امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 297 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۳:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با مصرف 432 میلیون متر مکعب؛

رکورد مصرف گاز در کشور شکست

خبرایران:سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به مصرف 432 میلیون مترمکعب گاز در روز 22 آذر ماه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان مصرف گاز طی روز گذشته به بیشترین رقم رسید و رکورد مصرف گاز در کشور شکسته شد.
رکورد مصرف گاز در کشور شکست

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید بوجارزاده با اشاره به اینکه، طی یک سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار مشترک به جمع مشترکین گاز طبیعی در کشور افزوده شده است، اعلام کرد: بر این اساس حدود 60 میلیون متر مکعب، مصرف گاز افزایش یافته است.

وی با اشاره به ورود موج سرما و پایداری دمای زیر صفر درجه در اکثر استانهای کشور و نیز افزایش مصارف بخش خانگی، توصیه کرد: هموطنان با رعایت موارد صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، زمینه گازرسانی مستمر را در سراسر کشور فراهم آورند.

بوجارزاده ادامه داد: در حال حاضر بیش از 20 میلیون مشترک در سراسر کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و چنانچه هر مشترک با به کارگیری راهکارهای ساده ای چون کاهش یک درجه ای دمای محیط منزل و کم کردن یک وسیله گرمایشی و پوشیدن لباس مناسب، بتوانند یک متر مکعب میزان مصرف گاز را کاهش دهند، در مجموع 20 میلیون متر مکعب معادل تولید یک فاز پارس جنوبی میزان مصرف گاز در کشور کاهش می یابد.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران افزود: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن وسایل گرمایشی و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز و بازبینی دودکشهای آنها را از راههای پیشگیری از خطر نشت گاز است.

وی اضافه کرد: اطمینان از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک H در پشت بام، همچنین دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز محیط های مسکونی که از بخاری استفاده می کنند از دیگر راه های پیشگیری از بروز حوادث است.

بوجارزاده اظهار داشت: تعمیر و سرویس کامل مجموعه سامانه های گرمایشی مجتمع های مسکونی مانند شوفاژخانه، به خصوص رسوب زدایی کوره ها و اطمینان از سلامت مشعل ها و سایر تجهیزات موجود، استفاده از بست های فلزی و شیلنگ استاندارد، عدم استفاده از لوله های آکاردئونی و عدم استفاده از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز از دیگر نکاتی است که بایستی مشترکین به آنها توجه داشته باشند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب