از طریق تلفن با اعضای این گروه ارتباط می‌گرفت و زمانی که نیاز به ملاقات رو در رو بود، پلیس‌های سفیدپوست را جای خود می فرستاد. این فیلم در بخش رقابتی جشنواره حضور دارد.

بلک کلنزمن

۷. سوختن (لی چانگ-دونگ)

«لی چانگ-دونگ» یکی از کارگردانان محبوب و مورد احترام جشنواره کن است که امسال با اقتباسی سینمایی از داستان کوتاه نوشته «هاروکی موراکامی» به کن بازگشته است. این فیلم درباره نویسنده‌ای است که با مردی مرموز ملاقات می‌کند که مدعی است، یک آرسنیست (کسی که عمدا ایجاد حریق می‌کند) است.

سوختن

۸. خانه‌ای که جک ساخت (لارس فن ‌تریه)

«لارسن فن تریه» که در سال ۲۰۱۱ با عنوان «چهره نامطلوب» از جشنواره کن اخراج شده بود، پس از چند سال با فیلم جدیدش به این رویداد سینمایی بازگشته است و فیلمش در بخش غیررقابتی به روی پرده می‌رود. در این فیلم جنایی هیجانی، «مت دیلون» در نقش یک قاتل سریالی بازی کرده و فیلم به داستان زندگی او در ۱۲ سال می‌پردازد.

خانه‌ای که جک ساخت

۹. کفرناحوم (نادی لبکی)

فیلمی از سینمای لبنان که توانسته به جمع ۲۱ فیلم بخش رقابتی راه یابد. داستان این فیلم که در لبنان می‌گذرد درباره پسری است که علیه زندگی تحمیلی خودش از سوی دیگران طغیان می‌کند و یک شکایت تنظیم می‌کند.

کفرناحوم

۱۰. صورت فرشته (ونسل فیلهو)

جشنواره کن در چند سال اخیر بدون حضور نام «ملاریون کوتیلار» برگزار نشده است. وی در فیلم «صورت فرشته» حاضر در بخش نوعی نگاه در نقش زنی بازی کرده که فرزند ۸ ساله خود را به خاطر مردی که تازه با او آشنا شده رها می‌کند.

صورت فرشته

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب