امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30110 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۴۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در پی اظهارات نخست‌وزیر کانادا؛

ترامپ موافقتش را با بیانیه مشترک نشست گروه ۷ پس گرفت

خبرایران: چند ساعت پس از پایان نشست گروه ۷ در کانادا، رئیس‌جمهوری آمریکا به نخست وزیر این کشور بابت اظهارنظرهای او حمله‌ور شده و اعلام کرد، بیانیه مشترک نشست را قبول ندارد. پیشتر گزارش شده بود در پایان اجلاس سران گروه هفت، هر هفت رهبر با متن بیانیه مشترک پایانی این اجلاس موافقت کرده‌اند.
ترامپ موافقتش را با بیانیه مشترک نشست گروه ۷ پس گرفت

به گزارش خبرایران به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر لفاظی‌های پیش از نشست گروه ۷ را تکرار کرده و جاستین ترودو، ‌نخست وزیر کانادا را در یکسری توئیت‌های خشمگینانه خود فردی متقلب و ضعیف خواند و تاکید کرد که تعرفه‌های گمرکی اخیر اعمال شده آمریکا بر واردات فولاد از کانادا و سایر کشورها در پاسخ به آن چیزی است که وی نابرابری تجاری می‌داند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست خبری پس از برگزاری نشست گروه ۷ در کانادا، اظهارنظرهای "نادرست" ترودو را مورد انتقاد قرار داد.

ترودو پیشتر گفته بود که تعرفه‌های تجاری آمریکا توهین‌آمیز هستند. او وعده اقدامات متقابل را که از ژوئیه انجام می‌پذیرد، داده بود.

ترامپ در کنفرانس خبری خود گفت: با توجه به اظهارنظرهای نادرست ترودو در نشست خبری‌اش و حقیقت این امر که کانادا تعرفه‌های گسترده‌ای را بر کشاورزان، ‌کارگران و کمپانی‌های آمریکایی اعمال می‌کند من به شما جمهوری‌خواهان آمریکایی می‌گویم که این بیانیه مشترک را مورد حمایت قرار ندهید.

چند دقیقه بعد از این صحبت‌ها ترامپ تصویر اصلی پروفایل توئیتر خود را که عکسی از خانواده گروه ۷ بود به تصویری از خودش تغییر داد که با اعضای ارتش آمریکا در آتلانتا و در ژانویه سال جاری میلادی سرود ملی ایالات متحده را می‌خوانند.

دفتر نخست وزیر کانادا به حملات لفظی رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای پاسخ داده و اعلام کرد: ترودو اقدامی در راستای متشنج کردن اوضاع انجام نمی‌دهد.

ترودو به تهدیدهای تجاری ترامپ در این نشست واکنش نشان داد و گفت نمی‌توان به کانادا امر و نهی کرد.

جنگ لفظی بین نخست وزیر کانادا و رئیس‌جمهوری آمریکا پس از آن شدت گرفت که ترامپ نشست گروه ۷ را که در کبک برگزار شده بود خیلی زود ترک کرد.

ترودو در یک نشست خبری در پایان کنفرانس گروه ۷ گفت: کانادایی‌ها با سربازان آمریکایی از جنگ نخست جهانی دوشادوش یکدیگر جنگیده‌اند و اعمال چنین تعرفه‌هایی علیه کانادا توهین آمیز است. کانادایی‌ها مودب و مسؤولیت پذیر هستند اما ما اجازه نمی‌دهیم که به ما امر و نهی کنند. البته تعجیلی در اعمال تعرفه‌های متقابل خود علیه آمریکا نخواهیم داشت.

نخست وزیر کانادا در ادامه صحبت‌هایش گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا می‌تواند هر آنچه را می‌گوید، ادامه دهد. این مساله را مشخص کرده‌ام که اعمال تعرفه‌های گمرکی متقابل چیزی نیست که ما به دنبالش باشیم اما به طور حتم آن را انجام خواهیم داد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب