امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3001 تاریخ انتشار: شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۵:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون عمرانی استاندار تهران؛

برخورد با دانه‌درشت‌های زمین‌خواری در اولویت استانداری تهران/ قانون حریم ۱۵۰ متری رودخانه‌ها برداشته می‌شود

حسن کریمی معاون عمرانی استاندار تهران گفت: اولویت استانداری تهران برخورد با دانه‌ درشت‌های زمین‌خواری که با پروانه ۱۰۰ متری ساختمان‌های بلندمرتبه می‌سازند، است.
برخورد با دانه‌درشت‌های زمین‌خواری در اولویت استانداری تهران/ قانون حریم ۱۵۰ متری رودخانه‌ها برداشته می‌شود
به گزارش خبرایران، حسن کریمی عصر امروز در مراسم معارفه شهردار جدید اوشان، فشم و میگون اظهار داشت: این منطقه متأسفانه تاکنون سیر پیشرفت نداشته است و خیلی کارهای انجام نشده و بر روی زمین مانده دارد.

وی در نظارت سازمان نظام مهندسی بر روی ساختمان‌های در حال ساخت این منطقه نیز اظهار داشت: هفته گذشته با هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی جلسه‌ای داشته‌ایم و در این خصوص نیز مذاکراتی صورت گرفت تا هرچه سریعتر مشکلات مربوط به ساخت‌وسازهای این منطقه توسط نظام مهندسی برطرف شود و در صورتی که این اقدام صورت نگیرد و از این نابه‌سامانی خارج نشویم شهردار این منطقه می‌تواند بدون نظر نظام مهندسی مسائل شهر را حل‌وفصل کند.

کریمی گفت: ساماندهی، ساخت‌وساز اصولی و پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز از برنامه‌های اصلی استانداری تهران است.

معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز به شدت برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: استانداری برخورد با دانه‌درشت‌ها در زمینه ساخت‌وسازهای غیرمجاز و زمین‌خواری را در دستور کار دارد چرا که این افراد به زمین‌های دولتی تجاوز می‌کنند و با پروانه‌های 100 متری ساختمان‌های بلندمرتبه می‌سازند.

وی درباره قانون حریم 150 متری رودخانه‌ها نیز اظهار داشت: در قانون تبصره‌ای برای حریم 150 متری رودخانه‌ها در نظر گرفته شده که تا زمانی که سیستم فاضلاب شهرها به بهره‌برداری برسد می‌توان از حریم 150 متری استفاده کرد ولی هم‌اکنون فاضلاب بخش عمده اوشان، فشم و میگون به بهره‌برداری رسیده و می‌توان با هماهنگی و حمایت وزارت نیرو این حریم را برداریم تا مردم کمی نفس بکشند.

کریمی خاطرنشان کرد: اوشان، فشم و میگون با عنوان طرحی به نام قصران تغییر نام خواهد داد و مصوبه آن را می‌توانیم از دولت بگیریم.

به گزارش فارس، در حاشیه این مراسم علی بخشی به عنوان شهردار شهر اوشان، فشم و میگون معرفی شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب