امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2973 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

روزنامه «نیویورک تایمز»فاش کرد؛

کارزار هکرهای «اف بی آی» علیه ایران

روزنامه "نیویورک تایمز" با انتشار به اسناد و مصاحبه های انجام شده با افرادی که با "اف بی آی" پلیس فدرال امریکا در همکاری بوده اند از تصمیم آن نهاد دولتی امریکایی به منظور انجام حملات گسترده سایبری علیه کشورهای مختلف جهان از جمله ایران خبر داده است.
کارزار هکرهای «اف بی آی» علیه ایران
 

به گزارش خبر ایران ، روزنامه "نیویورک تایمز" با افشای نقش "اف بی آی" در این باره افزوده است:"یکی از خبرچین هایی که برای "اف بی آی" کار می کرده و در کارزار سال 2012 میلادی آن نهاد اطلاعاتی نقش داشته از برنامه ریزی دولت امریکا برای انجام هزاران حمله سایبری علیه سایت های خارجی از جمله سایت های دولتی کشورهای ایران، سوریه، برزیل و پاکستان خبر داده است."
روزنامه "نیویورک تایمز" در ادامه این خبر می افزاید:"طبق اطلاعات منتشر شده مشخص شده که "اف بی آی" با هدف جمع آوری اطلاعات از سرور نهادهای دولت های خارجی این برنامه ریزی را انجام داده بود. با این حال، ابعاد گسترده تر و جزئیات بیش تر برنامه ریزی اطلاعاتی انجام شده در سال 2012 میلادی هنوز محرمانه باقی مانده و فاش نشده است. یک دادگاه فدرال در نیویورک اظهار داشته که در حال بررسی اسناد مرتبط با این موضوع است. گرچه از نظر دادگاه هنوز ثابت نشده که "اف بی آی" مستقیما در این موضوع نقش داشته اما قضات معقدند که دولت امریکا برای انجام این حملات از هکرهای خارجی هم چنین هکرهایی از گروه هکری مشهور "آنانیموس"(ناشناس) استفاده کرده است."
روزنامه "نیویورک تایمز" در ادامه اشاره کرده که این حملات توسط هکری به نام "هکتور خاویر مونسگور" سازماندهی شده بود. او در سال 2012 میلادی توسط پلیس "اف بی آی" بازداشت شده بود و چندین ماه به این نهاد اطلاعاتی برای شناسایی اعضای گروه هکری "ناشناس" کمک کرده بود."
روزنامه "نیویورک تایمز" در بخش دیگری از این گزارش اشاره کرده که "اف بی آی" در برنامه ریزی سال 2012 خود علاوه بر انجام حملات سایبری علیه سایت های دولتی داخل ایران سایت های نهادهای دولتی کشورهای نیجریه، پاکستان، ترکیه و برزیل و هم چنین سفارت لهستان در انگلیس و وزارت برق در عراق را نیز هدف قرار داده بود.
سخنگوی "اف بی آی" در مورد این خبر اظهارنظری نکرده است. خبر نقش احتمالی "اف بی آی" در انجام حملات سایبری علیه ایران در حالی منتشر می شود که پیش تر در سال 2012 میلادی برخی از کارشناسان امنیتی دولت امریکا مدعی شده بودند که ایران مسئول حمله سایبری علیه رایانه های تاسیسات نفتی "آرامکو" در عربستان سعودی و تاسیسات تولید گاز طبیعی "راس گاز" در قطر بوده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب