امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2992 تاریخ انتشار: جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با حضور حسن روحانی؛

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سه شنبه افتتاح می شود

مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور رئیس جمهور در ضلع جنوبی مصلی تهران برگزار می‌شود.
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سه شنبه افتتاح می شود
 

به گزارش خبر ایران ، در این مراسم  حسن روحانی رئیس جمهور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سید حسن هاشمی استاندار تهران، مدیران کمیته‌های بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و جمعی از مسئولان کشوری، ناشران و اهالی رسانه حضور خواهند داشت.
مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه نهم اردیبهشت ماه در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
دعوت از 4 وزیر و شهردار تهران برای حضور در نمایشگاه کتاب
امین متولیان مدیر کمیته تشریفات در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به دعوت از مسئولان کشوری برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران گفت: تاکنون از 4 وزیر  و یکی از معاونان رئیس جمهور برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت به عمل آمده است. دعوت‌نامه‌هایی برای وزیران آموزش و پرورش، علوم، ورزش و جوانان و وزیر اقتصاد برای حضور در نمایشگاه کتاب ارسال شده است. همچنین از سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز دعوت به عمل آمده است.
متولیان همچنین از دعوت رئیس سازمان صدا و سیما و شهردار تهران خبر داد و گفت: دعوت‌نامه‌هایی برای آقایان عزت‌الله ضرغامی و محمدباقر قالیباف نیز برای حضور در نمایشگاه تهران ارسال شده است.
وی ادامه اداد: این شخصیت‌ها به عنوان میهمانان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهند داشت. البته رایزنی برای حضور دیگر شخصیت‌ها و چهره‌های بین‌المللی نیز ادامه دارد که در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.
از شنبه 6 اردیبهشت، غرفه‌های بخش الکترونیک  واگذار می‌شود.بنابر اعلام کمیته ناشران الکترونیک، ناشران می‌توانند از روز شنبه ششم اردیبهشت‌ماه با پرداخت مبلغ اجاره‌بها، غرفه خود را تحویل بگیرند و چیدمان و غرفه‌آرایی را آغاز کنند.108 ناشر در بخش الکترونیک و در فضایی به وسعت 2200 مترمربع، در سالن شماره 7 روبه‌روی رواق شرقی حدود 3هزار اثر را عرضه خواهند کرد.
1296
ناشر در بخش ناشران عمومی/محموله‌های کتاب به شبستان رسید
«احمد کمالی‌نژاد» مدیر کمیته ناشران داخلی در این باره گفت:  یک هزار و 296 ناشر از میان ناشران ثبت‌نام کننده، تا تاریخ 31 فروردین برای حضور در نمایشگاه و دریافت غرفه، اعلام آمادگی کردند که قرار است در فضایی به وسعت 13 هزار و 539 مترمربع، کتاب‌های خود را عرضه کنند.
وی افزود: از این میان، 645 ناشر از تهران و 436 ناشر از شهرستان به صورت مستقل و 60 ناشر از تهران و 43 ناشر از شهرستان به صورت مشترک، برای دریافت غرفه ثبت‌نام کرده‌اند.
به گفته کمالی‌نژاد، همچنین از این تعداد 59 ناشر از تهران و 53 ناشر از شهرستان نمایندگی عرضه کتاب‌های خود را به دیگر ناشران واگذار کرده‌اند،‌ ناشران می‌توانند با مراجعه به کمیته‌های‌ مختلف اجرایی‌ و بخش‌های مربوطه، پرداخت هزینه غرفه و تحویل آن، کتاب‌های خود را نیز به مصلی امام خمینی (ره) بیاورند.
بنابر اعلام کمیته ناشران داخلی، ناشران بخش‌های مختلف کودک‌ و نوجوان،‌ عمومی، آموزشی، دانشگاهی با مراجعه به انجمن‌های مربوطه که عملیات ثبت‌نام را انجام داده‌اند،‌ از امروز جمعه 5 اردیبهشت‌، امکان ورود و چینش کتاب‌های خود را در غرفه‌ها دارند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب