امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29968 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سرهنگ غلامحسین سلیمانی در نشست خبری اعلام کرد؛

نخستین دوره مسابقه ملی طراحی ادوات نظامی درحوزه‌ رزم‌ زمینی برگزار می شود / هدف ما ازبرگزاری مسابقه ملی طراحی ادوات نظامی در حوزه‌ رزم‌ زمینی استعدادیابی است/ نفرات برتر مسابقه از اولویت جذب دریگان‌های صنعتی نیروی زمینی و کسر ازخدمت سربازی می باشد

خبرایران: فرمانده مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش گفت: هدف از برگزاری نخستین دوره مسابقه ملی طراحی ادوات نظامی درحوزه‌ رزم‌ زمینی بهره‌گیری از دانش طراحی صنعتی و علم دانشگاهی متخصصان در راستای تجهیز و بهینه کردن ادوات نیروی زمینی است.
نخستین دوره مسابقه ملی طراحی ادوات نظامی درحوزه‌ رزم‌ زمینی برگزار می شود / هدف ما ازبرگزاری مسابقه ملی طراحی ادوات نظامی در حوزه‌ رزم‌ زمینی استعدادیابی است/ نفرات برتر مسابقه از اولویت جذب دریگان‌های صنعتی نیروی زمینی و کسر ازخدمت سربازی می باشد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری«نخستین دوره مسابقه ملی طراحی ادوات نظامی در حوزه‌ رزم‌ زمینی ارتش» صبح امروزچهارشنبه 9 خردادماه 1397 با حضورسرهنگ «غلامحسین سلیمانی» فرمانده مرکزتولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران واصحاب رسانه درستاد فرماندهی نزاجا برگزارو دراین نشست خبری سرهنگ «غلامحسین سلیمانی» فرمانده مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی نزاجا اظهارداشت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد نخستین دوره مسابقه ملی طراحی ادوات نظامی در حوزه‌ رزم‌ زمینی را در 4 حوزه برگزار کند.

فرمانده مرکزتولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نخستین دوره مسابقه ملی طراحی ادوات نظامی در حوزه‌ رزم‌ زمینی در 4 حوزه «سامانه‌های زرهی»، «چرخدار»،«توپخانه» و«لیزر» برگزار می‌شود.

وی درخصوص هدف از برگزاری این مسابقه خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این مسابقه ملی، بهره‌گیری از دانش طراحی صنعتی و علم دانشگاهی متخصصان در راستای تجهیز و بهینه کردن ادوات نیروی زمینی است. همچنین یکی دیگر از اهداف برگزاری این مسابقه استعدادیابی است.

سرهنگ سلیمانی عنوان داشت:در این مسابقه یک حوزه آزاد نیز ایجاد شده که شامل کانسپت تجهیزات رزم زمینی با اولویت لیزر است و در نیمه تابستان امسال، فراخوان این مسابقه اعلام می‌شود و به جز جوایزی که برای 3 نفر برگزیده این مسابقه در نظر گرفته شده، نفرات برتر مسابقه از اولویت جذب در یگان‌های صنعتی نیروی زمینی برخوردار هستند.

وی ابرازداشت: همچنین آن دسته از شرکت‌کنندگان در این مسابقه که سربازی نرفته باشند، در صورتی که طرح برگزیده‌ای ارائه دهند، پروژه آن‌ها پروژه کسر خدمت محسوب شده و به این نحو در گذراندن خدمت مقدس سربازی به این عزیزان کمک خواهد شد.

فرمانده مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن نزاجا ادامه داد: از تمام نخبگان، جوانان و افراد صاحب سبک دعوت می‌کنیم تا در این مسابقه که بحث دفاع از کشور است با ما همراهی داشته باشند، چرا که مهمترین ماحصل برگزاری این مسابقه، افزایش ضریب امنیتی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: تاکنون چندین خطوط اورهال و بازسازی نزاجا از جمله خطوط اورهال چیفتن، نفربر بی تی آر و بی ام پی، ماشین آلات مهندسی و... توسط این مرکز احیاو مورداستفاده قرار گرفته است.

سرهنگ سلیمانی درمورد آخرین وضعیت تانک «کرار» و زمان بکارگیری آن در نیروهای مسلح هم تاکید کرد: کارهای مقدماتی برای بکارگیری تانک‌های کرار و ذوالفقار در عرصه رزم زمینی نیز در حال انجام است؛ اما هنوز به طور عملیاتی در اختیار نیروی زمینی قرار نگرفته‌اند.

وی در پایان سخنان خود گفت: یکی از بحث‌های ما در مرکز زرهرن محمول کردن توپخانه و تاثیر بر حجم آتش توپخانه است که اقدامات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته و توپ خودکششی 155 عاشورا یکی از این موارد است که اخیرا با حضور فرمانده کل ارتش رونمایی شد.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب