امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29465 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سید مرتضی حسینی در نشست خبری اعلام کرد؛

ششمین جشنواره ملی تئاترایثار به زیرساخت های فرهنگی و هنری ، به اجرای تئاتر و فرهنگسازی کرمانشاه کمک می کند/ سیاست ما ثبت زندگی ایثارگران، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است/ اجرای۱۳ اثر صحنه ای و۲۲ اثر خیابانی درجشنواره ششم

خبرایران: مدیرکل امور هنری و مدیر گروه تلویزیونی شاهد گفت: میزبانی ششمین جشنواره ملی تئاترایثار علاوه بر مشارکت مالی استانداری و نهاد های دیگر به زیرساخت های فرهنگی و هنری شهرکرمانشاه و همچنین به اجرای تئاتر و فرهنگسازی تئاتر کمک خواهد کرد.
ششمین جشنواره ملی تئاترایثار به زیرساخت های فرهنگی و هنری ، به اجرای تئاتر و فرهنگسازی کرمانشاه کمک می کند/ سیاست ما ثبت زندگی ایثارگران، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است/ اجرای۱۳ اثر صحنه ای و۲۲ اثر خیابانی درجشنواره ششم

 به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار»صبح امروز18 اردیبهشت ماه 1397 با حضور«سید مرتضی حسینی» مدیرکل امور هنری و مدیر گروه تلویزیونی شاهد و دبیرششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، «محمد لارتی» دبیر علمی ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، مدیران جشنواره تئاتر ایثار و اصحاب رسانه در محل اداره کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار و دراین نشست خبری«سید مرتضی حسینی» دبیرششمین جشنواره ملی تئاتر ایثاراظهارداشت: ماموریت ها و برنامه های اداره کل هنری شاهد کاملا مشخص هستند. در این اداره کل 3 اداره هنرهای نمایشی، سیمای شاهد و قرآن و معارف اسلامی فعالیت می کنند .

مدیرکل امور هنری و مدیر گروه تلویزیونی شاهد تصریح کرد: مخاطبان ۲ اداره هنرهای نمایشی، سیمای شاهد کل جامعه هستند و بحث ترویج را پیگیری می کنند و در سال جاری سیاست حوزه نمایش با رویکرد ثبت زندگی ایثارگران، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهم در این زمینه ایثار اجتماعی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و پس از برگزاری جشنواره تئاتر ایثار در کرمانشاه قصد داریم به تولید سفارشی آثار نمایشی و مستند با موضوع ایثار اجتماعی بپردازیم.

حسینی عنوان داشت: زمینه های فعالیت این اداره کل تئاتر تلویزیونی، چاپ آثار، تولیدات کارگاهی، اعزام گروه های نمایشی و حمایت از گروه های تئاتری است و تاکنون رونمایی از ۲۲ نمایشنامه چاپ شده را انجام دادیم که ۱۶عنوان در حوزه بزرگسال، ۶ عنوان در حوزه زندگی شهدا، ۳ عنوان با موضوع شهادت و مفاهیم دینی و عاشورایی، کودک و نوجوان ۶ عنوان، موضوعات اجتماعی ۶ عنوان و خاطرات دفاع مقدس ۷ عنوان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی در سال 96 در خصوص ششمین جشنواره تئاتر ایثارابرازداشت: کار ششمین جشنواره تئاتر ایثاراز پاییز ۹۶ و با انتشار فراخوان آغاز شده و تعداد آثار رسیده به دبیرخانه ۵۶۸ اثر بود که از آن میان ۳۹۰ اثر برای بخش صحنه ای و ۱۷۸ اثر برای بخش خیابانی به دبیرخانه رسیده است.

دبیرششمین جشنواره ملی تئاترایثاریادآورشد: تعداد نمایش هایی که به بخش بازبینی راه یافتند در بخش صحنه ای ۷۰ اثر و در بخش خیابانی ۶۱ اثر بودند و در نهایت در بخش صحنه ای ۱۳ اثر و در بخش خیابانی ۲۲ اثر طی چهار روز در جشنواره که با میزبانی کرمانشاه برگزار و به اجرا در خواهند آمد.

وی تعداد هنرمندان حاضر در جشنواره را ۲۵۰ تن از ۱۶ استان کشور بیان کرد وتاکید کرد: در برگزاری این دوره جشنواره تئاتر ایثار همراهی و مساعدت مسئولین استان کرمانشاه را داریم. شهرداری، شورای شهر ، استانداری ، میراث فرهنگی و دیگر نهاد های شهر و استان کرمانشاه در برگزاری این جشنواره همراه ما هستند.

حسینی ادامه داد: دلیل انتخاب کرمانشاه برای میزبانی ششمین جشنواره ملی تئاترایثار نیز علاوه بر مشارکت مالی استانداری و نهاد های دیگر استان به تعداد و کیفیت زیرساخت های فرهنگی و هنری این شهر ، کمک به اجرای تئاتر و فرهنگسازی بده است.

وی هیات های بازخوانی و بازبینی جشنواره را به ترتیب به شرح زیر معرفی کرد ؛

1 -  بخش انتخاب متون:

 مهرداد رایانی مخصوص، سید حسین فدایی حسین و شهرام کرمی

2 - بخش خیابانی:

 اردشیر صالحپور ، سیروس همتی و سامان خلیلیان

 

***مرحله بازبینی:

 1 - بخش صحنه ای:

 محمود فرهنگ، افسانه زمانی، اردلان شجاع کاوه و محمد لارتی

2 - بخش خیابانی :

 توحید معصومی، مجید امرایی و محمد لارتی به عنوان بازبین آثار را انتخاب کرده اند

 

لارتی: آثاربرترجشنواره به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد

محمد لارتی دبیرعلمی ششمین جشنواره تئاتر ایثار نیزدر ادامه این نشست خبری به برگزاری کارگاه آموزشی و تخصصی نمایش درمانی با حضور 3 استاد برجسته و بین المللی در این حوزه پرداخت و اظهارداشت: پرفسور ژان پیر کلاین رئیس انستیتو بین المللی هنر درمانی پاریس، دکتر ادیته وی آرمی عضو رسمی انستیتو هنر درمانی پاریس و مجید امرایی عضو موسس اتحادیه جهانی دراماتراپی طی ۲ روز کارگاه «بررسی نقش و جایگاه تئاتر در درمان و توانبخشی جانبازان و آسیب دیدگان جنگ» را برگزار خواهند کرد.

دبیرعلمی ششمین جشنواره تئاتر ایثاراضافه کرد: این کارگاه برای اولین بار در ایران با این سطح علمی برگزارمی شود و با شماره تلفنی که درفراخوان کارگاه اعلام شده است بسیاری از دانشگاهیان کرمانشاه و هنرمندان این استان برای حضور در آن ثبت نامک کرده اند.

وی درخصوص جوایز ششمین جشنواره تئاتر ایثار نیز تاکید کرد:ازبین آثاری که درجشنواره حضور دارند تعدادی را که مناسب تولید تله تئاتر باشند برای تولید نمایش تلویزیونی معرفی خواهیم کرد. در عین حال حمایت از اجرای عمومی آثار برتر جشنواره یکی از برنامه های ماست که برای آن برنامه ریزی کرده ایم.

لارتی درپایان گفت: همچون گذشته یک یا دو اثر برتر جشنواره نیز به انتخاب هیات داوران به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد و در آینده می توانند اجرای عمومی نیز داشته باشند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب