امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 29990 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با حضور رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بررسی شد؛

امکان سنجی ایجاد پهنه فرهنگی رودکی از تئاتر شهر تا تالاروحدت

خبرایران: رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از خیابان شهریار و امکان سنجی ایجاد پهنه فرهنگی رودکی در خیابان شهریار ، بابت تسهیلگری راه اندازی تئاتر شهرزاد و امکان راه اندازی محور فرهنگی با رویکرد فرهنگی از شهرداری منطقه 11 تشکر کرد.
امکان سنجی ایجاد پهنه فرهنگی رودکی از تئاتر شهر تا تالاروحدت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در بازدید میدانی از خیابان شهریار که با همراهی شهردار منطقه 11، مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهر تهران ، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و جمعی از مشاوران انجام شد؛ ضمن بررسی  و امکان سنجی پیاده راه فرهنگی شهریار توجه به ارتباط دقیق و منسجم بر اساس پیشرفت کار و نیز توجه به ارتباط منطقی بین تئاتر شهر و تالار وحدت را حائز اهمیت دانست .

همچنین نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 با اشاره به این که مطالعات ایجاد پیاده راه شهریار و امکان سنجی آن در منطقه 11 انجام و به مرکز مطالعات ارائه شده است؛ گفت: در اجرای پروژه ایجاد پهنه فرهنگی رودکی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی ، سازمان زیبا سازی و شهرداری منطقه 11 مشارکت دارند.

وی همچنین پیشنهاد الحاق این طرح به عنوان سند راهبردی اجتماعی به طرح تفصیلی را مطرح کرد و افزود: پهنه فرهنگی رودکی با 36 هکتار مساحت از شمال به خیابان انقلاب ، از شرق به خیابان حافظ ، از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو و از غرب به خیابان ولی عصر (عج) محدود می شود.

در ادامه ضرغامی مدیر عامل سازمان زیبا سازی ضمن ارائه پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برداشتن نرده های تالار وحدت و الحاق بوستان ارفع به مجموعه رودکی گفت: می خواهیم طرح هایی که دارای ویژگی های مطالعات مشترک هستند را احصاء و بر اساس آن پروژه را عملیاتی کنیم.

ضرغامی با بیان این که به دنبال امکانات و تسهیلاتی در زیبا سازی هستیم که به دنبال آن مشارکت شهروندان را هم به دنبال داشته باشد؛ خاطر نشان کرد: در این بخش ما صنف تئاتر و موسیقی را داریم که می خواهیم جان بخشی به موضوع را هم داشته باشیم.

توجه به پیاده مداری، حفاظت از ساختمان های تاریخی و دارای ارزش معماری و توجه به تاریخ شفاهی در پروژه های فرهنگی، تعریف مبلمان شهری ، باغچه ها ، فلاور باکس هاو نیمکت ها متناسب با فضای هنری و فرهنگی مجموعه از جمله مواردی بود که در نشست امکان سنجی ایجاد پیاده راه فرهنگی شهریار و پهنه فرهنگی رودکی مطرح شد.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب