امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29515 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۹:۲۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

تحریم ۹ فرد و نهاد ایرانی از سوی آمریکا و امارات + فهرست اسامی

خبرایران: روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر خود نوشت وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه از تحریم ۶ شخص و سه نهاد «مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» خبر داد.
تحریم ۹ فرد و نهاد ایرانی از سوی آمریکا و امارات + فهرست اسامی

به گزارش خبرایران، این روزنامه در ادامه اعلام کرد بر مبنای بیانیه این وزارتخانه، مقداد امینی، محمد حسن خدایی، سعید نجف پور، مسعود نیکبخت، فواد صالحی و محمدرضا خدمتی افرادی هستند به تازگی به بهانه ارتباط با نیروهای قدس سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌های ثانویه امریکا قرار گرفته‌اند. خزانه‌داری امریکا همچنین شرکت‌های تعاونی محمدرضا خدمتی و شرکا، جهان ارس کیش و صرافی راشد را هم هدف تحریم‌های خود قرار داده است. در نتیجه این تحریم‌ها، تمامی دارایی وابسته به این اشخاص و نهادها در امریکا مسدود شده و اتباع این کشور از معامله با آنها منع شده‌اند.  رسانه‌های خارجی به نقل از وزارت خزانه داری امریکا ادعا کرده‌اند: «این شبکه میلیون‌ها دلار پول نقد برای تأمین مالی فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و گروه‌های وابسته آن ارسال کرده است. بانک مرکزی ایران در این ساز و کار ارزی دخیل بوده و فعالانه از آن پشتیبانی و امکان دسترسی نیروی قدس به ارز را در بانک‌های خارجی فراهم کرده است.» بر اساس این گزارش‌ها، امارات در «اخلال کار این شبکه وسیع خرید و فروش ارزهای خارجی در ایران و امارات» به امریکا کمک کرده است. «وام» خبرگزاری رسمی امارات پنجشنبه شب گزارش کرد، به دنبال تحریم ۶ شخص و سه نهاد مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی امریکا، امارات نیز این افراد و نهاد‌ها را در فهرست سیاه قرار داده است. این تحریم‌ها ارتباطی به خروج امریکا از برجام ندارد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب